تخصیص 25 میلیارد اعتبار برای بازسازی دولتخانه صفوی

به گزارش تور تایلند ارزان، ایلنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، تخصیص 25 میلیارد اعتبار برای بازسازی دولتخانه صفوی صورت گرفت.

تخصیص 25 میلیارد اعتبار برای بازسازی دولتخانه صفوی

جهت دریافت خدمات بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

قضیه چیست؟

احسان نورانی، معاون میراث فرهنگی قزوین گفت: عملیات سامان دهی و بازسازی مجموعه تاریخی دولتخانه صفوی با تخصیص 25 میلیارد ریال اعتبار در سال جدید شروع می گردد.

نورانی با اعلام این خبر اضافه نمود: مجموعه دولتخانه صفوی یکی از مهمترین محوطه های تاریخی فرهنگی قزوین است که در دل بافت تاریخی این شهر واقع شده و سامان دهی و بازسازی بخش های آسیب دیده این اثر ارزشمند برای حفظ و نگهداری آن از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و از اولویت های بازسازیی اداره کل بشمار می رود.

او با اشاره به تخصیص اعتبار برای سامان دهی و بازسازی بخش هایی از این مجموعه ارزشمند تاریخی در سال 1400 اظهار کرد: سامان دهی، حفاظت، بازسازی و خواناسازی بخش هایی از این مجموعه از جمله اقدام های پیش بینی شده در این پروژه است که با اعتباری بالغ بر 25 میلیارد ریال اجرا می گردد و در کنار فعالیت های بازسازیی، آزادسازی اراضی و الحاق بخش های باقی مانده به دولتخانه صفوی و ادامه کاوش های مربوط به این مجموعه نیز در دستور کار واقع شده است.

معاون میراث فرهنگی قزوین در ادامه یادآور شد: مجموعه دولتخانه صفوی بدلیل وجود آثار تاریخی ارزشمندی چون سردر عالی قاپو، کاخ موزه چهلستون، گراند هتل، مدرسه امید و اهمیت معماری و نوع تزئیناتی که در آن بکار رفته از برجسته ترین آثار به یادگار مانده از پایتختی دوره صفویه بشمار می رود که به رغم تمام کمبودهای شرایط کنونی یکی از پربازدیدترین اماکن تاریخی قزوین است که امیدواریم بازسازی این مجموعه علاوه برحفظ هویت تاریخی آن به توسعه گردشگری استان منجر گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 21 فروردین 1400 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 1690

به "تخصیص 25 میلیارد اعتبار برای بازسازی دولتخانه صفوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخصیص 25 میلیارد اعتبار برای بازسازی دولتخانه صفوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید