برای جبران کمبود ویتامین D چه بخوریم؟

یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: مصرف مواد غذایی مانند تخم مرغ و جگر می تواند تاثیر زیادی در افزایش ویتامین D. در بدن داشته باشد.

برای جبران کمبود ویتامین D چه بخوریم؟

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، پیام فرح بخش، متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره نقش موثر ویتامین D. بر سلامت بدن گفت: ویتامین D. یک ویتامین محلول در چربی است که در صورت تامین به مدت طولانی در بدن باقی می ماند و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن افراد در مقابل نفوذ بیماری ها، ویروس ها، باکتری ها و انواع سرطان ها است.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به شرایط استفاده افراد از ویتامین D. در کشور اظهار کرد: متاسفانه اکثر افراد هم خانم ها و هم آقایان در کشور ما به علت موقعیت جغرافیایی در منطقه خاورمیانه و نوع تابش آفتاب با کمبود ویتامین D. در بدن خود روبرو هستند.

فرح بخش گفت: زندگی در خانه های آپارتمانی و کمتر در معرض نور خورشید قرار دریافت؛ عامل تشدید کاهش ویتامین D. در بدن است.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی به راه های تامین ویتامین D. در بدن اشاره کرد و گفت: قرار دریافت روزانه افراد نیم ساعت در معرض نور آفتاب، مصرف مواد غذایی مانند تخم مرغ و جگر در لیست برنامه غذایی می تواند تاثیر زیادی در افزایش ویتامین D. در بدن داشته باشد.

فرح بخش در پایان گفت: با توجه به شرایط فرهنگی و اقلیمی درکشور لازم است افراد بالغ و سالم در هر رده سنی ماهانه ویتامین D. پنجاه هزار را به دلیل جلوگیری از فقر و کمبود آن در بدن و همچنین مقاوم ساختن بدن در برابر انواع بیماری ها مصرف کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 بهمن 1398 بروزرسانی: 9 بهمن 1398 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 790

به "برای جبران کمبود ویتامین D چه بخوریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای جبران کمبود ویتامین D چه بخوریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید