سوغاتی های استانبول ، چه سوغاتی از استانبول بخریم ؟

به گزارش تور تایلند ارزان، استانبول با داشتن پیشینه فرهنگی و تاریخی با شکوه خود همواره یکی از پیشتازان هنر صنایع دستی بوده. از طرف دیگر تولید صنایع دستی زیبا و خاص یکی از پایه های اصلی صنعت جهانگردی است که ترکیه به عنوان یکی از پرتردد ترین و محبوب ترین مقاصد تفریحی گردشگری که همواره در صدر لیست مقاصد آژانس های مسافرتی است، می بایست در این حوزه نیز پر قدرت ظاهر شود. از این رو اگر در قالب تور استانبول به این شهر سفر کردید نیازی به نگرانی از بایت خرید کادوی مناسب برای خانواده و دوستان خود نداشته باشید. چراکه زیباترین صنایع دستی ترکی، سوغات استانبول از مجموعه سوغاتی های استانبول را به عنوان یادگاری و هدیه هایی با ارزش در این شهر در اختیار شما قرار گرفته اند.

سوغاتی های استانبول ، چه سوغاتی از استانبول بخریم ؟

سوغاتی های استانبول : بشقاب های سرامیکی

بشقاب های سرامیکی ترکی به خاطر نقش های زیبا و کنتراست رنگی چشم گیر و پرحرارت خود معروفیت جهانی دارند. این بشقاب ها با طرح های خاص خود به نوعی فرهنگ ترکیه را به معرض دید می گذارند و به سادگی می توان آنها را بنا بر طرح هایشان از دیگر ظروف سرامیکی تشخیص داد.

سوغاتی های استانبول : جواهرات

جواهرات ساخته و پرداخته شده از طریق هنرمندان استانبول به واقع می توانند به عنوان هدایای محلی با ارزشی خریداری شوند. سنگ های قیمتی در کنتراست رنگی متنوع، نقره های با کیفیت و زیبا و طراحی های خاص را می شود به عینه در این جواهرات مشاهده کرد.این جواهرات از اقلامی هستند که اغلب مسافران تورهای استانبول حد اقل یک بار آنها را به عنوان یادگاری خریداری کرده اند.

سوغات استانبول : تخته نرد

تقریبا می شود در هر زاویه از استانبول عده ای را دید که مشغول این بازی اند. در هر کافه ای، پیاده رویی، هر گوشه دنجی از استانبول، این بازی از نشانه های فرهنگی سنتی این شهر به شمار میرود. سنت جالبی در رابطه با این بازی در استانبول شایع است، طبق این سنت اگر کسی بازی تخته را ببازد می بایست تخته را زیر بغل بگیرد و با خود به خانه ببرد، به این صورت همه متوجه خواهند شد که او در بازی باخته . بنا بر عمومیت تخته نرد بین ترک ها، استادکاران این حوزه این تخته را با ظرافت هرچه تمام تر می سازند، به طوری که کیفیت تخته های ترک معروفیت جهانی دارد.

سوغات استانبول : ست قهوه خوری ترکی

قهوه های ترکی در فنجان های مخصوص سرو می شوند. این فنجان های سرامیکی با نقش های زیبا و لبه های طلایی می توانند سوغات های خوبی از این کشور باشند.

سوغات استانبول : شیرینی های ترکی

شکی نیست که ترک های استانبول مهارت خاص و ویژه ای در پخت غذا و به خصوص شیرینی دارند. شیرینی های استانبولی از طرف دیگر با تنوع بالای خود می توانند هدیه هایی خوب و خوش طعم برای خانواده و دوستان شما باشند.

سوغات استانبول : ساز

ترکیه بنابر سابقه طولانی خود در موسیقی و بهره مندی به سازهای خاص و منحصر به فرد، سبک موسیقیایی خاص خودش را دارد. از این رو اگر از طرفداران موزیک های سنتی ترکی هستید ضروری است نسبت به خرید یکی از آنها اقدام کنید.

سوغات استانبول : قهوه ترک

این پودر جادویی از اقلام ضروری خواهد بود که هنگام خروج از ترکیه می بایست در چمدان شما قرار گرفته باشد . لازم نیست این بسته های قهوه را تنها به عنوان سوغات برای عزیزانتان تهیه کنید، چراکه وجود قهوه ترک در هر آشپزخانه ای لازم و ضروری خواهد بود و عصرانه ای عالی برای شما به حساب خواهد آمد. عصرانه ای که شما را به یاد توراستانبول و لحظات قشنگی که در این شهر سپری کرده اید می اندازد.

منبع: همگردی
انتشار: 23 دی 1401 بروزرسانی: 23 دی 1401 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 2336

به "سوغاتی های استانبول ، چه سوغاتی از استانبول بخریم ؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوغاتی های استانبول ، چه سوغاتی از استانبول بخریم ؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید