خبرنگاران نشست خبری فیلم قصر شیرین در شانگهای چین برگزار گردید

به گزارش تور تایلند ارزان، پکن- خبرنگاران- نشست خبری فیلم قصر شیرین اثر راه یافته رضا میرکریمی کارگردان ایرانی به بخش اصلی جشنواره بین المللی فیلم شانگهای، چهارشنبه شب با حضور عوامل این فیلم در شانگهای برگزار گردید.

خبرنگاران نشست خبری فیلم قصر شیرین در شانگهای چین برگزار گردید

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

اشتراکات فرهنگی، عامل احساس نزدیکی تماشاگران چینی با قصر شیرین

رضا میرکریمی، کارگردان این فیلم در این نشست ضمن ابراز خوشحالی از استقبال خوب تماشاگران چینی از فیلمش گفت با توجه به انسانی بودن زبان فیلم هایش و پرداختن آن ها به موضوعات دنیا شمول، سابقه چنین بازخوردی را در جشنواره های دیگر نیز داشته است اما از سوی دیگر مشترکات فرهنگی ایران و چین باعث می گردد که تماشاگران جشنواره بیشتر با فیلم احساس نزدیکی نمایند.

او تاکید نمود جشنواره های آسیایی باید سازوکاری ایجاد نمایند تا فیلمسازان قاره کهن بتوانند فارغ از احتیاج به جشنواره های اروپایی استعداد خود را به دنیا نشان دهند.

سختی های کار فیلمبرداری

مرتضی هدایی، مدیر فیلمبرداری قصر شیرین نیز در پاسخ به پرسشی درباره ویژگی های فیلمبرداری این اثر گفت: بیش از 40 درصد از فیلم در فضای یک خودرو و در جهت جاده اتفاق افتاده است که می تواند برای هر فیلمبرداری چالش برانگیز باشد.

وی گفت: از سوی دیگر تغییرات نور و آب و هوا نیز مشکل دیگری است که برای فیلمبرداری این اثر با آن روبرو بودیم.

هدایی اضافه کرد: ما همه کوشش خود را انجام دادیم که در فیلم دیده نشویم و چیزهای مثل حرکت دوربین را تماشاگر حس نکند و اگر توانسته باشیم در این کار پیروز شویم می توان گفت که کارمان را درست انجام داده ایم.

قصر شیرین با بودجه اندکی ساخته شد

محمد صادق میرکریمی، مدیر فراوری و مجری طرح قصر شیرین نیز درباره دشواری های ساخت این فیلم گفت که قصر شیرین با بودجه کمی ساخته شد اما با توجه به اینکه فیلم در منطقه ای ساخته شد که پیش بینی وضعیت هوای آن هم به درستی برای ما ممکن نبود کار ما کمی طول کشید.

او همین طور گفت: ما دو بازیگر خردسال و یکی از مطرح ترین بازیگران ایرانی را سر صحنه داشتیم که باید آرامش لازم را برای کار آنها فراهم می کردیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص انتخاب ژانر فیلم گفت که فیلم های جاده ای فضایی بسیار خوب و مناظر مختلف را در اختیار کارگردان قرار می دهند و از سوی دیگر ما احتیاج داشتیم که در کوتاه ترینزمان، ارتباط میان شخصیت های اصلی را در فیلم برقرار کنیم که باعث می شد این ژانر برای کار ما بسیار مناسب باشد.

او در خصوص ضرورت برقراری ارتباط میان جشنواره شانگهای و جشنواره دنیای فیلم فجر نیز گفت: جشنواره دنیای فیلم فجر مهمترین جشنواره غرب آسیا و جشنواره فیلم شانگهای نیز یکی از بزرگ ترین جشنواره های شرق آسیا هستند.

وی گفت: ما باید با افزایش ارتباطات خود زمینه ای را فراهم کنیم که استعدادهای جوان ما دیگر احتیاجی به دیده شدن توسط اروپایی ها نداشته باشند تا در دنیا مطرح شوند.

میرکریمی اضافه کرد: برای من بسیار جای تأسف است که عباس کیارستمی پس از معرفی توسط اروپایی ها در چین شناخته می گردد و یا ما کسانی مثل چن کای گه را پس از حضور در جشنواره های اروپایی می شناسیم.

وی اضافه کرد: فرهنگ ما با اروپا فرق دارد و باید با یاری هم این فرهنگ را حفظ کنیم ایران و چین دو کشور صاحب تمدن در آسیا هستند که از گذشته های دور با هم در ارتباط بوده اند و ما باید برای توسعه ارتباطات فرهنگی و سینمایی دو کشور بیشتر کوشش کنیم.

بیست و دومین جشنواره بین المللی فیلم شانگهای از 25 خرداد شروع شده و تا 3 تیر ادامه دارد.

علاوه بر قصر شیرین، فیلم کوتاه تشریح ساخته سیاوش شهابی در بخش مسابقه فیلم کوتاه و فیلم همانگونه که می میرم ساخته مصطفی سیاری نیز در بخش استعدادهای جدید آسیا به رقابت با سایر فیلم ها خواهند پرداخت.

7 فیلم ایرانی نیز در بخش های غیر رقابتی برای تماشاگران جشنواره فیلم شانگهای به نمایش در می آیند.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 مرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 328

به "خبرنگاران نشست خبری فیلم قصر شیرین در شانگهای چین برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نشست خبری فیلم قصر شیرین در شانگهای چین برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید