خلبان شوروی که 18 روز در جنگل برای نجات خود سینه خیز رفت و یاد از یک فیلمی قدیمی که دهه شصت از تلویزیون ایران پخش شد

به گزارش تور تایلند ارزان، وقتی هواپیمای الکسی مارِسیِف با حمله نیروهای آلمانی سقوط کرد، او که زنده مانده بود، خود را در میان منطقه ای که تحت کنترل آلمانی ها قرار داشت، گرفتار دید. او از چند ناحیه به شدت زخمی شده بود و پاهای ش توان خود را از دست داده بودند. با این حال، او مصمم بود تا زنده بماند.

خلبان شوروی که 18 روز در جنگل برای نجات خود سینه خیز رفت و یاد از یک فیلمی قدیمی که دهه شصت از تلویزیون ایران پخش شد

مارسیف به سمت جنگل خزید، تا به تدریج از میان خطوط دشمن عبور کند و به قلمرو تحت تسلط شوروی برسد. او دیگر توان ایستادن روی پاهای ش را که شدیداً مجروح بودند، نداشت. با این شرایط، 18 روز زجرآور را سینه خیز رفت تا به قلمرو شوروی برسد. وقتی او به مقصد رسید، شرایط پاهای او آن قدر وخیم بود که می بایست قطع می شدند.

وقتی پاهای مصنوعی ش آماده شدند، او مجدداً به خدمت بازگشت و باز، خلبان هواپیما یش شد. خودش می گفت: هیچ چیز فوق العاده ای در آن چه انجام دادم، وجود ندارد. این که من تبدیل به افسانه شوم، مرا اذیت می کند.

او مجموعا 7 هواپیمای آلمانی را ساقط و نابود کرد.

بر اساس این داستان واقعی، بعدها رمان نویسی روسی به نام بوریس پولوفسکی کتابی نوشت و سال 1948 هم فیلمی از طریق الکساندر استولپر از آن ساخته شد. نام این فیلم Tale of a True Man بود.

خوب یادم می آید که در دهه 60 این فیلم چند باری از تلویزیون ایران پخش شده بود. آن زمان پخش فیلم های با مضمون جنگ جهانی و فیلم های مقاومت و میهنی به سبب درگیری ایران در جنگ با عراق، بسیار مرسوم بود.

در دوران کودکی و نوجوانی از این فیلم بسیار خوشم آمد. امروز بعد سال ها یاد این فیلم افتادم و نسخه دوبله این فیلم را نتوانستم جایی پیدا کنم.

دو سکانس از این فیلم یادم مانده، یکی صحنه ای که در آن فرمانده یک واحد نیروی هوایی که بی اطلاع از قطع عضو بودن مارِسیِف است، از او خورده می گیرد که یک مرد جوان چرا باید عصا داشته باشد و یکی صحنه تعدیل شده ای که در آن مارِسیِف در جریان جشنی با همان پاها به زحمت می رقصد و از بعد به اتاقی می رود تا درد انتهای سالم ران هایی که در تماس با پروتز رنجور شده را تسکین بدهد و دختری که به او دل باخته، متوجه واقعیت زندگی مارِسیِف می شود. البته صحنه سینه خیز رفتن در جنگل هم خوب یادم مانده.

منبع: یک پزشک
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 1900

به "خلبان شوروی که 18 روز در جنگل برای نجات خود سینه خیز رفت و یاد از یک فیلمی قدیمی که دهه شصت از تلویزیون ایران پخش شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خلبان شوروی که 18 روز در جنگل برای نجات خود سینه خیز رفت و یاد از یک فیلمی قدیمی که دهه شصت از تلویزیون ایران پخش شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید