یاری 5میلیارد تومانی فعالان مالی خراسان رضوی به خط مقدم مقابله با کرونا

به گزارش تور تایلند ارزان، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مشهد، با مشارکت و همراهی مسئولانه جمعی از فعالان مالی و خیران استان خراسان رضوی مجموعه ای از تجهیزات و امکانات پزشکی را به ارزش 5 میلیارد تومان، به مراکز درمانی استان، جهت مقابله با ویروس کرونا اهدا کرد.

یاری 5میلیارد تومانی فعالان مالی خراسان رضوی به خط مقدم مقابله با کرونا

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

نایب رئیس اتاق مشهد در تشریح اقدامات انجام گرفته، مطرح کرد: اسفندماه و با شروع اوج گیری شیوع بیماری ناشی از کرونا ویروس، ستادی با هدف پیشگیری و مقابله با آثار زیان بار کرونا در اتاق بازرگانی مشهد شکل گرفت و ذیل آن نیز دو کمیته تخصصی، به منظور جمع آوری و هدفمندسازی یاری های فعالان اقتصادی (برای پیشگیری و مقابله با کرونا) و همچنین شناسایی چالش ها و برآورد خسارت های وارد آمده به بنگاه های اقتصادی (در مواجهه با این بیماری)، ایجاد شدند.

حسین محمودی خراسانی، اضافه کرد: در گام نخست، از فعالان اقتصادی استان دعوت کردیم تا یاری های خود را برای اجرای طرح های پیشگیری و مقابله با این بیماری، به حساب جامعه یاوری خراسان (موسسه خیریه وابسته به اتاق مشهد) واریز نمایند که خوشبختانه شاهد همگرایی خوبی در این زمینه بودیم، چنانکه در مدتی کوتاه، یاری های ارزشمندی از سوی کارآفرینان، صنعتگران و فعالان بخش های مختلف اقتصادی استان، جمع آوری گشت. در کنار آن ریاست اتاق ایران دستور دادند تا معادل یاری های جمع آوری شده در استان (به مبلغ 2میلیارد تومان)، از سوی اتاق ایران به اتاق مشهد یاری های اقتصادی اختصاص داده گردد و با این اقدام، مجموع مبالغ جمع آوری شده، به 4میلیارد تومان افزایش یافت.

او متذکر شد: در ادامه، با همکاری و تأیید دانشگاه علوم پزشکی مشهد و حمایت استانداری خراسان رضوی؛ برخی از اقلام و تجهیزات پزشکی مهم و حیاتی که در فرایند درمان این بیماری نقش مهمی دارند، تهیه شد و در اختیار مراکز درمانی مشهد و استان قرار گرفتند.

محمودی شرح داد: 12 دستگاه ونتیلاتور با هزینه ای بالغ بر 20 میلیارد ریال، یک دستگاه استریلایزر ، 25 دستگاه پمپ سرم، 5 دستگاه پمپ سرنگ، 10 دستگاه مرکزی هوشمند احضار پرستار دیجیتال، 143 دستگاه پانل احضار بالای تخت بیمار، 3هزار سِت یک بارمصرف ملزومات ونتیلاتور و ... از این جمله هستند.

او اضافه کرد:در مرحله دوم این یاری ها نیز20 دستگاه بای پپ (مثبت دوطرفه تنفسی) به همراه مرطوب نماینده و 20عدد ماسک دائمی و ملحقات مربوطه آن، به ارزش حدود 10 میلیارد ریال خریداری شد و مجموع این یاری ها در بیمارستان های امام رضا(ع)، شریعتی، تربت حیدریه، شیروان، تربت جام و نیشابور، توزیع شدند.

نایب رئیس اتاق مشهد یادآور شد: یاری هایی را که خیران به حساب جامعه یاوری خراسان واریز می نمایند، با همکاری نهادهای تخصصی استان که با اتاق همکاری دارند، در اسرع وقت برای تهیه ملزومات و نیازمندی های بهداشتی و مراقبتی جهت گروه های هدف معین شده، به مصرف خواهیم رساند.

او اظهار کرد: در حال حاضر برخی از تشکل های وابسته به اتاق مشهد نیز اقداماتی را در راستای انجام مسئولیت اجتماعی خود به ثمر رسانده اند که از جمله آن کانون زنان بازرگانی خراسان رضوی است. اعضای این تشکل، در حال تهیه و توزیع لباس های حفاظتی برای تیم درمانی استان هستند و در کنار آن بسته های تغذیه ای را نیز به مراکز بیمارستانی اهدا کرده اند.

محمودی اعلام کرد: تأکید داریم که تا مهار کامل این بحران، یاری ها و کوشش های اتاق مشهد و فعالان اقتصادی استان ادامه داشته باشد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 10 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 1059

به "یاری 5میلیارد تومانی فعالان مالی خراسان رضوی به خط مقدم مقابله با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یاری 5میلیارد تومانی فعالان مالی خراسان رضوی به خط مقدم مقابله با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید