تاکید آمریکا بر پایبندی به تعهد خود برای دفاع از ژاپن

به گزارش تور تایلند ارزان، خبرنگاران: آمریکا بار دیگر بر تعهد خود برای دفاع از امنیت ژاپن و برقراری ثبات در منطقه آسیا اقیانوسیه در برابر هرگونه ادعای ارضی تحریک آمیز چین تاکید نموده است.

تاکید آمریکا بر پایبندی به تعهد خود برای دفاع از ژاپن

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ جان کری وزیر خارجه آمریکا روز گذشته پس از دیدار با فومیو کیشیدا وزیر خارجه ژاپن در شهر واشنگتن بر اهمیت روابط ژاپن و آمریکا تاکید نمود. تاکید واشنگتن و توکیو بر تقویت روابط دو جانبه در حالی است که اقدام شینزو آبه نخست وزیر ژاپن در بازدید از معبد جنجالی دوران جنگ جهانی موجب بروز اختلافاتی بین مقام های دو کشور شده بود.

بر اساس این گزارش جان کری تاکید نمود، آمریکا و ژاپن متعهد به گسترش همکاری های امنیتی هستند و آمریکا پایبندی خود به دفاع از ژاپن در صورت مورد حمله واقع شدن این کشور را بار دیگر اعلام نموده است. من بار دیگر بر پایبندی آمریکا به تعهدات خود در چارچوب پیمان نظامی و امنیتی با توکیو تاکید نمودم.وی بار دیگر گفت، آمریکا اقدام چین در ایجاد منطقه دفاعی هوایی بر فراز دریای شرقی چین را نه به رسمیت می شناسد و نه این مساله را قبول می نماید. آمریکا به هیچ وجه نحوه اجرای عملیات های خود در این منطقه را تغییر نخواهد داد. ما کاملا به تعهد خود برای حفظ ثبات و امنیت آسیا اقیانوسیه پایبند هستیم.

پس از اقدام وزارت دفاع چین در نوامبر سال گذشته برای ایجاد منطقه دفاعی هوایی بر فراز دریای شرقی چین، آمریکا هواپیماهای بی 52 خود را در این منطقه به پرواز درآورده است. کره جنوبی و ژاپن نیز بدون توجه به این اقدام چین به پرواز هواپیماهای خود در این منطقه ادامه می دهند. آمریکا نسبت به هرگونه اقدام مشابه چین برای ایجاد منطقه دفاع هوایی بر فراز دریای جنوبی چین نیز هشدار داده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن رد این اظهارات بی و پایه و اساس این گونه موضع گیری مقام های واشنگتن را غیر مسئولانه ارزیابی نموده است.سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید نمود، بعضی مقام های آمریکایی اتهامات بی پایه و اساسی را بر ضد چین مطرح می نمایند. نیروهای سیاسی راستگرا در ژاپن مسئول اصلی گسترش این شایعات بر ضد چین هستند.

دنی راسل نماینده ویژه آمریکا در منطقه پیش از این نسبت به اقدام چین برای ایجاد منطقه دفاعی ویژه بر فراز دریای جنوبی چین هشدار داده بود.گرچه چین ادعای مالکیت کل دریای جنوبی چین را مطرح نموده ولی سایر کشورهای منطقه از جمله مالزی، برونئی، تایوان، ویتنام و فیلیپین نیز ادعاهایی را در مورد مالکیت این دریا مطرح نموده اند.

منبع: تسنیم
انتشار: 2 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 625

به "تاکید آمریکا بر پایبندی به تعهد خود برای دفاع از ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید آمریکا بر پایبندی به تعهد خود برای دفاع از ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید