خبر جدید اولیانوف درباره مذاکرات برجام در وین

به گزارش تور تایلند ارزان، خبرنگاران : رئیس هیات روسیه در مذاکرات برجام عصر چهارشنبه با انتشار پیامی در توئیتر خاطرنشان کرد که برگزاری نشست امروز کمیسیون مشترک به آخر شب (به وقت محلی اتریش) موکول شده است.

خبر جدید اولیانوف درباره مذاکرات برجام در وین

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، میخائیل اولیانوف سفیر و نماینده دائم روسیه اضافه نمود که رایزنی های (برجامی) امروز در اشکال مختلف صورت گرفت.

در همین حال سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه که برای شرکت در مذاکرات برجام به وین سفر نموده است به خبرنگاران گفت: نشست کمیسیون مشترک برجام که قرار بود ساعت 10 امشب به وقت تهران در گراند هتل وین برگزار گردد، به دلیل رایزنی های بیشتر بین اعضای شرکت کننده در مذاکرات، به مدت نیم تا یک ساعت به تاخیر افتاده است.

این دومین جلسه از پنجمین دور نشست کمیسیون مشترک برجام است که شرکت کنندگان قرار است به رایزنی ها درباره اجرای کامل و موثر این توافق ادامه دهند.

در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا منتشر شد، آمده است که این نشست در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزارتحانه های امورخارجه ایران و گروه چهار به علاوه یک، برگزار خواهد شد. شرکت کنندگان قرار است به رایزنی ها پیرامون بازگشت محتمل آمریکا به برجام و اطمینان از اجرای کامل و موثر این توافق ادامه دهند.

ریاست این نشست بر عهده انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا خواهد بود. سید عباس عراقچی هم ریاست هیات ایرانی را بر عهده دارد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه پیشتر در گفت وگویی بیان داشت: اختلاقات به نقطه ای رسیده است که همه معتقدند اینطور نیست که حل ناشدنی باشد اما جزییات مهم است و مواضع قطعی ما مهم است که باید رعایت گردد.

وی با بیان اینکه در جلسه امشب جمع بندی می گردد که چه زمانی جلسه بعدی را آغاز گردد، گفت: بعید می دانم میان جلسه امروز با دور بعدی مذاکرات خیلی فاصله بیفتد. احتمالا مانند ادوار گذشته ما بعد از یک دوره مشورتی در تهران به وین بازخواهیم گشت.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 7 تیر 1400 بروزرسانی: 7 تیر 1400 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 1819

به "خبر جدید اولیانوف درباره مذاکرات برجام در وین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبر جدید اولیانوف درباره مذاکرات برجام در وین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید