رتبه نخست ایران در منطقه با 62 هزار سند علمی

به گزارش تور تایلند ارزان، معاون تحقیقات وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: دستاوردهای علم و فناوری و درخشش ایران نتایج فعالیت ها و سیاست های دوران خدمت وزرا قبلی و به خصوص هاشمی گلپایگانی است.

رتبه نخست ایران در منطقه با 62 هزار سند علمی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران ، رضا ملک زاده معاون تحقیقات وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در مراسم نکو داشت پدر علم مهندسی پزشکی ایران که بعد از ظهر امروز در سالن اجتماعات دانشگاه تربیت مدرس برگزار گردید، گفت: در زمان خدمت استاد هاشمی گلپایگانی اتفاقات درخشانی در نظام آموزشی کشور افتاد که امروز بخشی از آن به عنوان دستاورد علمی از آن یاد می گردد اکنون باید از تجربیات و اندوخته علمی این دانشمند ایرانی در پیشبرد فعالیت های علمی استفاده کرد.

وی اضافه نمود: در زمان وزارت این استاد در آموزش ابتدایی از 47 هزار مدرسه به 91 هزار مدرسه رسیدیم همچنین در تعداد دانشجو به 2 هزار دانشجو رشد داشتیم که این موارد از اهمیت زیادی برخوردار است البته اکنون خوشبختانه کشور ایران دارای 2 هزار و 640 دانشگاه است و نزدیک به 70هزار هیات علمی داریم.

ملک زاده توضیح داد: در حال حاضر کشور ایران در داشتن نیروی انسانی مهندس در جهان رتبه سوم را دارد و همچنین در حوزه تعداد متخصص چشم پزشکی از 500 عدد به 3 هزار نفر رسیده ایم که در این رابطه اکنون 40 هزار متخصص پزشکی در کشور وجود دارد که همه این افراد محصول دانشگاه های ما هستند.

وی ادامه داد: در سال 2019 ایران در فراوری مقالات رتبه 15را در جهان و مقام نخست را در منطقه با داشتن 62 هزار سند علمی داریم این در حالی است که 354 پژوهشگر یک درصد جهان را داریم که 153 نفر از این تعداد در رشته مهندسی هستند.

وی در سرانجام گفت: امروز متاسفانه نظام صنعتی کشور نتوانسته از مهندسان استفاده کند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 854

به "رتبه نخست ایران در منطقه با 62 هزار سند علمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رتبه نخست ایران در منطقه با 62 هزار سند علمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید