خبرنگاران کرونا 9 میلیارد ریال خسارت به ورزش گناباد وارد کرد

به گزارش تور تایلند ارزان، گناباد- خبرنگاران- رییس اداره ورزش و جوانان گناباد گفت: شیوع ویروس همه گیر کرونا طی حدود 6 ماه گذشته 9 میلیارد ریال خسارت به بخش ورزش این شهرستان وارد کرد.

خبرنگاران کرونا 9 میلیارد ریال خسارت به ورزش گناباد وارد کرد

محمد علی امینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: از این میزان 6 میلیارد ریال خسارت به باشگاه های خصوصی وسه میلیارد ریال به اماکن ورزشی این اداره وارد شد و بخش عمده این اماکن تعطیل شدند.

وی ادامه داد: طی 6 ماه گذشته اماکن ورزشی این شهرستان به دلیل شیوع ویروس همه گیر کرونا تعطیل و اجاره بهایی هم از مستاجران آنها دریافت نشد و کلاسهای اوقات فراغت تابستان هم به طور کامل تعطیل بودند.

رییس اداره ورزش و جوانان گناباد گفت: به دنبال شیوع ویروس همه گیر کرونا از دوم اسفند سال 1398 تا به امروز همه فعالیتهای ورزشی از جمله وزشهایی که دارای برخورد فیزیکی هستند مانند تکواندو، کاراته تعطیل شدند و از تیرماه تنها باشگاههای بدنسازی با 30 درصد ظرفیت فعالیت خود را شروع کردند.

وی اضافه کرد: با این حجم خسارت وارد شده به بخش ورزش گناباد فقط 65 میلیون ریال تسیهلات به این بخش پرداخت شده است.

امینی ادامه داد: در این راستا یک هزار و 600 ورزشکار و 50 مربی بیکار شدند ودر رشته های توپی و هزینه های واگذاری چمن کسب درآمد به صفر رسید.

وی گفت: برنامه های اوقات فراغت که با ظرفیت هفت هزار نفر در 27 رشته مناطق شهری و روستایی این شهرستان طی تابستان سالجاری برنامه ریزی شده بود با شیوع کرونا به طول کامل لغو و هیچ درآمدی نصیب مریبان نشد.

رییس اداره ورزش و جوانان گناباد اضافه کرد: با تدبیر دولت و برای حمایت از فعالان ورزشی اجاره اماکن ورزشی که به بخش خصوصی واگذار شدند طی این مدت بخشیده شد و اجاره ای از آنها دریافت نشد و طی 6 ماه گذشته تنها به چهار نفر از ورزشکاران آسیب دیده از کرونا که زیرپوشش بیمه بودند، 480 میلیون ریال تسیهلات پرداخت شد و 26 تن که دارای بیمه نبودند برای اخذ تسهیلات معرفی شدند که پرداخت آن در دست اقدام است.

وی ادامه داد: به افرادی که فاقد مدرک مربیگری رسمی هستند یا مجوز رسمی تاسیس اماکن ورزشی ندارند، تسهیلات تعلق نمی گیرد.

از مجموع هفت هزار ورزشکار گناباد سه هزار نفر زیرپوشش بیمه قرار دارند و به صورت حرفه ای در قالب 28 رشته ورزشی سازماندهی شده اند.

مرکز شهرستان 90 هزار نفری گناباد در 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 آبان 1399 بروزرسانی: 7 آبان 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 1355

به "خبرنگاران کرونا 9 میلیارد ریال خسارت به ورزش گناباد وارد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرونا 9 میلیارد ریال خسارت به ورزش گناباد وارد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید