امیرعبداللهیان: روسیه متعهد شده مانعی در مذاکرات وین نباشد

به گزارش تور تایلند ارزان، خبرگزاری خبرنگاران- وزیر امور خارجه در سخنانی تاکید نمود که روسیه هیچ مانعی برای مذاکرات هسته ای نخواهد بود و قرار شده است که اگر در وین نقطه توافق حاصل شد، روسیه هیچ مانعی نباشد.

امیرعبداللهیان: روسیه متعهد شده مانعی در مذاکرات وین نباشد

امیرعبداللهیان در اظهارتی گفت که در تماس تلفنی با سرگئی لاوروف، همتای روسی خود و در جریان سفر به مسکو، گفت وگوهای خیلی روشن و شفافی بین دو طرف اجرا شده و توافق ایران با روسیه این شد که اگر در مذاکرات وین، هر زمانی خطوط قرمز تهران به صورت کامل رعایت شد و به نقطه توافق رسیدیم، روسیه هیچ مانعی برای توافق نخواهد بود.

وزیر خارجه اضافه کرد که در ملاقات مجدد با لاوروف در حاشیه سفر به چین، وی بار دیگر تاکید نمود که اگر در راستا پایانی توافق قرار گرفتیم، روسیه از آن حمایت می نماید.

امیرعبداللهیان در ادامه گفت که تهران در پی از میان برداشته شدن تحریم ها به صورت عزتمندانه و پایدار است و در مباحث فنی با سه کشور اروپایی به نتایجی رسیده، گفت که تاکید رئیس جمهوری ایران این است که نگاه ها نباید معطوف به وین باشد.

وی اضافه کرد که طرف آمریکایی در دو، سه هفته گذشته مطالباتی را بیان کرد که در تعارض با بعضی بندهای متن است.

وزیر امور خارجه گفت که طرف امریکایی در حوزه لغو تحریم ها، خارج از مذاکرات علاقه مند است شروط جدیدی را مطرح و اعمال کند ولی ایران روی خطوط قرمز خود ایستاده و خواهد ایستاد.

امیر عبداللهیان توضیح داد که آمریکایی ها مدام از ضرورت مذاکره مستقیم صحبت می نمایند، اما ما نفعی از مذاکره مستقیم با آمریکا ندیدیم، حتی از آن ها یک منظره مثبت نیز ندیدیم.

وزیر امور خارجه ایران ادامه داد که بارها امریکایی ها بر مذاکره مستقیم اصرار کردند و ما نیز گفتیم اگر شما واقعا حسن نیت دارید، در مذاکرات اقدامات عملی و ملموسی را انجام دهید و به طور مثال بخشی از دارایی های ایران آزاد گردد و اگر پیغام هایی که مدام آقای بایدن می فرستد صحت دارد، تحریم ها علیه ایران را لغو کنید.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 24 خرداد 1401 بروزرسانی: 24 خرداد 1401 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 2208

به "امیرعبداللهیان: روسیه متعهد شده مانعی در مذاکرات وین نباشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیرعبداللهیان: روسیه متعهد شده مانعی در مذاکرات وین نباشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید