راهنمای سفر به دوبلین، مرکز ایرلند

به گزارش تور تایلند ارزان، سفرنامه شهر دوبلین در ایرلند

دوبلین، مرکز کشور ایرلند است، که یکی از مجذوب کننده ترین مقاصد گردشگری در قاره اروپا به شمار می رود. ریشه نام شهر دوبلین ترکیبی از داب و لین است که معنای آن به زبان ایرلندی (برکه سیاه) می شود. دوبلین نسبتا شهر گرانی است اما جاذبه های تاریخی در شهر دوبلین توانسته صنعت گردشگری کشور ایرلند را سرپا نگه دارد و سالانه مسافران زیاد برای گذراندند تعطیلات خود در قاره اروپا دوبلین را انتخاب کنند. اما برای این که به کشوری بخواهیم سفر کنیم به اطلاعاتی از جمله جاذبه های گردشگری شهر مقصد! غذاهایی که می توان در آن کشور خورد! و همینطور بهترین زمان سفر! نیاز داریم. از همین رو خبرنگاران سعی در جمع آوری چنین اطلاعاتی در این مطلب نموده است. این بار با ما در راهنمای سفر به دوبلین در کشور ایرلند همراه باشید.

راهنمای سفر به دوبلین، مرکز ایرلند

موقعیت جغرافیایی

دوبلین مرکز کشور ایرلند، و یکی از پر جمعیت ترین شهر های این کشور می باشد. حدود یک میلیون نفر در شهر دوبلین زندگی می کنند، عمدتا زبان آنها ایرلندی است. شهر دوبلین در میانه خط ساحلی شرقی ایرلند و در کرانه رود لیفی واقع می باشد. مساحت این شهر 115 کیلومتر مربع بوده و کوه هایی با ارتفاع کم در امتداد جنوبی آن واقع هستند.

مختصری از تاریخ

شهر دوبلین در ابتدا از طریق واکینگ ها (دریانوردان اسکاتلندی) بنیان گذاری شد و پس از تهاجم نورمن ها، دوبلین تحت تصرف آنان درآمد. پس نورمن ها نروژی ها به این شهر ایرلندی حمله کردند و در طی حکومت خود تاثیرات زیادی بر فرهنگ و سنن این کشور گذاشتند. این شهر بزرگ در قرن هفدهم شاهد رشد و شکوفایی بسیاری بود به نحوی که برای مدتی در قرن هجدهم دوبلین به دومین شهر بزرگ تحت حاکمیت امپراتوری بریتانیا تبدیل شد. اما در شروع قرن نوزدهم از اهمیت این شهر کاسته شد با این حال همچنان مهم ترین و اصلی ترین شهر در جزیره ایرلند به شمار می رود.

اطلاعات ضروری شهر دوبلین در ایرلند

زبان: ایرلندی، انگلیسی

واحد پول: یورو

اختلاف ساعت با تهران : 3:30 ساعت عقب تر از تهران است.

نوع برق شهری: 220 ولت و 50 هرتز

کد کشور: 353+

فرودگاه شهر دوبلین: فرودگاه دوبلین (DUB)

شرایط آب و هوایی

هوای کشور ایرلند به طور کلی سرد و مرطوب است، اما شهر دوبلین از هوای به نسبت معتدل تری بهره می برد. میانگین دما در ژوئن که گرم ترین ماه در این شهر است به 18 درجه سانتی گراد می رسد، در حالی که سردترین ماه هم در این شهر که ژانویه و فوریه است، به میانگین دما به 3.5 درجه سانتی گراد است. میزان بارش سالانه 700 میلی متر گزارش شده است. زمانی که باران می بارد بیشتر به صورت ریزش نم نم خواهد بود تا اینکه شاهد بارشی طغیانی باشیم، بنابراین باید بسیار بدشانس باشید که بارش های سنگین باران و برف تجربه سفرتان را دستخوش تغییر کند.

بهترین زمان سفر به شهر دوبلین

تابستان در شهر دوبلین تقریبا هوای معتدلی تری حکم فرماست، برای همین میزان گردشگرانی که در این فصل دوبلین را انتخاب می کنند بسیار زیاد است. فصل پر گردشگر و گران این شهر از ماه ژوئن تا آگوست و فصل کم گردشگر و ارزان آن از نوامبر تا فوریه به طول می انجامد، با این وجود طی تعطیلات کریسمس همه چیز کاملا گران می گردد، پس بهتر است چند هفته یا حتی چند ماه قبل برای این مدت اقدام به رزرو اتاق کنید تا هزینه اضافی به شما تحمیل نگردد. اگر سفرتان در فصلی غیر تابستان و ایاد خاص باشد پیدا کردن هتل و تفریح هم ارزان تر و هم راحت تر است.

هزینه اقامت در شهر دوبلین

اغلب افرادی که اهل سفرهای متعدد هستند، هاستل را به هتل ترجیح می دهند، اگر چه امکاناتی که در اختیارشان قرار می گیرد به نسبت هتل کمتر است، اما در هزینه ها به طور چشم گیری می تواند تاثیر گذار باشد. قیمت هاستل ها در این شهر از 12 دلار شروع می گردد و تا 85 دلار ادامه خواهد داشت. اما قیمت رزرو هتل ها بالاتر است، در ادامه حدودی از قیمت هتل های شهر دوبلین بر اساس کیفیت و تعداد ستاره خدمتتان ارائه می دهیم:

هتل های دو ستاره 250.000 تا 450.000 تومان

هتل های سه ستاره 300.000 تا 500.000 تومان

هتل های چهار ستاره 400.000 تا 600.000 تومان

هتل های پنج ستاره 600.000 تا 1.000.000 تومان

تمامی قیمت های ذکر شده در این مطلب به تاریخ 1 بهمن ماه 1396 می باشد. قیمت دلار هم در این تاریخ 4500 تومان بوده است.

هتل های پیشنهادی در شهر دوبلین

هتل قلعه کونتارف (Clontarf Castle Hotel) و هتل ابردین الج (Aberdeen Lodge) از جمله بهترین هتل های چهار ستاره شهر دوبلین هستند، که دست کمی از هتل های پنج ستاره ندارند. اگر زمانی به دوبلین سفر کردید این دو هتل را در خاطرتان داشته باشید.

آدرس هتل قلعه کونتارف: Castle Ave, Clontarf, Dublin 3, Ireland

آدرس هتل ابردین الج: 53-55 Park Ave, Dublin 4, Ireland

شکم گردی در دوبلین

در سراسر شهر دوبلین می توانید انواع غذاهای رنگارنگ را پیدا کنید، محال است که به این شهر سفر کنید و غذاهای آن شما را راضی نکند. اگر چه تاریخ این کشور در صنعت آشپزی آن تاثیر بسزایی گذاشته است، اما هرگز نتوانسته از طعم بی نظیر غذاهای ایرلندی بکاهد. در ادامه چند غذای محبوب در کشور ایرلند را معرفی می کنیم که دوبلینی ها هم آنها میل می کنند.

  • ulster fry

یکی از معروف ترین غذاهای ایرلندی آلسترفرای است، چرب بودن یکی از شاخصه های غذاهای ایرلندی است، آلسترفرای هم یکی از نمونه های تعیین آن می باشد. ترکیبات این غذا شامل سوسیس، پشت بیکن، تخم مرغ سرخ شده و قارچ می گردد. یه جزء دیگر این غذا که کمتر شناخته شده است شامل نان سودا و نان سیب زمینی و پودینگ مشکی است.

  • Ulster Irish Stew

از قدیمی ترین خورشت های ایرلندی آلستر است. ترکیبات این خورشت با گوشت بره، سیب زمینی، پیاز و سبزی جعفری پخته می باشد. اما به خاطر نزدیکی این کشور به انگلستان و اسکاتلند، همیشه نوع های متفاوتی از این غذا موجود بوده است. امروزه این غذا را با هر گوشتی می پزند.

  • Steak and Guinness Pie

این غذا در واقع یک پای گوشتی است. این غذا را با گوشت گاو می پزند و آن را در ابتدا آب پز می کنند و سپس در بین خمیر قرار می دهند. بعضی وقت ها سبزی هایی هم در این غذا استفاده می گردد.

  • Surf و Turf

ترکیب دو غذای دریایی (surf) و استیک (turf) در کنار سیب زمینی می تواند گزینه بسیار خوشمزه ای باشد. جالب است بدانید که سیب زمینی یکی از شاخص ترین ترکیبات غذایی در ایرلند است، به طوری که در بیشتر غذاهای آنها می توانید سیب زمینی را مشاهده کنید.

  • Bacon Butties

یکی از بهترین و لذیذترین حالت های خوردن بیکن است. این ساندویچ ساده را می توانید در تمام دنیا پیدا کنید، ولی هیچ کدام آن ها به خوشمزگی ساندویچی که در ایرلند می خورید، نخواهند بود.

هزینه خورد و خوراک در شهر دوبلین ایرلند

به طور کلی برای تهیه غذای یک نفره در شهر دوبلین در رستوران های میانه با سرویس میز باید 17 دلار بپردازد، و برای تهیه غذای 2 نفره مبلغ 70 دلار بابت غذایی که میل می کنید پرداخت کنید. همانند بیشتر کشورهای ارزان ترین غذا مک دونالدز است که به ازای هر ساندویچ آن باید 10 دلار بپردازید. قیمت آب معدنی 2 دلار و اگر اهل نوشیدن قهوه به طور روزانه هستید قیمت قهوه به طور روزانه 6 دلار می باشد . با توجه به این که هزینه غذا در این شهر بالا به نظر می رسد می توانید از غذاهای خیابانی این شهر و یا با تهیه مواد اولیه غذاهای ساده خودتان غذا تهیه کنید.

رستوران های پیشنهادی در شهر دوبلین

  • باغ رستوران توت فرنگی (Mulberry Garden)

رستورانی با محیط کاملا رومانتیک و عالی که می توانید غذایتان را در بهترین شرایط ممکن میل کنید. ساعت کاری این رستوران در شهر دوبلین در روزهای پنج شنبه تا شنبه از 6 بعد از ظهر تا آخرهای شب است. حتما برای سرو شامی فوق العاده این رستوران را انتخاب کنید.

آدرس: Mulberry Ln, Dublin, Ireland

  • رستوران (Chapter One)

از محبوب ترین رستوران ها می باشند که می توانید دستپخت مشهورترین سرآشپزها را امتحان کنید و در یک محیط عالی بهترین غذا را میل نماید. به گفته بسیاری از کاربران در سایت Tripadviser، این رستوران غذاهای فوق العاده را برای سرو آماده می کند و کسانی که گیاه خوار هم هستند می توانند از منوی این رستوران غذاهای خوشمزه ای را انتخاب کنند.

آدرس: 18-19 Parnell Square N, Rotunda, Dublin 1, Ireland

  • رستوران آقای فاکس (Mr Fox Restaurant)

رستورانی با محیط کاملا لوکس و فانتزی مناسب برای قرارهای عصرانه می باشد، قیمت غذاهای در این رستوران بسیار اقتصادی است.

آدرس: 38 Parnell Square W, Rotunda, Dublin, Ireland

حمل و نقل در شهر دوبلین ایرلند

سیستم حمل و نقل در شهر دوبلین، از طریق اتوبوس، تاکسی و تراموا می باشد. برای تهیه بلیط های تک سفره مترو و اتوبوس باید 3.3 دلار هزینه نمایید. اما پیشنهاد می گردد اگر مدت زیادی می خواهید بمانید در این شهر یا سفرهای درون شهری متعددی دارید، بلیط خود را ماهانه شارژ نمایید که مبلغی حدود 150.00 دلار می گردد. دوبلین چندی خط تراموا دارد که می توانید به راحتی با استفاده از آنها به مقصد خود برسید. همچنین در این شهر می توانید از تاکسی هم استفاده کنید اما همانند هر کشور دیگری در دوبلین هم هزینه کمی بالاتر است، کرایه تاکسی زمانی که درون آن می نشینید 4.48 دلار محاسبه می گردد و برای هر یک کیلومتر مجدد 1.3 دلار به مبلغ پرداختی شما اضافه می گردد، اگر برای یک ساعت بخواهید تاکسی منتظر شما در مقصد باشد 29 دلار برایتان هزینه بر می دارد.

جاذبه های گردشگری در شهر دوبلین ایرلند

  • قلعه دوبلین (Dublin Castle)

می توان قلب تاریخ و انقلاب شهر دوبلین را قلعه دوبلین دانست. قدمت این قلعه به سال 1204 بر می گردد. قلعه دوبلین که شامل دو موزه، دو کافه، یک مرکز کنفرانس دنیای، دو باغ و بناهای دولتی می گردد، مساحتی به وسعت 44.000 متر مربع را در شهر دوبلین در بر گرفته است.

هزینه ای که بابت بازدید از قلعه دوبلین باید پرداخت کنید، 5.4 دلار است

آدرس: Dame St, Dublin 2, Ireland

  • خیابان اُ کانل (OConnell Street)

خسابان اصلی شهر دوبلین اُ کانل است. هنگام وجود به این خیابان می توانید جاذبه های گردشگری را در دو طرف خیابان های این شهر مشاهده کنید. که اگر بخواهیم به چند مورد آنها اشار کنیم دفتر تاریخی اداره کل پست، گالری هنری هیو لین (Hugh Lane)، منطقه خرید خیابان هنری و بازار پر جنب و جوش خیابان مور، خیابان رنگارنگ تاجران و فروشگاه های خواهند بود. اگر از این خیابان بازدید نکنید، سفرتان به دوبلین تکمیل نخواهد شد. بازدید از این خیابان برای کسانی خواستار سفرهای لوکس و خرید و گشت و گذار هستند بهترین گزینه است. برای دسترسی به این خیابان می توانید از اتوبوس های که در مرکز شهر هستند، استفاده کنید.

  • گالری ملی ایرلند (National Gallery of Ireland)

اولین نکته ای که درباره این گالری باید بدانید این است که بازدید از آن رایگان است. شما در گالری ملی ایرلند می توانید شاهکارهایی زیبا از کاراواجو، توماس گینزبارو، پیکاسو، مونه، رامبرانت، ونگوگ و ورمیر را مشاهده کنید. اگر به نقاشی و هنر علاقه دارید، بازدید از این موزه را فراموش نکنید. بازدید از این گالری برای کسانی که علاقمند به هنر و تاریخ هستند مناسب است.

آدرس: Merrion Square W, Dublin 2, Ireland

  • کالج ترینیتی دوبلین (Trinity College Dublin)

اولین دانشگاه ایرلند در شهر دوبلین ساخته شده است. در کالج ترینیتی کتابخانه ای وجود دارد که از جمله مشهورترین کتاب کلز که یکی از کتاب های ارزشمند قرن 19 است در آن جا نگهداری می گردد. بازدید از این دانشگاه برای کسانی که در پی کسب آرامش و همچنین علاقمند به تاریخ و هنر هر کشوری هستند می تواند گزینه مناسبی باشد. اگر در روزهای تابستانی به این شهر صفر کردید سعی کنید اولین مقصدتان برای بازدید این دانشگاه باشد چون یکی از پر گردشگر ترین جاذبه های شهر دوبلین است.

آدرس: College Green, Dublin 2, Ireland

  • باغ وحش دوبلین

یکی از مجذوب کننده ترین جاذبه های گردشگری شهر دوبلین باغ وحش آن است. این باغ وحش فاصله زیادی از مرکز شهر ندارد، بنابراین می توان با پای پیاده هم به سمت آن رفت. این مکان حیوانات متنوعی از جمله میمون، ببر، زرافه آفریقایی، گوریل و حیوانات جالب دیگری را درون خود نگه می دارد.

  • کلیسای جامع مسیح (Christ Church Cathedral)

کلیسای جامع مسیح سال 1208 در این شهر ساخته شد. این کلیسا را می توان قلب معنوی دوبلین نامید. کلیسای مسیح یکی از پربازدیدترین جاذبه های این شهر محسوب می گردد.

هزینه ای که بابت بازدید از کلیسا جامع سنت پاتریک باید پرداخت کنید، 7 دلار است.

آدرس: Christchurch Pl, Wood Quay, Dublin 8, Ireland

  • پارک سبز استفان گرین (St. Stephens Green)

مکانی آرام و بی سر و صدا که می توانید بهترین ساعات سفرتان را رقم بزنید. ساخت این پارک در شهر دوبلین با الهام از پارک سنترال در نیویورک انجا شده است. پارک سنت استفان ویژگی های زیادی از جمله گیاهان رنگارنگ در کنار مسیرهای پیاده روی متنوع، فضای سبز بی شمار و برکه های زیبا ارائه می دهد.

آدرس: St Stephens Green, Dublin 2, Ireland

  • تورهای وایکینگ اسپلش (Viking Splash Tours)

در تورهای وایکینگ اسپلش دوربین عکاسی را هرگز فراموش نکنید. یکی از سرگرم کننده ترین تورهای شهر دوبلین است. در این تورها با موضوعیت وایکینگ ها، با استفاده از وسایل نقلیه خشکی و آبی جنگ دنیای دوم هم در خشکی و هم از روی آب بهترین جاذبه های دوبلین را به شما نشان خواهند داد. اگر کودکی به همراه دارید، احتمالا عاشق کلاه خودها، لباس های جنگی و بازی های تخته ای وایکینگ ها خواهد شد. در واقع ایرلندی ها با این تور می خواهند تاریخ و تمدن خود را به گردشگران آموزش دهند.

ساعت: 9 صبح تا 5 بعد از ظهر

آدرس: St Stephens Green North, Dublin 2, Ireland

  • دماغه هوث (Howth Head)

برای رفتن به دماغه هوث در شهر دوبلین تنها کافیست که سوار قطار دارت شوید. در طول سفر به خط ساحلی خیره شوید و به سمت شمال و روستای بندری زیبای هوث بروید. زمانی که به این روستا رسیدید می توانید انواع رستوران ها و کافه ها که در ساحل واقع شده اند را امتحان کنید و از غذاهای محلی این شهر لذت ببرید.

سوغات شهر دوبلین

خیابان گرافتون (Grafton Street)

یکی از محبوب ترین خیابان های خرید در شهر دوبلین خیابان گرافتون است. در این خیابان می توانید تعداد زیادی از فروشگاه هایی که دارای برندهای مشهور هستند را بازدید کنید و خرید خودتان را انجام دهید. برای تهیه سوغاتی از شهر دوبلین خیابان گرافتون بهترین مکان است.

دیگر مراکز خرید شهر دوبلین

  • Sensius Laser Clinic
  • Jervis Shopping Centre
  • Blanchardstown Centre
  • Charlestown Shopping Centre
  • Merrion Shopping Centre
  • Dundrum Town Centre
  • Dun Laoghaire Shopping Centre
  • Talbot Mall ،ClareHall Shopping Centre

بایدها و نباید

  • آب آشامیدنی در این شهر تصفیه شده اما بهتر است از آب معدنی استفاده کنید.
  • ممکن است در فصل تابستان در ایرلند باران ببارد پس حتما لباس مناسب با خود همراه داشته باشید.
  • اگر می خواهید به مرکز شهر یا حومه شهر بروید و گردش کنید، بهتر است یک وسیله نقلیه شخصی کرایه کنید.
  • ایرلندی های مردمان شوخ طبعی هستند، پس آنچنان نیازی نیست که بخواهید خشک و رسمی با آنها برخورد کنید.
منبع: الی گشت
انتشار: 7 خرداد 1401 بروزرسانی: 7 خرداد 1401 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 2192

به "راهنمای سفر به دوبلین، مرکز ایرلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به دوبلین، مرکز ایرلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید