بهسازی 10 هزار واحد مسکونی فرسوده در کردستان

به گزارش تور تایلند ارزان، خبرنگاران: مدیر اداره بافت های شهری اداره کل راه و شهرسازی کردستان گفت: وزارت راه و شهرسازی مصوب نموده است برای بهسازی 10 هزار واحد مسکونی فرسوده در استان تسهیلات مورد احتیاج از سوی بانک های عامل به متقاضیان پرداخت گردد.

بهسازی 10 هزار واحد مسکونی فرسوده در کردستان

جهت دریافت خدمات طراحی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگاران از سنندج، محمدرضا شریفی در دومین جلسه کارگروه اجتماعی فرهنگی استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری تشکیل شد با بیان اینکه در حال حاضر بافت فرسوده و سکونت گاه های غیر رسمی یکی از مهمترین معضلات شهری محسوب می شوند اظهار کرد: خوشبختانه در برنامه پنج ساله پنجم توجه خوبی به بهسازی بافت های فرسوده شده است.

وی گفت: ارائه تسهیلات با بهره کم یکی از بهترین راه های ترغیب مردم به بهسازی منازل مسکونی خود و تغییر در چهره شهرها است.

مدیر اداره بافت های شهری اداره کل راه و شهرسازی کردستان از شروع به کار اداره بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده در استان نیز اطلاع داد و اضافه کرد: بر اساس چارت سازمانی جدید که پس از ادغام دو وزارتخانه و تشکیل وزارتخانه راه و شهرسازی ابلاغ شده است این اداره جدید وظیفه ساماندهی امور مربوط به بافت های فرسوده و مناطق حاشیه نشین را با جدیت و نظم بیشتری پیگیری می نماید.

وی گفت: از سوی بانک جهانی نیز اعتباری معادل 120 میلیارد ریال برای بهسازی معابر و بافت های فرسوده شهر سنندج در سال های 86 تا 92 اختصاص یافته است که اقدامات و مطالعاتی در محله های اسلام آباد، فرجه و عباس آباد سنندج در این زمینه اجرا شده است.

شریفی از برنامه وزارت راه و شهرسازی برای بهسازی 10 هزار واحد مسکونی فرسوده در استان اطلاع داد و توضیح داد: مصوب شده است تسهیلات مورد احتیاج از سوی بانک های عامل سپه، تجارت، ملی و رفاه به متقاضیان پرداخت گردد.

وی از شناسایی بافت های فرسوده جدیدی در استان اطلاع داد و گفت: ستاد توانمندسازی بافت فرسوده استان با وجود شناسایی این نقاط به دلیل کمبود اعتبارات تا به امروز نتوانسته اقدام موثری برای ساماندهی آنها انجام دهد.

ق

منبع: تسنیم
انتشار: 16 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 1002

به "بهسازی 10 هزار واحد مسکونی فرسوده در کردستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهسازی 10 هزار واحد مسکونی فرسوده در کردستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید