تور ترکیه ارزان: حقایق جالب در خصوص کوش آداسی؛ ترکیه

به گزارش تور تایلند ارزان، کوش آداسی از منطقه ها گردشگری محبوب تابستانی در تور ترکیه محسوب می گردد. همراه خبرنگاران باشید تا با حقایق و نکات جالبی از این منطقه آشنا شوید.

تور ترکیه ارزان: حقایق جالب در خصوص کوش آداسی؛ ترکیه

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه ارزان در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

کوش آداسی در غرب ترکیه به عنوان یکی از منطقه ها گردشگری پرطرفدار، به ویژه برای سفرهای تابستانی، به شمار می رود. مهم ترین مشخصه این منطقه، با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی، سواحل و جاذبه های کم نظیر آن است. از طرفی با توجه به عقبه و قدمت این منطقه، آثار تاریخی بسیاری نیز در آن یافت می شود.

به بهانه گرم تر شدن هوا و در ادامه، سفرهای تابستانی بسیاری از هموطنانمان به این منطقه، به سراغ حقایق و نکات جالبی از کوش آداسی رفته ایم.

1. بر اساس مستندات قدمت سکونت بشر در این منطقه به 3000 سال پیش از میلاد مسیح باز می شود.

2. در طول تاریخ نیز به کرات این منطقه بین اقوام و ملل گوناگون، از جمله ایرانیان و رومیان، دست به دست شد؛ تا آنکه در قرن 15 میلادی به تصرف عثمانی ها عایدی. بعدها در اوایل قرن 20 بود که کوش آداسی به عنوان بخشی از ترکیه امروزی مطرح شد.

3. نام کوش آداسی از دو واژه کوش (Kuş) به معنی پرنده و آدا (ada) به معنی جزیره گرفته شده است.

4. افسوس (Ephesus) نام یکی از شهرهای مشهور، قدیمی و باستانی است که در کوش آداسی فعلی قرار گرفته است. کماکان نیز چندین آثار از دیگر شهرهای قدیمی در کوش آداسی پابرجا است که به جاهای دیدنی کوش آداسی تبدیل شده است.

5. کوش آداسی در خلیجی به همین نام در دریای اژه (Aegean)، در سواحل غربی ترکیه، با فاصله ای 90 کیلومتری از ازمیر (Izmir)، واقع شده است.

6. این شهر به علت موقعیت جغرافیایی خود از آب و هوای گرم و مرطوب با میانگین دمای 36 درجه در روزهای گرم سال و میانگین دمای 13 درجه در روزهای سرد سال برخوردار است.

7. کوش آداسی با 300 روز آفتابی در سال پذیرای علاقه مندان است.

8. گردشگران در تمامی روزهای سال به این منطقه سفر می نمایند؛ اما با توجه به ویژگی های طبیعی کوش آداسی عموما شلوغ ترین زمان سال در این منطقه فصل تابستان است.

همیشه می توانید برای سفر به این شهر، تورهای مقرون به صرفه کوش آداسی را به یاری امکان جستجو و مقایسه قیمت تورهای مسافرتی در خبرنگاران پیدا کنید و سفرتان را با هزینه کمتری شروع کنید.

9. کوش آداسی از جمعیتی نزدیک به 100 هزار نفر برخوردار است.

10. در شلوغ ترین زمان سال، در حدود یک میلیون نفر به کوش آداسی سفر می نمایند.

11. همان طور که اشاره شد، عمده معروفیت کوش آداسی به خاطر سواحل آن است. به طور کلی این منطقه از 7 ساحل اصلی بهره می برد که از امکانات و تجهیزات تفریحی کاملی برخوردار هستند. البته جزایر، غارها و پارک های این منطقه نیز از دیگر ویژگی های آن به شمار می فرایند.

12. بندرگاه کوش آداسی یکی از بزرگ ترین بندرهای ترکیه محسوب می شود. بعلاوه بسیاری از قایق ها و کشتی های دیگر کشورها و بین المللی نیز در این منطقه لنگر می اندازند.

13. نزدیک ترین فرودگاه به کوش آداسی، فرودگاه ازمیر در 80 کیلومتری آن است.

14. بیشترین عایدی کوش آداسی از صنعت گردشگری حاصل می شود.

15. برای آخرین مورد جالب است بدانید که به واسطه نزدیکی این شهر و یکی از جزایر تفریحی یونان، با نام ساموس (Samos)، رفت و آمدهای بسیاری با قایق های تفریحی بین این دو منطقه صورت می گیرد و یکی از جاذبه های آن ها به شمار می فرایند.

منبع: کجارو
انتشار: 18 اسفند 1400 بروزرسانی: 18 اسفند 1400 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 2127

به "تور ترکیه ارزان: حقایق جالب در خصوص کوش آداسی؛ ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ترکیه ارزان: حقایق جالب در خصوص کوش آداسی؛ ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید