تغییر نام فیس بوک به متا بیشتر به معروفیت این شرکت ضربه زده است!

به گزارش تور تایلند ارزان، تغییر برند فیس بوک به متا، برخلاف بیشتر تغییر برندهایی که با هدف بهبود اوضاع و فراموش شدن خاطرات منفی انجام می گردد، بیشتر به معروفیت فیس بوک ضربه زده است. مطالعاتی که به تازگی به وسیله Harris Poll (شرکتی که اعتماد به برندها را آنالیز می نماید) صورت گرفته نشان می دهد که این تغییر برند بیشتر از این که به نفع کمپانی زاکربرگ باشد، به ضررش تمام شده است.

تغییر نام فیس بوک به متا بیشتر به معروفیت این شرکت ضربه زده است!

گزارشی که به تازگی منتشر شده نشان می دهد که پس از اعلام تغییر نام کمپانی فیس بوک به متا، اعتماد عمومی به این برند به شدت کاهش پیدا نموده است. پیش از اعلام این تغییر نام، فیس بوک با بحران بدنامی در افکار عمومی روبرو بود، اما انگار پس از این اتفاق هم تغییر مثبتی ایجاد نشده است.

وال استریت ژورنال در ماه سپتامبر انتشار اسناد مربوط به افشاگری یکی از کارمندان سابق فیس بوک را آغاز کرد که در روز سوم اکتبر معین شد این شخص همان فرانسس هاگن است که مدتی در سمت مدیر فراوری در این شرکت مشغول بوده.

طبق داده های منتشر شده از سوی Harris، پس از انتشار اسناد و گزارش های وال استریت ژورنال که بر اساس افشاگری های هاگن تنظیم شده بودند، اعتماد به این کمپانی از 16 درصد به 5.8 درصد کاهش یافت. این ریزش در ماه اکتبر و در همان هفته ای رخ داد که خانم هاگن در مقابل کنگره آمریکا علیه فیس بوک شهادت داد.

البته این شرکت در روزهای پایانی اکتبر پیروز شد تا حدی اعتماد از دست رفته را بازگرداند و آن را به 11 درصد برساند، اما طبق گزارش های Harris، پس از اعلام تغییر نام شرکت به متا، دوباره اعتماد به زاکربرگ و همکارانش به 6.2 درصد رسید.

زاکربرگ در مقام مدیر عامل متا گفت که تغییر برند این شرکت با حملات مخرب رسانه ها که در پی افشاگری هاگن به وجود آمده است هیچ ارتباطی ندارد. او در گفت وگو با The Verge اظهار داشت که شرایط سختی که متا اکنون با آن روبرو است هیچ تأثیری با تصمیم شرکت مبنی بر تغییر برند نداشته است.

با وجود اینکه بسیاری معتقدند زاکربرگ برای منحرف کردن افکار عمومی از معروفیت منفی فیس بوک دست به تغییر برند زده است، اما متا تأکید دارد که این تغییر نام به علت تغییر راستا این شرکت در تبدیل شدن به کمپانی متاورس است. واژه متاورس که از کتاب های علمی-تخیلی وام گرفته شده، به نسخه ای تازه از اینترنت اشاره دارد که به کاربران امکان می دهد با استفاده از هدست های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده به جهانی ترکیبی دسترسی داشته باشند.

زاکربرگ در ماه جولای و پیش از بحران های فعلی، به صورت رسمی از تبدیل فیس بوک به یک کمپانی متاورس سخن گفته بود. از نظر متخصصان برندینگ، تغییر نام به تنهایی نمی تواند اعتماد از دست رفته نسبت به متا (فیس بوک سابق) را بازگرداند و این شرکت باید برای کسب مجدد اعتماد مردم اقدامی اساسی انجام دهد. بعلاوه، چهره ای که زاکربرگ در افکار عمومی از خود ساخته است هم به مانع دیگری برای پاک کردن سوابق فیس بوک و آغاز تازه متا تبدیل شده است.

منبع: Business Insider

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 29 آذر 1400 بروزرسانی: 29 آذر 1400 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 2039

به "تغییر نام فیس بوک به متا بیشتر به معروفیت این شرکت ضربه زده است!" امتیاز دهید

1 کاربر به "تغییر نام فیس بوک به متا بیشتر به معروفیت این شرکت ضربه زده است!" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر نام فیس بوک به متا بیشتر به معروفیت این شرکت ضربه زده است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید