تنوع سازی و برندسازی در گردشگری اصل اساسی است

به گزارش تور تایلند ارزان، خبرنگاران/اردبیل نائب نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: در بخش گردشگری تنوع سازی و برندسازی اصل اساسی است و باید زنجیره را در این صنعت پردرآمد تکمیل کنیم.

تنوع سازی و برندسازی در گردشگری اصل اساسی است

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور قیمت پایین کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

رضا کریمی یکم اسفند در مسجد جامع اردبیل و در جمع مطالبه گران بازار و اصناف اظهار کرد: ما در مجلس دهم سعی کردیم تا برنامه های عمرانی و مالی را به نفع استان تعقیب کنیم که با تشکیل 8 کارگروه تخصصی عمده مسائل استان احصا و شناسایی شده تا با ارائه راهکارهای عملی و علمی بتوان این نارسائی ها را برطرف کرد.

وی اظهار داشت: با حضور در مجلس در کنار تلاشی که سایر همکاران انجام دادند در بیش از 5 محور کارها تعقیب شد که یکی از این معضلات و مسائل مربوط به کمبود آب در دشت اردبیل است که به شدت این منطقه را رنج می دهد.

کریمی گفت: هرچند ما با منابع غنی آب روبرو هستیم اما در بحث مدیریت و استفاده از این منابع با چالشی جدی مواجهیم و امکان برداشت آب از منابع زیرزمینی وجود ندارد.

وی ادامه داد: برای 20 سال آینده در دشت اردبیل 160 میلیون مترمکعب آب برای صنعت و شرب احتیاج است که ما از منابع مختلف انتقال آب به اردبیل را در دستور کار قرار دادیم تا این دغدغه و مسائل برطرف گردد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اولین اقدام ما در این زمینه انتقال آب از قزل اوزن به ظرفیت 50 میلیون مترمکعب بود که با تکمیل مطالعات و محل برداشت آب به سرعت این پروژه عملیاتی خواهد شد.

کریمی اضافه کرد: دومین منبع انتقال آب به اردبیل سرچشمه های رودخانه خرخر است که 25 میلیون مترمکعب آب از این محدوده به دریای خزر ریخته می گردد که در این دو سال اخیر سعی شد تخصیص خوبی از این محل گرفته گردد.

وی توضیح داد: انتقال آب از چشمه سارهای ننه کران، نیارق و سوها و 100 میلیون مترمکعب از ارس از دیگر پیگیری های ما بود تا جنگ آینده را که بر سر آب خواهد بود با آسیب کمتری سپری کنیم.

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس ضرورت سرمایه گذاری در بخش صنعت و توسعه یافتگی استان را در این بخش یادآور شد و اظهار کرد: سهم استان اردبیل از توسعه یافتگی صنعتی کمتر از نیم درصد است که با ایجاد منطقه آزاد و معافیت های مالیاتی و گمرکی امیدواریم در پنج هزار هکتار محدوده این منطقه شاهد حضور سرمایه گذاران توانمند باشیم.

کریمی اظهار داشت: ناوگان ریلی این استان روزهای پایانی تکمیل خود را سپری می نماید و در این چهار سال با تخصیص اعتبارات کمکی راه آهن در سال آینده به بهره برداری می رسد.

وی ضرورت تنوع سازی و برندسازی را در بخش گردشگری و تکمیل زنجیره پردرآمد در این بخش یادآور شد و گفت: احداث پل شیشه ای هیر با برند خاص در کشور از جمله این طرح ها بوده است.

کریمی با اشاره به ضرورت اجماع در پیگیری مطالبات مردم استان در خانه ملت به عنوان یک اصل اساسی اضافه کرد: در مجلس آینده اگر این اجماع حاصل نگردد ما راه به جایی نخواهیم برد هر چند که ممکن است ترکیب سیاسی مجلس آینده متفاوت از شرایط کنونی باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 856

به "تنوع سازی و برندسازی در گردشگری اصل اساسی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنوع سازی و برندسازی در گردشگری اصل اساسی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید