ربات های تاکسی خودروسازی کروز، به دبی می فرایند

به گزارش تور تایلند ارزان، اوایل روز دوشنبه (12 آوریل/ 23 فروردیم ماه)، شیخ حمدان بن محمد آل مکتوم، ولیعهد دبی به طور رسمی اظهار داشت که شرکت آمریکایی کروز Cruise که در زمینه فراوری خودرو های خودران فعالیت دارد، متعهد شده است که تا سال 2023 جدیدترین سرویس بین المللی ربات های تاکسی خود را در این شهر راه اندازی کند. شرکت آمریکایی کروز، که با حمایت شرکت های مادر جنرال موتورز و هوندا، در سال 2013 تأسیس شده است، از همان ابتدا با هدف فراوری و توسعه خودرو های خود ران راه اندازی شده است و تا به امروز توانسته در این زمینه به موفقیت های قابل اعتنایی دست یابد.

ربات های تاکسی خودروسازی کروز، به دبی می فرایند

به نقل از وبسایت فناوری theverge، شرکت خودروسازی کروز که در حال حاضر مدیریت آن برعهده کایل وگت و دن کان است، اولین تجربه خود در زمینه فراوری خودرو های خودران را در سال 2014 و با همکاری خودروسازی نیسان، کسب کردند. این خودروسازی در سال 2016 به زیرمجموعه های شرکت خودروسازی جنرال موتورز آمریکا تبدیل شد و با حمایت این شرکت فعالیت در زمینه فراوری خودرو های خودران را ادامه داد. حالا این شرکت میخواهد تا با حمایت جنرال موتورز و هوندا، اولین سرویس رباتاکسی (ربات های تاکسی) بین المللی خود را در سال 2023 در دبی راه اندازی کند.

برای تأمین خودرو های این سرویس، شرکت کروز میخواهد تا از خودروی کاملاً خودران خود با نام Origin بهره بگیرد که برای اولین بار در سال 2019 رونمایی شد. این امر نشان می دهد که این شرکت قصد ندارد از وسایل نقلیه الکتریکی Chevy Bolt خود که در حال حاضر به عنوان ناوگان آزمایشی، در سانفرانسیسکو آمریکا مشغول به فعالیت هستند، استفاده کند. قرار است خودروی Origin که به صورت یک خودروی عمومی مشترک (امکان سوار شدن چند مسافر به صورت همزمان) طراحی شده است، از هیچ گونه کنترلی که معمولاً با رانندگی انسان مرتبط است، مانند فرمان یا پدال بهره نگیرد. شرکت کروز همچنین اعلام نموده است که هدف شرکت این است که تا سال 2030 حداقل 4000 وسیله نقلیه خود را در دبی فعال کند.

البته کروز هنوز در نظر دارد، سانفرانسیسکو اولین بازار خدمات رباتاکسی تجاری آن باشد. این شرکت قصد داشت در سال 2019 یک سرویس تجاری را در زادگاه خود، یعنی سانفرانسیسکو راه اندازی کند، اما پیروز به انجام این کار نشد و هنوز هم تاریخ جدیدی برای این برنامه خود را اعلام ننموده است. خودرو تمام خودران Cruise Origin قرار است از سال 2022 در کارخانه GM Detroit-Hamtramck فراوری گردد. با توجه به تأثیر منفی همه گیر COVID-19 در استفاده از سرویس های حمل و نقل عمومی مشترک، شرکت کروز اخیراً از مجموعه پروتکل های ایمنی جدیدی برای دور نگه داشتن افراد و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در طول سفر ها رونمایی نموده است.

شرکت کروز یکی از بهترین سازندگان وسایل نقلیه خودران در دنیا است که تا به امروز توانسته سرمایه های زیادی را برای راه اندازی طرح های خود جذب کند. طی سه سال گذشته، این شرکت بیش از 7.4 میلیارد دلار به وسیله تعداد زیادی از سرمایه گذاران عظیم از جمله سافت بانک، خودروسازی هوندا، خودروسازی جنرال موتورز، T. Rowe Price Group و مایکروسافت جذب طرح های خود نموده است. ارزش این شرکت خودروسازی آمریکایی در حال حاضر 19 میلیارد دلار ارزیابی شده است.

در این میان دبی نیز یک هدف و مقصد طبیعی برای طرح های آینده نگرانه ای همچون وسایل نقیله خود ران به شمار می رود و شرکت کروز نیز به خوبی با این موضوع آشنا است. این امارت ثروتمند در نظر دارد که در راستای یکی از طرح های توسعه خود، 20 درصد حمل و نقل عمومی خود را تا سال 2030، با استفاده از وسایل نقلیه خودران به انجام برساند. به همین دلیل این امارت با تعدادی از شرکت های حمل و نقل هوایی نوین شهر همچون Volocopter مذاکره نموده است تا طرح های حمل و نقل هوایی شهری خود را که با استفاده از پرنده های برقی صورت می گیرد را در شهر دبی راه اندازی نمایند. همین امر می تواند تضمین وجود یک حامی عظیم برای خودروسازی کروز باشد تا آسودگی بیشتری سیستم رباتاکسی خود را در این شهر دنبال نموده و آن را توسعه دهد. باید دید که کروز می تواند با یاری دبی یک سرویس بین المللی روباتاکسی را در دنیا جا بیندازد.

منبع: فرارو
انتشار: 14 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 26 تیر 1401 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 1732

به "ربات های تاکسی خودروسازی کروز، به دبی می فرایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ربات های تاکسی خودروسازی کروز، به دبی می فرایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید