سیاره کهکشانی ها

به گزارش تور تایلند ارزان، سانتیاگو برنابئو ورزشگاه کهکشانی های مادرید، ورزشگاهی با قدمت طولانی است که از دیرباز میزبان بازی های تیم رئال مادرید و بازی های مهم ملی و باشگاهی بوده است.

سیاره کهکشانی ها

اطلاعات کلیدی

باشگاه: رئال مادرید

سال تاسیس: 1947 میلادی

گنجایش: 81.044 نفر

تاریخچه و توضیحات ورزشگاه

در سال های اولیه قرن بیستم میلادی، کمپ دِ ئودونل (Campo De ODonnell) ورزشگاه باشگاه رئال مادرید بود. پس از آن و در سال 1924 این باشگاه به ورزشگاه کمپ دِ شامارتین (Campo De Chamartín) نقل مکان کرد. اما در سال 1943، در حالی که هنوز چیزی از این نقل مکان نگذشته بود، مسئولین باشگاه مادریدی متوجه شدند این ورزشگاه برای بازی های رئال مادرید خیلی کوچک است. بنابراین سانتیاگو برنابئو (Santiago Bernabeu)، رئیس وقت باشگاه مادرید، خواهان راه اندازی ورزشگاهی پیشرفته و بزرگتر برای رئال مادرید شد، ورزشگاهی که حداقل 100.000 نفر گنجایش داشته باشد. ساخت ورزشگاه جدیدی که مد نظر آقای سانتیاگو برنابئو بود در سال 1945 و در همان مکان ورزشگاه کمپ دِ شامارتین آغاز شد و در دسامبر 1947 ورزشگاه سانتیاگو برنابئو با بازی بین تیم های رئال و او.اس بلننزه (OS Belenenses) به صورت رسمی افتتاح شد. بازی افتتاحیه با نتیجه 3 بر 1 به سود رئال به سرانجام رسید. سانتیاگو برنابئو در سال های اول افتتاحش همچنان با نام سابقش شناخته می شد و ورزشگاه جدید شامارتین نام داشت. اما 8 سال بعد مسئولین نام رئیس باشگاه، سانتیاگو برنابئو را روی آن گذاشتند.

درآن سال ها سانتیاگو برنابئو فقط دو ردیف صندلی روباز داشت که کمی بیش از 75.000 نفر را در خود جای می داد. اما در سال 1954 ظرفیت ورزشگاه با اضافه کردن یک ردیف کامل که سر تا سر ورزشگاه را می پوشاند، به 125.000 نفر افزایش یافت. سانتیاگو برنابئو در کنار کمپ نو میزبان بازی های یورو 1964 بودند. در طول این رقابت ها، برنابئو میزبان یکی از بازی های نیمه نهایی و همچنین بازی سرانجامی این رقابت ها بین اسپانیا و شوروی بود که بازی فینال با نتیجه 2 بر 1 به سود اسپانیا سرانجام یافت. در سال های سرانجامی دهه 1970، ورزشگاه کم کم داشت پا به سن می گذاشت و مسئولین باشگاه تصمیم گرفتند ورزشگاه جدیدی در قسمت شمالی شهر بنا نمایند. اما با توجه به نزدیک بودن رقابت های جام جهانی 1982 که قرار بود به میزبانی اسپانیا برگزار گردد، مسئولین باشگاه در نهایت رای به نوسازی ورزشگاه دادند و قرار شد طی این نوسازی روی 3 صندلی تماشاچی که هر کدام دو ردیف برای نشستن تماشاچیان داشتند، سقف کشیده گردد و در نصف صندلی تماشاچیان صندلی نصب گردد. پس از این اقدامات گنجایش ورزشگاه به 90.800 نفر کاهش یافت. در طول جام جهانی 1982، ورزشگاه سانتیاگو برنابئو میزبان سه بازی مرحله دوم گروهی بود و فینال بازی ها بین دو تیم ایتالیا و آلمان غربی که با نتیجه 3 بر 1 به سود ایتالیا به سرانجام رسید هم در این ورزشگاه برگزار گردید. بلیط تهران استانبول | بلیط استانبول تهران

در دهه 1990، اتحادیه فوتبال اروپا بیان کرد که تمام صندلی های در نظر گرفته شده برای تماشاچیان در ورزشگاه های خانه تیم های این اتحادیه، باید به طور کامل با صندلی تجهیز شوند. اجرایی شدن این طرح، ظرفیت سانتیاگو برنابئو را به 50.000 نفر کاهش می داد. بنابراین آقای مندوزا (Mendoza) رئیس وقت باشگاه رئال برنامه بهسازی بزرگی را به تصویب رساند. طی این برنامه ردیف سوم صندلی تماشاچیان گسترش یافت و امکانات رفاهی مختلفی در ورزشگاه ایجاد شد. عملیات بهسازی در سال 1992 آغاز شد و دو سال بعد به سرانجام رسید.

ورزشگاه سانتیاگو برنابئو همچنین بین سال های 2001 تا 2006 چند بار مورد مرمت و بازسازی نهاده شد. بیشتر کارهای صورت گرفته در طول این سال ها مربوط به بهبود امکانات رفاهی ورزشگاه بود و با مسقف شدن تنها ردیف روباز ورزشگاه به سرانجام رسید. سانتیاگو برنابئو در دوران حیات خود میزبان 4 بازی فینال رقابت های لیگ اروپا و لیگ قهرمانان اروپا بوده است. اولین بازی فینال برگزار گردیده در سال 1957 بین رئال مادرید و فیورنتینا برگزار گردید که در نهایت با نتیجه 2 بر صفر به سود رئال به سرانجام رسید، دومین فینال در سال 1969 بین آ.ث میلان و آژاکس آمستردام برگزار گردید که 4 بر 1 به سود باشگاه ایتالیایی سرانجام یافت، بازی سوم بین ناتینگهام فارست و هامبورگ بود که تیم انگلیسی پیروز شد با یک گل قهرمان گردد، آخرین فینال هم در سال 2010 بین اینتر میلان و بایرن مونیخ برگزار گردید که در نهایت با نتیجه 2 بر صفر به سود اینتر سرانجام یافت.

در سال 2012 رئال مادرید یک برنامه نوسازی بیان کرد که طی آن امکانات رفاهی و تجاری ورزشگاه، مورد بهسازی قرار می گرفت و ظرفیت ورزشگاه به 90.000 هزار نفر افزایش می یافت. برای انجام این کار از چهار معمار معروف درخواست شد تا طرح پیشنهادی خود را ارائه دهند و طرح برنده در سال 2013 از میان طرح های این چهار نفر انتخاب شد. البته این طرح در ابتدا به دلیل تحقیقات اتحادیه اروپا درباره یاری های دولتی غیر قانونی به باشگاه به تعویق افتاد و در نهایت پس از مدتی توسط شورای شهر مادرید رد شد.

راه های دسترسی به سانتیاگو برنابئو

ورزشگاه سانتیاگو برنابئو در مرکز شهر و در یکی از خیابان های اصلی مادرید به نام پاسو دِلا کاستیانا (Paseo de la Castellana) واقع شده است. محل ورزشگاه در حدود 4 کیلومتری شمال Plaza de Cibeles است. همچنین فاصله ورزشگاه تا یکی از میدان های اصلی شهر به نام Puerta del Sol هم حدود 4 کیلومتر است. برای رسیدن به ورزشگاه بهتر است از خط 10 مترو بهره ببرید که یک ایستگا ه مخصوص برای سانتیاگو برنابئو دارد. اگر در مرکز شهر هستید، برای سوار شدن به خط 10 می توانید از ایستگاه های Plaza de España یا Tribunales سوار قطار شوید. اگر دوست داشته باشید از اتوبوس بهره ببرید هم می توانید از Atocha، Paseo del Prado یا Plaza de Ciebeles سوار اتوبوس های خط 14 یا 27 شوید و به ورزشگاه بروید. از ایستگاه مترو Callao در مرکز شهر هم می توانید سوار اتوبوس خط 147 شوید و به ورزشگاه سانتیاگو برنابئو برسید. همچنین اگر از Puerta del Sol سوار اتوبوس خط 150 بشوید، می توانید در ایستگاه Plaza Lima پیاده شوید و به سمت ورزشگاه بروید.

اقامتگاه، رستوران و کافه های نزدیک به سانتیاگو برنابئو

ورزشگاه سانتیاگو برنابئو در یکی از شریان های اصلی شهر مادرید واقع شده است. مغازه ها، دفاتر اداری و ساختمان های مسکونی بیشتر فضای اطراف ورزشگاه را اشغال نموده اند، اما در میان این فضاهای مسکونی و تجاری تعدادی کافه و رستوران های کوچک وجود دارد و شما می توانید برای یک نوشیدنی یا صرف یک وعده غذایی به آن ها مراجعه کنید.

La Esquina del Bernabéu نام مرکز خریدی است که چسبیده به ورزشگاه سانتیاگو برنابئو ساخته شده و در آن یک سالن غذاخوری کوچک و چند فست فود وجود دارد. اگر از محل ورزشگاه در جهت جنوب به سمت مرکز شهر حرکت کنید، کم کم تعداد رستوران ها و کافه ها بیشتر می گردد. بیشتر تفریحات شبانه و امکانات تفریحی دیگر در سمت ضلع شمالی محدوده مرکزی شهر واقع شده اند.

چند هتل در نزدیکی ورزشگاه سانتیاگو برنابئو وجود دارد. نزدیک ترین هتل ها به ورزشگاه Holiday Inn Madrid، AC Hotel Aitana و Rafaelhoteles Orense هستند. افرادی که در این هتل ها اقامت داشتند نظرات خوبی درباره این هتل ها داده اند اما در نظر داشته باشید که هزینه اقامت در این هتل ها ارزان هم نیست.

هتل های Espahotel Plaza Basilica، Hotel Gran Atlanta و Hostal Falfes کمی از ورزشگاه دورتر هستند، ولی نظرات خوبی درباره آن ها نوشته شده و همه آن ها به ایستگاه های مترو نزدیک هستند، علاوه بر این قیمت های بسیار منطقی دارند و اگر دوست داشته باشید پیاده روی کنید، فاصله شما تا ورزشگاه حدود 20 دقیقه است.

بلیت بازی های تیم رئال مادرید

برای تهیه بلیت بازی های رئال مادرید راه های متفاوتی وجود دارد. شما می توانید بلیت ها زا به وسیله وب سایت باشگاه به صورت آنلاین تهیه کنید، با شماره تلفن 24 43 32 902 0034 تماس بگیرید یا از همان کیوسک های بلیت فروشی موجود در ورزشگاه که به Taquillas معروف هستند، بلیت خود را تهیه کنید. اگر بلیت بازی را آنلاین خریداری کنید، می توانید در محل ورزشگاه نسخه چاپی آن را دریافت کنید.

بلیت های معمولی یک هفته پیش از آغاز بازی به فروش می رسند، اما خرید بلیت های VIP زودتر از آن ممکن است. از آنجایی که به جز در چند بازی خیلی مهم رئال، تمام بلیت ها به فروش نمی رسد، معمولاً اگر از چند روز قبل بلیت تهیه کنید، نیازی نیست که هزینه اضافی برای بلیت VIP پرداخت کنید. قیمت بلیت ها هم با توجه به تیمی که در مقابل رئال بازی می نماید، متفاوت هستند و از 30 یورو (118.000 تومان) برای صندلی های پشت دروازه آغاز می گردد و برای صندلی های کناری ورزشگاه به 40 یورو (158.000 تومان) می رسد.

تورهای ورزشگاه

تورهای ورزشگاه سانتیاگو برنابئو بدون حضور راهنما برگزار می شوند، طی این تور شما یک جهت از پیش معین شده در ورزشگاه را می پیمایید. در این جهت شما از نیمکت ذخیره ها، محوطه مخصوص هیئت رئیسه باشگاه، اتاق کنفرانس خبری، تونل ورود بازیکنان و اتاق افتخارات باشگاه بازدید می کنید و در آخر با عبور از فروشگاه هواداری باشگاه تور به سرانجام می رسد.ورزشگاه از دوشنبه تا شنبه بین ساعت های 10 صبح تا 7 بعد از ظهر باز است و در روزهای یکشنبه و تعطیلات رسمی از ساعت 10:30 صبح تا 6:30 بعد از ظهر پذیرای شما است. در روزهای برگزاری بازی هم تورهای محدودتری برگزار می شوند که طی آن ها دسترسی به بعضی نقاط ممکن نیست و فقط تا 5 ساعت پیش از برگزاری بازی امکان شرکت در آن ها وجود دارد. هزینه ورودی برای هر نفر 19 یورو (75.000 تومان) است.

منبع: دور و نزدیک
انتشار: 20 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 896

به "سیاره کهکشانی ها" امتیاز دهید

1 کاربر به "سیاره کهکشانی ها" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیاره کهکشانی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید