باند 29 فرودگاه مهرآباد بعد از یک سال تعمیرات، به بهره برداری می رسد

به گزارش تور تایلند ارزان، تهران (پانا) - مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران اظهار داشت، باند 29 چپ فرودگاه مهرآباد که با اعتبار 600 میلیاردی در شرایط پرترافیک فرودگاه بازسازی شد تا پایان شهریور مجوز بهره برداری از سازمان هواپیمایی دریافت می کند.

باند 29 فرودگاه مهرآباد بعد از یک سال تعمیرات، به بهره برداری می رسد

حمیدرضا سیدی در نشست مشترک با سایر مسولان صنعت هوایی کشور که به مناسبت هفته دولت در محل سازمان هواپیمایی برگزار شد، گفت: در سال جاری هزار و 500 میلیارد تومان پروژه در فرودگاههای کشور برنامه ریزی شد که در حال اجراست.

وی افزود: باند 29 چپ فرودگاه مهرآباد که بیش از یکسال است با هزینه 600 میلیاردی درحال زیرسازی و بارسازی است اکنون در مرحله خط کشی و روشنایی باند و اخذ مجوز از سازمان برای بهره برداری نهایی قرار گرفته است.

به گفته سیدی، روزانه 350 پرواز در فرودگاه مهرآباد نشست و برخواست دارد و افتتاح باند 29 چپ تاثیر زیادی در کاهش ترافیک پروازی دارد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: دولت سیزدهم عقب ماندگی زیر ساخت را در حوزه فردگاه جبران کرد و ابر پروژه بازسازی باند 29 چپ فرودگاه مهرآباد را انجام دادیم و تا سرانجام شهریور به بهره برداری می رسد.

وی در این جلسه با بیان اینکه مسوولیت 53 فرودگاه فعال را در کشور بر عهده داریم، گفت: در بهار 1400 ، 39 درصد اعزام و پذیرش و افزایش حمل بار را در فرودگاهها داشتیم. در مجموع فرودگاههای کشور ظرفیت بیشتری برای پذیرش مسافر و بار دارند و امیدواریم با توسعه ناوگان از ظرفیت کامل فرودگاههااستفاده کنیم.

سیدی گفت: 130 دستگاه کمک ناوبری از قبیل رادار و وسایل ارتباطی در حال سرویس دهی است و روزانه 1400 پرواز شامل پرواز داخلی و پروازهای بین المللی و پروازهای عبوری را پوشش میدهند..

به گفته مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، اکنون سیستم ناوبری کشور روزانه 1400 پرواز را سرویس می دهد.

وی درباره فرودگاه مشهد و تکرار موضوع ترکیدن لاستیک هواپیماها در این فرودگاه افزود: از دستگاه قضا خواستیم تا زمانی که تحقیقات فنی فرودگاه تمام نشده در این باره ورود نکند.

سیدی تاکید کرد: باند فرودگاه هیچ مسئله ای ندارد، اما هتل های مشهد بعد از انتشار اخبار مربوط به عدم ایمنی باند فرودگاه تا 40 درصد با کاهش مسافر روبرو شد و ما تاکید داریم مشکل از باند فرودگاه نیست.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 3 شهریور 1401 بروزرسانی: 3 شهریور 1401 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 2269

به "باند 29 فرودگاه مهرآباد بعد از یک سال تعمیرات، به بهره برداری می رسد" امتیاز دهید

1 کاربر به "باند 29 فرودگاه مهرآباد بعد از یک سال تعمیرات، به بهره برداری می رسد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باند 29 فرودگاه مهرآباد بعد از یک سال تعمیرات، به بهره برداری می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید