تغییر دکوراسیون

به گزارش تور تایلند ارزان، بعضی مواقع به دلایل مختلف نظیر بودجه کم، ایجاد تنوع و تمایل به ایجاد تغییرات در محیط زندگی، به جای بازسازی ساختمان، می توان با تغییر دکوراسیون، تعویض بعضی لوازم و یا جابه جایی وسایل تغییراتی چشم گیر در فضا به وجود آورد. در ادامه به آنالیز بعضی از این تغییرات می پردازیم.

تغییر دکوراسیون

جهت دریافت خدمات آلاچیق حیاط منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

برنامه ریزی و بودجه

برنامه ریزی و بودجه یکی از مهمترین فاکتورهایی است که باید در انجام هر گونه تغییراتی در نظر گرفته شود؛ به گونه ای که همه طرح ها را پوشش دهد. ابتدا مواردی که برای انجام تغییر دکوراسیون در فضا، نوسازی یا بازسازی ساختمان قدیمی در نظر دارید را بر روی کاغذ آورده، تحلیل کنید، مواد و مصالح مصرفی در با قیمت حدودی و تغییرات احتمالی آنها در نظر بگیرید، سپس برآورد هزینه کنید تا پس از آن با توجه به بودجه در دسترس، بتوان الویت بندی و تصمیم گیری درست برای آغاز کار را انجام داد. با انجام هر مرحله از کار و یا تغییر در برنامه ریزی اجرا شده، باید مجدد آنالیز بودجه و تخمین هزینه انجام شود.

انعطاف پذیری

تغییر دکوراسیون و نوسازی بنا باید به صورت انعطاف پذیر طراحی شود. انعطاف پذیری به معنی طراحی اتاق هایی برای هدف خاص هستند به طوری که ممکن است آنها را برای عملکردهایی استفاده کرد که همپوشانی داشته باشند. این نوع طراحی و تغییر می تواند به این معنی باشد که با یک قسمت بندی درست، از طریق انواع مختلف پارتیشن های موجود در بازار، فضا را به دو یا چند قسمت تقسیم نمایید. به گونه ای که از تمامی قسمت ها بتوان استفاده مفید داشت و اگر زمانی پارتیشن ها را برداشتیم، یک سالن عظیم قابل استفاده داریم.

پارتیشن بندی فضا در تغییر دکوراسیون

تغییر مبلمان

احتیاج به تغییر و تنوع در افراد غریضه ای ذاتی است. با تغییر دکوراسیون می توان تغییراتی چشم گیر در فضا ایجاد کرد که در بعضی موارد، اگر این انتخاب درست بشد، به اندازه یک بازسازی ساختمان فضا را تغییر می دهد. یکی از مواردی که تاثیر بسزایی در تغییر فضای محیط دارد و می توانید آن را از دیگر محیط ها متمایز کند، تغییر مبلمان است. این تغییر باید با توجه به نوع کاربری اداری، تجاری، مسکونی و… باشد. همچنین در انتخاب باید به تعداد نفرات، رنگ و مدل فضای سالن توجه نمایید. مدل و طرح مبلمان به فضا روح می بخشد.

کاغذ دیواری و سنگ

در گذشته نه چندان دور فقط از رنگ برای دیوارها استفاده می شده است. با پیشرفت تکنولوژی و تمایل به تغییرات چشمگیر به سمت زیبایی نمای ساختمانی و همچنین افزایش طرح و رنگ در کاغذ دیواری ها، از این پوشش تزئینی برای پوشاندن دیوارها استفاده می نمایند. علاوه بر کاعذ دیواری که به صورت رول و متری در بازار موجود بوده و بعضی از آنها قابل شستشو هم هستند و می توان برای تمامی محیط ها اعم از اداری، اتاق نشیمن، سالن غذاخوری و… با توجه به نوع فضا طرح مورد نظر را انتخاب کرد، از سنگ های تزئینی مخصوص سالن ها برای پوشاندن دیوار و تغییر دکوراسیون می توان استفاده کرد.

سقف کاذب

استفاده از سقف کاذب در آشپزخانه، سالن ناهارخوری و یا اتاق نشیمن از جمله مواردی است که تغییری دلچسب را در محیط اعمال خواهد نمود. برای ایجاد تغییر در فضا و تغییر دکوراسیون محیط، می توان از سقف کاذب استفاده کرد. این نوع سقف هم برای فرم دهی و تغییر شکل سقف استفاده می شود و هم برای تغییر ارتفاع سقف و پوشاندن تجهیزات، لوله و اتصالات ساختمانی. سقف کاذب به عنوان یک سقف ثانویه در زیر سقف اصلی با بست و پیچ نصب می شود و تا اندازه تقریبا 20 سانتی متر پایین تر از سقف اصلی پایین می آید. این نوع سقف انواع مختلف مشبک، مستطیلی، گچی و… دارد. همچنین علاوه بر زیبایی، باعث کاهش هدر رفت انرژی می شود، ساختار بد فرم ساختمانی و لوله ها را می پوشاند و مانند عایق گرما و سرما عمل می نماید.

کفپوش پارکت

کفپوش و پارکت

به جای استفاده از سنگ و سرامیک و کاشی برای کف خانه، می توانید در تغییر دکوراسیون، از کفپوش پارکت و لمینت استفاده نمایید. پارکت لایه ای تخت و مسطح از جنس چوب است که برای پوشاندن کف بنا استفاده می شود. پارکت باید با چسب مخصوص چسبانده شود و از تماس آب با آن باید جلوگیری کنید. پارکت لمینت نیز مانند پارکت است با تفاوت که هزینه نصب کمتر دارد، مقاوم تر است و در چسباندن آن از چسب استفاده نمی شود بنابراین به آسانی می توان آن را جمع آوری و مجدد نصب نمایید. از نظر زیبایی هردو مورد نسبت به کاشی و سرامیک پیشتاز هستند.

ظرفیت اتاق

اثر ایجاد شده با بهره برداری حداکثر از حداقل ابعاد یک اتاق به عنوان ظرفیت اتاق نامیده می شود. سعی کنید با توجه به ظرفیت اتاق، در آن وسایل قرار دهید. موارد زیر باید در ایجاد تغییر دکوراسیون حتما در نظر گرفته شود:

از رنگ های روشن و خنثی برای محیط استفاده نمایید که باعث ایجاد انرژی در شما می شوند و همچنین فضا را عظیم تر و دلبازتر نشان می دهند.

  • چیدمان تختخواب ها در اتاق در مقایسه با محل قرار دریافت درب و پنجره ها به گونه ای باشد که حریم خصوصی افراد حفظ شود.
  • محل درب، پنجره ها و کمد با محل قرار دادن مبلمان، تلویزیون و… در تداخل نباشند.
  • از شلوغ کردن فضا و استفاده از وسایل تزئینی بسیار زیاد در فضا پرهیز نمایید.
  • با نصب چند قفسه بر روی دیوار، از قرار دادن میز و وسایل تزئینی اضافه در محیط خودداری نمایید.
منبع: رویا مال
انتشار: 13 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 1066

به "تغییر دکوراسیون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر دکوراسیون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید