جزیره سامویی در تایلند

به گزارش تور تایلند ارزان، جزیره سامویی، یکی از زیباترین جزایر تور تایلند برای بازدید می‌باشد. در این مقاله شما را با بهترین جاذبه‌هایی که می‌توانید در جزیره سامویی به بازدید آن‌ها بروید، آشنا خواهیم کرد.

جزیره سامویی در تایلند

سامویی دو فصل دارد: یک فصل گرم و استوایی و یک فصل بارانی. در مناطقی مانند پوکت و سایر نقاط جنوبی تایلند، فصل باران شش ماه به طول می انجامد و فاصله بین ماه مه تا نوامبر را در بر می گیرد. اما آب و هوای سامویی در بیشتر اوقات سال خشک است و فصل باران فقط به ماه نوامبر محدود می شود. درواقع قرار گرفتن سامویی در بخش خوبی از خلیج تایلند باعث شده که این جزیره از باران های موسمی شدید که مناطقی مانند پوکت را تحت تاثیر قرار می دهد در امان است. در تور تایلند می‌توانید به بازدید جاذبه‌هایی بروید که بسیار زیبا و دیدنی هستند.

یکی از زیباترین نقاط تایلند در سواحل شرقی این کشور در خلیج تایلند قرار گرفته که نام کامل این جزیره کو سامویی می‌باشد که کو در زبان تایلندی به معنای جزیره است و نام سامویی نیز از واژه ای چینی به معنای «بهشت امن» گرفته شده است. بیشتر این جزیره را جنگل فرا گرفته و از شرق به غرب آن رشته کوهی کشیده شده‌اند. سامویی از جزایر بزرگ تایلند است. ۲۲۸ کیلومتر مربع مساحت دارد و جمعیتش بالای پنجاه هزار نفر می‌باشد. این جزیره از لحاظ طبیعی جذابیت های زیادی دارد؛ مثل سواحل ماسه ای سفید، صخره های مرجانی و درختان نارگیل. اولین ساکنان سامویی، ماهیگیرانی اهل شبه جزیره مالای و نیز جنوب چین بودند و پانزده قرن پیش به این جزیره آمدند. تا اواسط قرن بیستم میلادی توجه چندانی به سامویی نمی شد و حتی رفت و آمد به آن بسیار سخت می‌باشد. در دهه های اخیر اما تحولات زیادی در آن صورت گرفته و صنعت گردشگری به شدت به سامویی توجه نشان داده است. نخستین بار در سال 1971 میلادی بود که گردشگران تور تایلند وارد سامویی شدند و از آن پس این جزیره مورد توجه و اقبال روز افزون گردشگران از سراسر دنیا قرار گرفته است.

انتشار: 18 آذر 1396 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 46

به "جزیره سامویی در تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزیره سامویی در تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید