سرویس استعلام چک بدون احراز هویت در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت

به گزارش تور تایلند ارزان، به گزارش خبرنگاران، هفتاد و پنجمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان تهران در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با حضور معاون فناوری های نوین بانک مرکزی، استاندار تهران و فعالین مالی با موضوع طرح مسائل و چالشهای فعالین صنعت پخش در رابطه با سامانه چک صیاد (پیچک) برگزار گردید.

سرویس استعلام چک بدون احراز هویت در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت

براساس اعلام روابط عمومی بانک مرکزی، مهران محرمیان در این نشست، با ارائه توضیحاتی از آخرین اقدامات و برنامه های بانک مرکزی جهت تسهیل کاربری چک در سامانه صیاد، بر کوشش مستمر این نهاد برای برطرف اشکالات احتاقتصادی اصناف و کاربران حقوقی در زمینه استفاده از چک منطبق با قانون نو تاکید نمود.

محرمیان با تاکید بر اینکه بانک مرکزی به دقت و با حساسیت مسائل مرتبط با ثبت و استعلام چک های نو را در بازار رصد می نماید و نسبت به برطرف چالش های احتاقتصادی و پیش بینی نشده، حداکثر چابکی در عملکرد را در دستور کار دارد، تاکید نمود: با توجه به درخواست های رسیده از سوی فعالین اقتصادی، ضرورت بازبینی اینترنت بانک در بانکهای مختلف به منظور تعریف سطح دسترسی لازم برای نمایندگان در مورد مشتریان حقوقی بانک ها مورد آنالیز قرار گرفته و این امر با اولویت بالا از سوی بانک ها در دست انجام است.

وی ادامه داد: طبیعی است در گذشته چنین احتیاجی برای کاربران در زمینه چک و اینترنت بانک مطرح نبوده است اما در حال حاضر با توجه به قانون نو این احتیاج مطرح شده که بسیاری از بانک ها آن را پوشش داده اند و بانکهای به جامانده هم با پیگیری بانک مرکزی به سرعت در صدد پیاده سازی این امکان هستند.

معاون فناوری های نوین بانک مرکزی توضیح داد: به موازات سرویسی که در اینترنت بانک و مویایل بانک از سوی بانکهای مختلف به مشتریان ارائه می گردد، به زودی سرویس استعلام چک بدون احراز هویت هم در اختیار مشتریان اعم از حقیقی و حقوقی قرار خواهد گرفت که بر اساس آن عموم مشتریان قادر خواهند بود از مسیرهای مختلف از جمله وب سایت بانک مرکزی، اپلیکیشن های پرداخت و بانکی، سرویس پیامکی و درگاه های بانکی با ارائه شناسه چک صیادی، شناسه ملی ذینفع، تاریخ و مبلغ چک از ثبت سیستمی چک از سوی صادرکننده آن در سامانه صیاد مطمئن شوند.

بنا بر اظهار این مقام مسئول در بانک مرکزی، با توجه به اقبال عمومی در استفاده از اپلیکیشن های پرداخت در دریافت خدمات مرتبط با چک های اشخاص حقیقی، امکان ارائه سرویس های مورد احتیاج در مورد چک برای مشتریان حقوقی در اپلیکیشن های پرداختی از دیگر گامهایی است که برای تسهیل استفاده و ترویج قانون نو چک از سوی بانک مرکزی و با هماهنگی بانکها در حال اجرا است.

بعلاوه در این جلسه محرمیان در پاسخ به پیشنهاد و درخواست فعالین اقتصادی برای معافیت ثبت چکهای با مبالغ کمتر از سقف معین شده در سامانه صیاد توضیح داد: بعضی از موارد در مورد مسائل و ملاحظات مرتبط با مقررات و دستور العمل ها در اختیار بانک مرکزی نیست و قانون در این خصوص تصریح دارد. در عین حال بانک مرکزی به طور کامل آماده هرگونه تعامل و همکاری برای پیشبرد دقیق این قانون و سهولت استفاده کاربران از سامانه صیاد است.

معاون فناوری های نوین بانک مرکزی اضافه کرد: چک، تنها ابزار برداشت از حساب نیست و ابزارهای متداول دیگری مانند حواله ساتنا و پایا در اختیار مشتریان قرار گرفته است. بعلاوه بانک مرکزی حواله سپند را هم برای سرویس برداشت مستقیم طراحی نموده که مناسب پرداخت های دوره ای مانند پرداخت آبونمان یا اجاره بهاست.

محرمیان توضیح داد: بانک مرکزی علاوه بر ایجاد و تنظیم گری انواع کانال های تبادل اقتصادی در کشور برای سهولت مبادلات و فرآیندهای تجاری، تمام کوشش خود را برای اجرای دقیق، سهل و امن قانون نو چک معطوف داشته و خواهد داشت.

لازم به ذکر است، در این جلسه که نمایندگانی از اصناف و فعالین اقتصادی خصوصا در بخش های بازرگانی حضور داشتند، علاوه بر طرح بعضی نواقص و مسائل در قانون نو چک، گزارش اقدامات بانک مرکزی در مورد برطرف مسائل کاربری و پاسخگویی به ذینفعان و هم چنین تاثیرات مثبت این قانون در کاهش چک های برگشتی ارایه شد.

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام خبرنگاران دنبال کنید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 31 تیر 1400 بروزرسانی: 31 تیر 1400 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 1863

به "سرویس استعلام چک بدون احراز هویت در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرویس استعلام چک بدون احراز هویت در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید