خبرنگاران عملیات نظامی عراق در مرز سوریه برای مقابله با گروههای تروریستی

به گزارش تور تایلند ارزان، بغداد - خبرنگاران- سخنگوی نظامی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق از عملیات پیشدستانه نیروهای این کشور در مرز با سوریه و در سایه تحرکات تروریست ها در این منطقه اطلاع داد.

خبرنگاران عملیات نظامی عراق در مرز سوریه برای مقابله با گروههای تروریستی

به گزارش خبرنگاران به نقل از رسانه های عراقی، سرلشکر یحیی رسول سخنگوی نظامی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق امروز در سخنانی گفت: نیروهای امنیتی با جدیت و پشتکار کوشش می نمایند و از جانب فرمانده کل نیروهای مسلح دستوراتی برای ضرورت پیگیری و حفاظت از مرزها بویژه مرز با سوریه وجود دارد.

وی اضافه کرد: نیروهای امنیتی عملیات پیشدستانه خود را بر مناطق (مجاور) شمال شرقی سوریه متمرکز می نمایند زیرا نیروهای ارتش سوریه در آنجا نیستند و این مناطق شاهد فعالیت بسیاری از گروهک های تروریستی است.

سرلشکر رسول گفت که عملیات ایمن سازی و کنترل مرزها به طور گسترده با کشور همسایه سوریه برای تعقیب بعضی گروههای تروریستی و بقایای آنها در خاک عراق در جریان است.

وی همچنین از وجود تعدادی از عناصر تروریستی شکست خورده و پنهان شده اطلاع داد و گفت که عملیات پیشدستانه نیروهای امنیتی عراق در تعقیب آنها نتایج مثبتی به همراه داشته است.

پیش از این بعضی کارشناسان امنیتی و سیاستمداران عراقی هشدار دادند که نیروهای آمریکایی نقشه ای برای تخلیه منطقه مرزی بین سوریه و عراق دارند تا بستر مناسب برای تروریست های داعشی فراهم گردد.

عراق در سال 2017 میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی داعش را اظهار داشت، اما عناصر و هسته های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در بعضی مناطق استان های دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح الدین، الانبار و بغداد فعال هستند.

نیروهای امنیتی عراق برای پاکسازی کامل این مناطق از وجود این عناصر تروریستی کوشش می نمایند.

عده ای از تحلیلگران عراقی معتقدند که آمریکا خواستار خروج نیروهایش از عراق نیست و از اهرم بقایای گروه تروریستی داعش که دست پرورده خودش هست، برای توجیه ادامه حضورش در عراق بهره برداری می نماید.

مجلس عراق یک سال پیش در مصوبه ای بر لزوم خروج همه نیروهای بیگانه و در صدر آنها نیروهای آمریکایی تاکید نموده است اما کارشناسان عراقی می گویند که آمریکا برای بقای بیشتر خود در عراق کوشش می نماید که با حمایت از داعش و به چالش کشیدن اوضاع امنیتی عراق اینگونه القا کند که عراق به تنهایی قادر به تامین امنیت خود نیست و لذا احتیاج به ادامه حضور نیروهای آمریکایی وجود دارد.

این درحالی است که فرماندهان و مسئولان مختلف عراقی با تاکید بر توانمندی نیروهای عراقی برای تامین امنیت این کشور تاکید نموده اند که عراق تنها در صورت خروج نیروهای آمریکایی و سرانجام دخالت های واشنگتن در امور داخلی عراق به ثبات خواهد رسید.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 بهمن 1399 بروزرسانی: 28 بهمن 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 1580

به "خبرنگاران عملیات نظامی عراق در مرز سوریه برای مقابله با گروههای تروریستی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران عملیات نظامی عراق در مرز سوریه برای مقابله با گروههای تروریستی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید