جنگل ابر باید ثبت جهانی گردد

به گزارش تور تایلند ارزان، یک عضو فراکسیون محیط زیست از پیشنهاد ثبت جهانی جنگل ابر سخن گفت و تأکید کرد با این کار حساسیت مردم درباره این جنگل افزایش می یابد و می توان از سازمان های بین المللی برای حفظ این جنگل استفاده کرد.

جنگل ابر باید ثبت جهانی گردد

سید محمد سادات ابراهیمی، عضو فراکسیون محیط زیست مجلس با اشاره به بازدید اعضای هیات رئیسه فراکسیون متبوعش از جنگل ابر در ارتباط با پروژه جاده سازی در این جنگل گفت: این بازدید به درخواست نماینده آن منطقه و سازمان حفاظت از محیط زیست انجام شد. پس از بازدید جلسه خوبی درباره این جنگل داشتیم که در این جلسه اعضای کمیسیون های مختلف مجلس نماینده سازمان های مختلف و بعلاوه نماینده هایی از دانشگاه ها حضور داشتند.

پیش ازاین تعدادی از نمایندگان مجلس پیشنهاد احداث جاده ای حدفاصل علی آباد- شاهرود در جنگل ابر را مطرح کردند. اما اعضای هیات رئیسه فراکسیون محیط زیست بعد از بازدید از جنگل ابر و جلسه با مسئولان و نمایندگان استان با احداث جاده در جنگل ابر مخالفت کردند.

این عضو فراکسیون محیط زیست مجلس درباره این جلسه شرح داد: پس از آنالیز هایی که انجام شد به این نتیجه رسیدیم موضوع حفاظت از این جنگل بسیار مهم است و این جنگل یکی از سرمایه های مهم کشور محسوب می گردد؛ بنابراین در تصمیم گیری درباره این جنگل باید مسائل و منافع کلان کشور در نظر گرفته گردد و از محدودنگری و جزءنگری خودداری گردد.

سادات ابراهیمی با تأکید بر این که رفاه مردم بسیار مهم است، گفت: جمع بندی جلسه این شد که در تهران جلسه ای با مسئولان مربوطه، سازمان حفاظت از محیط زیست و کمیسیون کشاورزی داشته باشیم و نهایتاً در این جلسه مصوبه صریح و شفافی درباره جنگل ابر خواهیم داشت.

او در ادامه توضیح داد: موضوع مهمی که در این بازدید به آن رسیدیم این است که درباره جنگل ابر به جای این که به اصل این سرمایه ملی توجه گردد، بعضی به حاشیه توجه می نمایند. این جنگل جز جنگل های منحصربه فرد دنیاست. وقتی ما چنین سرمایه ای داشته باشیم مردم چه می خواهند؟ مردم دنبال این هستند که از سرمایه ای که دارند به نحو احسنت استفاده نمایند، ما باید زمینه را فراهم کنیم که از این سرمایه استفاده نمایند. باید کاری کنیم که بودونبود این جنگل اثری در زندگی مردم داشته باشد.

سادات ابراهیمی به پیشنهادش درباره جنگل ابر که در جلسه ارائه نموده است اشاره و شرح داد: پیشنهاد معین من در جلسه این بود که ما جنگل ابر را ثبت جهانی کنیم؛ یعنی پرونده را آماده کنیم و جنگل را برای ثبت جهانی به یونسکو پیشنهاد دهیم؛ که هم توجه انجمن های مردم نهاد به این موضوع جلب گردد و هم مردم حساسیتشان بالا رود و بدانند که چه سرمایه منحصربه فردی در دست آن ها است. هم این که سازمان های بین المللی برای یاری بیایند و مشاوره های لازم را انجام دهند. اگر این طور گردد قطعاً ما دنبال این خواهیم بود که چگونه از این نعمت به نحو احسنت استفاده کنیم.

سادات ابراهیمی به پیشنهاد دیگری هم که برای نجات جنگل ابر مطرح شد اشاره نمود: پیشنهادهای دیگری هم مطرح شد مثل حفر تونل به جای جاده که از تخریب جنگل جلوگیری گردد. البته درباره این موضوع باید مسئولان اجرایی تصمیم بگیرند. اما موضوع مهم این است که فراکسیون محیط زیست اعتقاد دارد، این یک سرمایه ملی است و نباید باکارهای سطحی و نگاه محدود باعث از دست رفتن این سرمایه ملی شویم.

منبع: خبرگزاری میراث فرهنگی

منبع: دالاهو
انتشار: 6 دی 1401 بروزرسانی: 6 دی 1401 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 2326

به "جنگل ابر باید ثبت جهانی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگل ابر باید ثبت جهانی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید