تصمیمات تازه ستاد تنظیم بازار درباره لاستیک خودرو

به گزارش تور تایلند ارزان، خبرنگاران: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، علاوه بر اینکه فراوریکنندگان و واردکنندگان تایر مکلف به ثبت اطلاعات فراوری، واردات و فروش انواع لاستیک سبک و سنگین شدند، تحویل و فروش این کالا توسط واحدهای متخلف ممنوع شده است.

تصمیمات تازه ستاد تنظیم بازار درباره لاستیک خودرو

به گزارش خبرنگارانبه نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، علاوه بر اینکه تمامی فراوریکنندگان و واردکنندگان تایر مکلف به ثبت اطلاعات فراوری، واردات و فروش انواع لاستیک سبک و سنگین شده اند، تحویل و فروش این کالا از سوی واحدهای فراوریی و واردکنندگان به کنندگان و واحدهای متخلف ممنوع شده است.

ستاد تنظیم بازار به منظور مقابله با عرضه خارج از شبکه لاستیک سبک و سنگین و برخورد با متخلفان فروش این کالا در سطح بازار، تصمیمات مهمی را اتخاذ کرد که به توضیح زیر است:

1- تمام کارخانجات فراوریی و واردکنندگان تایر علی الخصوص کنندگان توزیع و خرده فروشی ها مکلف شده اند تا نسبت به ثبت اطلاعات فراوری، واردات و فروش انواع لاستیک سبک و سنگین با ارز نیمایی در سامانه جامع تجارت داخلی به تفکیک خودرو و خریدار اقدام کنند.

2- عدم ثبت اطلاعات فراوری، واردات و فروش انواع لاستیک سبک و سنگین به معنای عرضه خارج از شبکه بوده و حوزه های نظارتی مکلف هستند تا نسبت به اعمال قانون ظرف 15 روز اقدام کنند.

3- واحدهای فراوریی و واردکنندگان مکلف هستند از تحویل و فروش لاستیک به کنندگان و واحدهای متخلف که اقدام به ثبت اطلاعات ننموده اند، خودداری کنند.

4- ثبت سفارش واردات مواد اولیه فراوری لاستیک و لاستیک وارداتی، منوط به ثبت اطلاعات فراوری و عرضه انواع لاستیک سبک و سنگین در سامانه جامع تجارت خواهد بود.

5- موجودی لاستیک سنگین وارداتی با ارز 4200 تومان و لاستیک فراوری داخلی با مواد اولیه وارداتی با ارز 4200 تومانی، همچنان بر اساس روال موجود، صرفا بر اساس حواله صادره از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در قالب سامانه جامع تجارت عرضه و توزیع خواهد شد.

6- اجازه تعدیل نرخ لاستیک منوط به ثبت کل مقادیر فراوری، توزیع و فروش واحدهای فراوریی، واردکنندگان و کنندگان و واحدهای صنفی خرده فروشی تحت پوشش ایشان در سامانه جامع تجارت و سامانه انبارها خواهد بود.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 31 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 1220

به "تصمیمات تازه ستاد تنظیم بازار درباره لاستیک خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیمات تازه ستاد تنظیم بازار درباره لاستیک خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید