تمرینات ورزشی مناسب جلوی سرطان کبد را می گیرد

به گزارش تور تایلند ارزان، سرطان کبد از جمله انواع سرطان هایی است که میزان ابتلا به آن در سال های اخیر افزایش یافته و محققان می گویند با انجام تمرینات مناسب ورزشی احتمال ابتلا به آن کاهش می یابد.

تمرینات ورزشی مناسب جلوی سرطان کبد را می گیرد

از پروفایل اینستاگرام بهروز ازند دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از نیواطلس، بررسی های انجمن سرطان آمریکا نشان می دهد میزان ابتلا به سرطان کبد در این کشور از دهه 80 میلادی به این سو سه برابر شده و این امر باعث چاقی بیشتر و ابتلای افراد به دیابت نوع دوم نیز می شود. همچنین چاقی و دیابت هم می توانند باعث افزایش احتمال ابتلا به سطان کبد شوند.

محققان با بررسی فرایند ابتلای موش ها به سرطان کبد به این نتیجه رسیده اند که تحرک کافی و اجرای مداوم تمرینات ورزشی مناسب می تواند مانع از ابتلا به سرطان کبد شود و به حفظ سلامت اشخاص کمک کند.

بررسی که در این زمینه در دانشگاه ملی استرالیا اجرا شده نشان می دهد اگر چه ورزش کردن خطر ابتلا به برخی انواع بیماری سرطان را کاهش می دهد، اما کاهش این خطر در مورد برخی انواع سرطان بیشتر است.

بر همین اساس ورزش مداوم و به خصوص دویدن روزانه باعث کاهش خطر چاقی و دیابت می شود و از این رو به افرادی که با چنین مشکلاتی دست به گریبان هستند، به طور جدی توصیه می شود.

آزمایشی که در این زمینه بر روی موش ها انجام شد نشان داد دویدن روزمره آنها در یک بازه زمانی شش ماهه در شرایطی که این موش ها با مشکل چاقی و دیابت دست به گریبان بودند، باعث شد به سرطان کبد مبتلا نشوند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 خرداد 1399 بروزرسانی: 19 دی 1400 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 1078

به "تمرینات ورزشی مناسب جلوی سرطان کبد را می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمرینات ورزشی مناسب جلوی سرطان کبد را می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید