تاثیر خرید های اینترنتی در کاهش شیوع کرونا خبرنگاران

به گزارش تور تایلند ارزان، معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، بر نقش خرید های اینترنتی در کاهش شیوع بیماری کرونا تاکید نمود.

تاثیر خرید های اینترنتی در کاهش شیوع کرونا خبرنگاران

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، محسن فرهادی، گفت: با توجه به اینکه وارد ماه اسفند می شویم، در این ماه مردم به طور سنتی برای خرید وسایل و ملزومات به بازار و اماکن خرید می فرایند. با توجه به مصوبه هفته گذشته ستاد ملی کرونا، تسهیلاتی در این باره مصوب شده و برای سال نو، تمهیدات جدید دیده شده است.

وی ادامه داد: در کمیته امنیتی اجتماعی وزارت کشور بحث های متفاوتی مطرح شده و با توجه به اینکه این کمیته ذیل ستاد ملی کرونا است، در اتاق اصناف و وزارت صمت به عنوان یک مأموریت ویژه، به آن ها اعلام شده که با راه اندازی سایت های مختلف و حمایت از سایت های خرید و فروش الکترونیک، تمهیداتی را در نظر بگیرند که مردم بدون حضور در پاساژ ها و فروشگاه ها بتوانند مایحتاج خود را خرید نمایند.

فرهادی توضیح داد: البته در خیلی جا ها نان، میوه و ارزاق عمومی را هم می توان با پیک و به طور الکترونیکی خرید کرد، اما این مسئله هنوز در جامعه گسترش نیافته است و گسترش این مسئله به دو صورت امکانپذیر است.

وی گفت: مسئله اول که ارتباط موضوعی با وزارت بهداشت دارد، این است که تسهیلاتی باید ایجاد گردد که مردم با دسترسی های راحت و الکترونیک بتوانند سفارشات خود را انجام دهند. مسئله دوم که توصیه و پیشنهاد ما است، ولی مأموریت ذاتی وزارت بهداشت نیست، این است که خرید اینترنتی و الکترونیک را می توان با تخفیف هایی حتی ارزان تر از خرید حضوری ارائه داد که مردم به جای اینکه حضوری به مراکز خرید مراجعه نمایند، بتوانند با تخفیف های خوب، اقلام را دریافت نمایند. نباید اینطور باشد که خرید اینترنتی برای مردم گران تر گردد.

فرهادی گفت: وزارت بهداشت اهمیت خرید های اینترنتی را در دستور کار پیگیری با اولویت خود قرار داده و در نظر داریم ابتدای هفته مکاتبات جدی در این باره را با وزارت صمت، اتاق اصناف و تمام دستگاه های مرتبط داشته باشیم که این کار را برای اسفند ماه انجام دهند.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، ادامه داد: خرید اینترنتی دو سود مهم دارد یکی اینکه یاری می نماید که از تراکم جمعیت شهر ها به دلیل تردد، کاسته گردد و دوم اینکه یاری می نماید واحد های صنفی کسب و کار خود را در این روز های کرونایی داشته باشند.

وی گفت: اگر شرایط بیماری تغییر کرد و تعداد افراد مبتلا افزایش یافت و شهر ها از آبی به زرد و از زرد به نارنجی تبدیل شد و مجبور شدیم پاساژی را ببندیم، واحد های صنفی تعطیل نشوند و حداقل بتوانند به طور اینترنتی به فعالیت خود ادامه دهند و عملاً معیشت مالی لطمه نمی خورد و تاب آوری اجتماعی هم بالا می رود.

وی گفت: از ابتدای سال تا الان پلتفرم های مختلفی برای خرید اینترنتی فعال شده اند و ما نیز تسهیلات ویژه ای برای آن ها گذاشته ایم و اصلی ترین آن این بوده که در همه جا با خرید الکترونیکی موافقت نموده ایم، اما هنوز تعداد این پلتفرم ها و فروشگاه های اینترنتی کافی نیست.

فرهادی اضافه کرد: زمانی کفایت این مراکز را می توانیم به چشم ببینیم که وقتی وارد شهر های عظیم می شویم شاهد ازدحام جمعیت در پاساژ ها نباشیم. باید سیستم های الکترونیک و فروش های آنلاین بتوانند جمعیت خریدار را تحت کنترل قرار دهند و حجم خرید آن ها را پاسخ دهند ضمن اینکه سود مالی را هم برایشان داشته باشد. البته برنامه های حمایتی در این باره برعهده وزرات صمت، جهاد کشاورزی، وزارت اقتصاد و دارایی و به خصوص وزارت ارتباطات است که بستر اینترنتی را فراهم کند.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت اعلام کرد: در اقدام اول وزارت بهداشت در تمامی جلسات و در تمامی پروتکل های بهداشتی، سیستم خرید الکترونیکی و اینترنتی و مجازی را توصیه نموده است و گفته است که به جای اینکه واحد صنفی را تعطیل کنید، فروش را مجازی و الکترونیکی کنید. حتی در بدترین شرایط بحرانی یعنی شرایط قرمز کرونایی هم سیستم الکترونیک می تواند برقرار باشد، زیرا ارتباطات افراد کاهش می یابد.

وی توضیح داد: ما به مردم توصیه می کنیم تا جایی که ممکن است در خانه بمانند و تغییر رنگ شهر ها را دلیل برای اتمام بیماری ندانند، زیرا ما ویروس در گردش را همچنان در کشور داریم. درست است مرگ و میر ما کاهش یافته، ولی مرگ بین 50 تا 80 نفر در روز همچنان رقم بالایی است بنابراین مردم باید عادت به خرید کردن مجازی و اینترنتی سوق داده شوند. هرچند بسیاری از خانواده ها هم هستند که در حال حاضر از این طریق خرید های خود را انجام می دهند.

فرهادی گفت: شرایط اساسی برای خرید های اینترنتی نباید فراموش گردد، یعنی بستر الکترونیک باید فراهم گردد، اما با تخفیف های ویژه و ارزان تر از خرید حضوری هم مهم است و ما این مسئله مهم را به طور مکتوب آماده نموده ایم و به وزارت صمت ارسال خواهیم کرد. بخش خصوصی اگر مشتری بیشتری داشته باشد، صرفه مالی بیشتری دارد و برای مردم هم مالی تر است که به جای صرف هزینه بنزین و رفت و آمد بتوانند با پیک و پست خرید های اینترنتی خود را از فروشگاه های اینترنتی معتبر انجام دهند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 فروردین 1400 بروزرسانی: 12 فروردین 1400 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 1670

به "تاثیر خرید های اینترنتی در کاهش شیوع کرونا خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر خرید های اینترنتی در کاهش شیوع کرونا خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید