جزئیات تعرفه پارک حاشیه ای در تهران ، گلایه شهروندان از ارسال نشدن پیامک

به گزارش تور تایلند ارزان، در حالی طرح پارک حاشیه ای در بعضی از منطقه ها تهران اجرا شده و قراراست در منطقه ها یک، 4، 8، 13، 14، 5، 21، 22، 9، 3، 11، 12، 2، 10، 17 نیز اجرا گردد که هنوز بیشتر شهروندان اطلاع ندارند که بابت هر ساعت پاک خودرو در پارک های حاشیه ای باید 4000 تومان بدهند.

جزئیات تعرفه پارک حاشیه ای در تهران ، گلایه شهروندان از ارسال نشدن پیامک

به گزارش خبرنگاران، عمار سعیدیان فر معاون بهره برداری از سیستم های حمل ونقل سازمان حمل ونقل و ترافیک در رابطه با فرآیند اجرای مدیریت هوشمند پارک حاشیه ای در شهر تهران گفت: سابقه اجرای طرح مدیریت پارک حاشیه ای به صورت هوشمند به زمانی برمی گردد که این طرح به صورت پایلوت در سال 99 در منطقه 2 تهران اجرا شد و به زودی نیز به صورت کامل در این منطقه اجرا می گردد بعلاوه اجرای این طرح در سال 98 در دو منطقه 6 و 7 شروع شد.

سعیدیان فر با اشاره به تعرفه و نرخ پارک حاشیه ای در سال 1400 گفت: تعرفه پارک حاشیه ای در امسال نسبت به سال گذشته حدود 28 درصد افزایش یافته است.

معاون بهره برداری از سیستم های حمل ونقل سازمان حمل ونقل و ترافیک با بیان اینکه طرح مدیریت پارک حاشیه ای در سایر منطقه ها از جمله یک، 4، 8، 13، 14، 5، 21، 22، 9، 3، 11، 12، 2، 10، 17 اجرا خواهد شد، گفت: در بعضی از این منطقه ها، فرآیند اجرای پارک حاشیه ای در قالب مزایده گذاشته شده است که پس از معین شدن بهره بردار، مدیریت پارک حاشیه ای در این منطقه ها نیز اجرا می گردد.

سعیدیان فر با بیان اینکه مدیریت پارک حاشیه ای در معابری عملیاتی خواهد شد که در شورای حمل ونقل و ترافیک شهر تهران مصوب شده است و اکثراً این معابر کنار کاربری های تجاری و اداری هستند و معابر شریانی هستند.

او درخصوص تعرفه پارک حاشیه ای توضیح داد: در مورد وسایل نقلیه از جمله سواری یا وانت به ازای هر نیم ساعت توقف در معابری که شورای ترافیک شهر تهران تصویب نموده است (تا مدت زمان حداکثر 2 ساعت) تعرفه 1600 تومان و سپس به ازای هر نیم ساعت توقف (پس از گذشت 2 ساعت) تعرفه 2 هزار تومان دریافت می گردد.

معاون بهره برداری از سیستم های حمل ونقل سازمان حمل ونقل و ترافیک ادامه داد: در مورد کامیونت ها و مینی بوس ها نیز تعرفه آنها به این شکل است که به ازای هر نیم ساعت توقف (تا مدت زمان حداکثر 2 ساعت)، 3 هزار و 200 تومان و به ازای هر نیم ساعت توقف (پس از گذشت 2 ساعت) 3900 تومان دریافت می گردد.

سعیدیان فر در پاسخ به این انتقاد شهروندان که چرا پس از پارک خودروها در فضاهای معین شده برای پارک حاشیه ای، پیامکی مبنی بر پولی بودن پارک در آن نقطه برای مالک خودرو ارسال نمی گردد، گفت: شهرداری تهران به صورت دوره ای به شهروندان پیامک بدهی عوارض تردد در طرح ترافیک و پارک حاشیه ای ارسال می نماید، البته ما قبل از اجرای پارک حاشیه ای در معابر، بنرها و تابلوهایی را نصب نموده ایم که اینها نشان از اجرای پارک حاشیه ای در هر خیابان و منطقه است و شهروندان با ورود به حساب کاربری خود در تهران من و به وسیله اپلیکیشن و سامانه تهران من، می توانند از مقدار بدهی عوارض خودروی خود آگاه شوند.

معاون بهره برداری از سیستم های حمل ونقل سازمان حمل ونقل و ترافیک تهران اضافه کرد: بر همین اساس در خیابان هایی که هم اکنون طرح پارک حاشیه ای اجرا می گردد در هر 6 فضای پارک، یک تابلو پارک حاشیه ای نصب شده است و خط کشی جای پارک انجام گرفته است که همه اینها حکایت از اجرای این طرح در آن خیابان و منطقه دارد.

او در مورد نحوه پرداخت هزینه پارک حاشیه ای گفت: رانندگان می توانند با مراجعه به سامانه تهران من و به وسیله بعضی اپلیکیشن ها، بدهکاری خود بابت پارک حاشیه ای در قالب حساب شهروندی را پرداخت نمایند؛ رانندگانی هم که دارای حساب کاربری در سامانه تهران من نباشند، می توانند با مراجعه به سایت تهران من یا درگاه های پرداخت اینترنتی، بدهی خودروی خود را پرداخت نمایند.

سعیدیان فر با ابراز اینکه در زمان حاضر 120 هزار فضای پارک حاشیه ای در تهران باید اجرا و مدیریت گردد، توضیح داد: طبق قانون به ازای هر 70 جای پارک حاشیه ای، باید یک جای پارک برای معلولان طراحی و تعبیه گردد که این مهم به وسیله شهرداری تهران در حال اجراست و دارای تابلوی پارک ویژه معلولان است؛ پارک کردن در جای پارک ویژه معلولان برای پلاک های ویژه معلولان رایگان است و برای خودروهای پلاک عادی، ممنوع است.

پارک حاشیه ای چیست؟

بنابر تعریفی که به وسیله شهرداری ارائه شده است، پارک حاشیه ای بخشی از فضای کار کنار خیابان است که به توقف وسایل نقلیه موتوری اختصاص پیدا می نماید. از این نوع پارک برای دسترسی به مراکز خدماتی و فروشگاه ها در سریع ترین زمان ممکن و با کم ترین زمان ممکن استفاده می گردد و تعرفه آن براساس ساعات پارک خودرو در پارک های حاشیه ای محاسبه می گردد.

طبق ماده 15 قانون تخلفات هدایت و رانندگی، پارک وسیله نقلیه در معابر شهری پرترافیک و در محدوده زمانی 7 تا 21 روزهای کاری بدون پرداخت حق توقف پس از نیم ساعت اول به منزله ارتکاب تخلف (پارک ممنوع) خواهد بود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 شهریور 1401 بروزرسانی: 19 شهریور 1401 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 2278

به "جزئیات تعرفه پارک حاشیه ای در تهران ، گلایه شهروندان از ارسال نشدن پیامک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات تعرفه پارک حاشیه ای در تهران ، گلایه شهروندان از ارسال نشدن پیامک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید