خانه ارنست همینگوی ، پیرمرد و دریا

به گزارش تور تایلند ارزان، این موزه در اصل خانه ارنست همینگوی بوده و در سال 1886 توسط معماری اسپانیایی ساخته شد و در سال 1940، همینگوی آن را خرید تا در این شهر زندگی کند.

خانه ارنست همینگوی ، پیرمرد و دریا

جهت دریافت خدمات اجرای روف گاردن چیه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

  1. نمی دانم کتاب پیرمرد و دریا را خوانده اید؟ فیلم وداع با اسلحه را دیده اید؟ یا جمله: نیازی نیست انسان ها را امتحان کنید کمی صبر کنید خودشان امتحانشان را پس می دهند را شنیده اید یا نه؟ همه این ها از نویسنده شهیری چون ارنست همینگوی برمی آید. این را هم نمی دانم که دوست دارید ببینید نویسندگان مشهور کجا زندگی می کردند و به خلق اثر می پرداختند یا خیر؟ جالب است به شما بگویم اگر هم از این دست علاقه مندی ها نداشته باشید، خانه بیشتر نویسندگان به موزه تبدیل شده است و شما اگر گردشگری حرفه ای باشید هرگز این گزینه ها را در سفرهای تان از دست نمی دهید. با خبرنگاران همراه باشید تا سری به این خانه موزه بزنیم.

خانه فینکا ویخیا

حدود 16 کیلومتری شرق هاوانا، موزه ارنست همینگوی کوبا با نام فینکا ویخیا (Finca Vigia) به معنی خانه دیده بان وجود دارد. خانه همینگوی در بخش کوچکی به نام سان فرانسیسکو دِ پائولا واقع شده است. مردم کوبا همواره این نویسنده معروف را به این دلیل که انتخاب کرد در طبقه متوسط جامعه زندگی کند و میان بقیه مردم باشد، تحسین می نمایند. این موزه در اصل خانه همینگوی بوده و در سال 1886 توسط معماری اسپانیایی ساخته شد و در سال 1940، همینگوی آن را خرید تا در این شهر زندگی کند.

خانه موزه ارنست همینگوی

چه کتاب های همینگوی را خوانده باشید چه نه، بازدید از این موزه ارزش آن را دارد که خانه یکی از معروف و محبوب ترین نویسنده های جهان را ببینید. در حقیقت آنقدر این خانه مهم است که حتی ارزش آن را دارد که فقط به خاطر آن به کشور کوبا سفر کنید.

در حال حاضر این خانه، موزه ای دلنشین و پر از حس خوب شده که برای بازدید عموم باز است. از مرکز هاوانا می توانید سوار تاکسی شده و 20 دقیقه بعد به این جاذبه محبوب برسید. ارنست همینگوی و همسر سوم او به نام مارتا در سال 1939 این خانه را برای زندگی انتخاب کردند و قبل از آن برای مدت کوتاهی در هتل بیتلمور سویا زندگی می کردند. این منطقه حدود 15 هکتار مساحت دارد وجایگاه صدها گونه درخت است.

این خانه درست جایی است که همینگوی 9 مورد از رمان های خود را مانند زنگ ها برای که به صدا درمی آیند نوشت. او همچنین هنگامی که در سال 1954 پیروز به کسب جایزه نوبل ادبیات شد، در این خانه زندگی می کرد. ارنست همینگوی این خانه را خانه دیده بان می نامید و تا سال 1960 در اینجا زندگی کرد و پس از آن برای مدت کوتاهی قبل از مرگش خارج از کشور کوبا به زندگی خود ادامه داد.

افتتاح موزه همینگوی کوبا

از زمانی که ارنست همینگوی کوبا را ترک کرد (1960)، کارشناسان به ثبت و نگهداری خانه و لوازم و سبک زندگی او کردند و در سال 1961 دولت کوبا مالکیت این خانه به عهده گرفت و آن را به موزه تبدیل کرد. پس از گذشت 15 سال پژوهشگران همینگوی از آمریکا این خانه را طوری یافتند که سقف آن چکه می کرد و زیربنایش دچار تحلیل شده بود و امکان داشت که هر لحظه این همه خاطره از بین برود. آن ها از ترس اینکه این گنج ادبی را از دست ندهند، به فعالیت هایی پرداختند تا بتوانند آن را بازسازی نمایند.

بازگشایی موزه

نتیجه کوشش های این پژوهشگران ادبی این بود که توانستند موزه ارنست همینگوی کوبا را به خوبی بازسازی نمایند. این موزه مجدداً در سال 2007 برای بازدید از زندگی این نویسنده معروف به روی عموم باز شد. بازسازی این موزه آنقدر دقیق و بدون خطا بود که دست خط همینگوی روی دیواری که وزن روزانه خود را روی آن یادداشت می کرد، هنوز دیده می گردد. همچنین هنوز می توانید ماشین تایپ او را روی قفسه کتاب ببینید. همینگوی به خاطر کمردرد مزمن، ایستاده تایپ می کرد.

بسیاری از گردشگران که از موزه همینگوی در کی وست فلوریدا نیز بازدید نموده اند، باور دارند که این خانه بسیار دیدنی تر و از آن بسیار ارزشمندتر است.

بازدید از موزه

می توانید برای بازدید از موزه ارنست همینگوی کوبا از راهنمایانی که در آنجا هستند و یا راهنمایان تور بهره ببرید. راهنمایان موزه اطلاعات بسیار جامع و کاملی از زندگی همینگوی و توضیح حال او زمانی که در کوبا زندگی می کرد، دارند. تور بازدید از موزه معمولاً با پیاده روی در فضای بیرونی خانه و نگاهی اجمالی از داخل پنجره ها آغاز می گردد. به عنوان یک امتیاز ویژه، قایق ماهیگیری مورد علاقه همینگوی پیلار درست کمی پایین تر از استخر شنا دیده می گردد.

حرف آخر

ارنست همینگوی در ایالت ایلینوی آمریکا به جهان آمد. پدر او پزشک و مادرش مدرس پیانو بود. او در جنگ جهانی اول، مجروح شد و پس از آنکه بازگشت، کار خبرنگاری را برای تورنتو استار آغاز کرد. او سپس به نویسندگی مشغول و بین سال های 1921 تا 1926، به یکی از نویسنده های معروف تبدیل شد. همینگوی پس از خلق آثاری چون پیرمرد و دریا، وداع با اسلحه، برف های کلیمانجارو، تپه های سبز آفریقا و داشتن و نداشتن، متاسفانه در سال 1961 اقدام به خودکشی کرد.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 8 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 868

به "خانه ارنست همینگوی ، پیرمرد و دریا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه ارنست همینگوی ، پیرمرد و دریا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید