هزینه زندگی در آلمان چقدر است؟

به گزارش تور تایلند ارزان، هزینه زندگی در آلمان از مواردی است که برای هر شخصی که قصد سفر نسبتاً طولانی و یا مهاجرت به این کشور را دارد مهم است. هر شخصی که قصد مهاجرت برای زندگی و تحصیل در آلمان را دارد باید به طور دقیق از مقدار هزینه های امرار معاش در این کشور آگاه باشد. ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با انواع هزینه های ضروری در کشور آلمان برای زندگی آشنا کنیم و در نهایت گرانترین و ارزانترین شهرهای آلمان را نیز معرفی میکنیم.

هزینه زندگی در آلمان چقدر است؟

هزینه زندگی در آلمان

اگر قصد سفر و مهاجرت به کشور آلمان را دارید بخشی از برنامه ریزی های سفر شما حتما باید به محاسبه میانگین هزینه های ماهانه زندگی کشور آلمان اختصاص داشته باشد. هزینه ضروری زندگی شامل هزینه هایی مانند اجاره، قبض آب و برق، هزینه غذا، حمل و نقل و بیمه و سلامت می گردد. اما نکته مهم و خبر خوب این است که هزینه های زندگی با توجه به استاندارد های زندگی در آلمان پایین است و امرار معاش در این کشور بسیار مقرون به صرفه تر از خیلی کشورهای اروپایی دیگر مثل هلند، دانمارک، انگلستان، فرانسه و یا ایتالیا است.

آیا آلمان کشور گرانی برای زندگی است؟

با اینکه آلمان کشور ثروتمندی است و معمولا این ایده را به بقیه می دهد که زندگی در آن ممکن است بسیار گران باشد اما اصلا اینطور نیست. در واقع آلمان در رده 15 کشور گران در بین کشورهای دیگر اروپای واقع شده است. به طور کلی می توان گفت که این کشور اصلا کشور گرانی محسوب نمی گردد. اما در هر صورت استثناهایی وجود دارد و بودجه شما و سبک زندگی که در پی آن هستید هم تاثیر زیادی در این مسئله دارد. برای مثال اگر شما در پی یک خانه مستقل در مونیخ هستید مطمئنا بودجه تان زودتر از کسی که یک آپارتمان ساده در برلین می گیرد خرج می گردد.

هزینه های زندگی در کشور آلمان چقدر است؟

به طور کلی باید گفت که به طور ماهیانه تقریبا 1000 یورو و در شهرهایی با اجاره بالاتر تا 1500 و یا 2000 یورو هزینه ماهیانه برای گذران زندگی در آلمان مورد احتیاج است. در این میان دانشجویان می توانند با هزینه کمتر و حدود 850 یورو زندگی خود را بگذرانند.

از آنجایی که هزینه های سفر مثل غذا و نوشیدنی حتی در شهرهای گردشگری آلمان مانند برلین هم پایین است هزینه های سفر نیز چندان بالا نیست و در نهایت بسیار به صرفه تمام می گردد. میانگین هزینه زندگی آلمان (برای افرادی غیر از دانشجویان) مبلغی حدود 1200 یورو است که البته همانطور که گفتیم این قیمت به سبک زندگی و شهری که در آن ساکن هستید و میزان خرج و مخارج اضافه نیز بستگی دارد.

هزینه ها را چگونه محاسبه کنیم؟

میزان هزینه های کلی زندگی برای یک فرد در هر ماه در آلمان به توضیح زیر است:

  • اجاره: از 300 یورو (برای اجاره در اتاق های دانشجویی و یا زندگی در یک آپارتمان مشترک) تا 700 یورو (برای اجاره آپارتمان یک تخته در شهر)
  • خدمات کاربردی و روزمره: 220 یورو (شامل اینترنت، قبض تلفن همراه و شبکه های کابلی تلویزیون)
  • غذا و نوشیدنی: از 150 تا 200 یورو
  • بیمه درمانی: 105 یورو (البته این مبلغ برای دانشجویان است که هزینه های درمانی آن ها به وسیله سیستم های بیمه درمانی طولانی مدت عمومی پوشش داده می گردد و این میزان برای افراد عادی ممکن است بیشتر باشد. البته بسیاری از افراد هم به وسیله شغلشان بیمه می شوند و هزینه بیمه از حقوق ناخالص آنها کسر می گردد.)
  • بیرون رفتن از خانه و گردش: از 50 تا 150 یورو (با توجه به میزان مخارج و سبک زندگی)
  • سایر موارد جزئی: 20 یورو
  • مجموع هزینه ها: از 850 تا 1500 یورو

هزینه زندگی در آلمان برای یک زوج با محل زندگی مشترک تقریبا 50 درصد بیشتر از مقادیر گفته شده است.

هزینه مهاجرت به کشور آلمان چقدر است؟

کسانی که قصد مهاجرت به کشور آلمان را دارند باید این موضوع را در نظر داشته باشند که باید علاوه بر مخارج ماهیانه مبلغی را برای خرج و مخارج اولیه سفر نیز در نظر بگیرند. برای مثال شما برای اجاره یک آپارتمان مبلغی را به عنوان پیش پرداخت و مبلغ جداگانه ای را به عنوان اجاره سه ماهه اولیه به صاحبخانه پرداخت می کنید ضمن اینکه این مبلغ شامل هزینه ای آب و برق و دیگر قبوض نمی گردد. علاوه بر هزینه های اجاره خانه، هزینه هایی مانند مراقبت های بهداشتی، سفر خودتان و هزینه حمل و نقل را نیز در نظر بگیرید.

هزینه زندگی در شهرهای بزرگ آلمان

آلمان کشوری است که دارای چندین شهر بزرگ و مشهور است و بیشتر کسانی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند این شهرها را برای زندگی انتخاب می نمایند. در ادامه قصد داریم تا شما را با هزینه زندگی در چند شهر معروف کشور آلمان آشنا کنیم.

هزینه زندگی در شهر برلین آلمان

با اینکه برلین از معروف ترین شهرهای کشور آلمان و مرکز این شهر است اما در عین حال یکی از مقرون به صرفه ترین شهرهای این کشور محسوب می گردد. نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که میزان اجاره ها در این شهر بسیار فرق دارد و به طور کلی قیمت خانه در غرب این شهر بسیار بیشتر از قسمت شرقی آن است. شما با حداقل مبلغ 600 یورو می توانید یک آپارتمان یک تخته در برلین اجاره کنید. بعلاوه جمعیت چند فرهنگی برلین باعث شده تا انواع غذاهای مختلف و بین المللی در سطح شهر قابل خریداری و تهیه باشند.

هزینه زندگی در مونیخ آلمان

با اینکه مونیخ با نیروگاه های شاقتصادی فاصله دارد و حال و هوای شهرستانی دارد اما همچنان دارای اقتصاد بسیار قوی است و البته هزینه های امرار معاش در این شهر نیز بالاتر از شهر برلین است. به طوریکه شاید با 1000 یورو هم نتوان به راحتی یکی آپارتمان یک تخته برای اجاره پیدا کرد.

دانشجویانی که قرار است برای تحصیل به شهر مونیخ سفر نمایند بهتر است هر چه زودتر برای تامین محل زندگی خود اقدام نموده و آن را به نتیجه نهایی برسانند چون این خوابگاه های دانشجویی جویندگان و خواهان های زیادی دارند.

هزینه زندگی در شهر کلن آلمان

زندگی در شهر کلن به میزان فرانکفورت یا مونیخ گران نیست اما همچنان از میزان هزینه زندگی در شهر برلین بیشتر است. برای مثال برای اجاره یک آپارتمان یک تخته در شهر کلن شما حداقل به مبلغ حدود 800 یورو احتیاج خواهید داشت. جمعیت دانشجویان در شهر کلن زیاد است و به همین علت رستوران ها و مراکز غذاخوری زیادی در این شهر وجود دارد. این به این معنی است که با اینکه هزینه اجاره خانه در این شهر بالا است اما میزان قیمت غذا و خوراکی نسبتا مقرون به صرفه است.

هزینه زندگی در شهر هامبورگ آلمان

هزینه امرار معاش در شهر هامبورگ کمی از شهر کلن بالاتر است و برای مثال شما برای اجاره یک آپارتمان یک تخته معمولا به 900 یورو در ماه احتیاج دارید. می توان گفت بعد از برلین محبوب ترین شهر برای دانشجویان و متخصصان جوان و جویای کار شهر هامبورگ است و به همین علت تقاضا برای مسکن در این شهر زیاد است.

هزینه زندگی در فرانکفورت آلمان

می توان گفت که قطعا فرانکفورت یکی از گران ترین شهرهای کشور آلمان برای زندگی است و از این لحاظ بعد از مونیخ در رتبه دوم واقع شده است. برای مثال برای اجاره یک واحد آپارتمان یک تخته در فرانکفورت حداقل به 900 یورو در ماه احتیاج خواهید داشت.

مقرون به صرفه ترین شهرهای آلمان برای زندگی

با اینکه برلین مرکز کشور آلمان و یکی از هیجان انگیزترین و مجذوب کننده ترین شهرهای این کشور با دیدنی های بسیار زیاد است اما هزینه زندگی در این شهر پایین و بسیار مناسب است و به همین علت به یکی از محبوب ترین مقاصد سفر مهاجران به این کشور تبدیل شده است.

اما شهرهای دیگری مانند لایپزیگ ، بوخوم و کیل وجود دارند که هزینه زندگی در آن ها از برلین هم کمتر است. برای مثال در این شهرها می توانید یک آپارتمان یک تخته با قیمت حدود 500 یورو در ماه برای اجاره پیدا کنید.

گران ترین شهرهای آلمان برای زندگی

گران ترین شهر آلمان مونیخ به شمار می رود و پس از آن فرانکفورت، اشتوتگارت و هایدلبرگ در این فهرست قرار دارند. اصلی ترین عاملی که گرانی یا مقرون به صرفهی زندگی در یک شهر را معین می نماید میزان اجاره خانه در این شهرها است. اگر قصد زندگی در این شهرها را دارید برای صرفه جویی در هزینه های خود می توانید یک خانه در حومه شهر و بیرون از مرکز شهر پیدا کنید. به طور کلی قسمت جنوبی آلمان دارای هزینه بالاتری برای زندگی است.

هزینه تحصیلات در آلمان به چه صورت است؟

بیشتر دانشگاه های آلمان تحصیلات عالی را به صورت رایگان انجام می دهند و تنها مبلغی که از دانشجویان گرفته می گردد برای مصارفی مانند حمل و نقل، فعالیت های اداری، امکانات ورزشی، سالن ورزشی و دیگر خدمات است. رایگان بودن تحصیلات در کشور آلمان می تواند بار اقتصادی سنگینی را از روی دوش شما بردارد اما بعد از آن خود شما با تصمیم در خصوص شهری که می خواهید در آن زندگی کنید و معین سبک زندگی خود می توانید به میزان زیادی در پس انداز و مدیریت اقتصادی خود دخیل باشید.

برترین مکان برای زندگی در کشور آلمان کجاست؟

شما باید با در نظر گرفتن تمام اطلاعاتی که بالاتر دراختیارتان نهاده شد و با توجه به بودجه ای که در دسترس دارید و سبک زندگی که می خواهید داشته باشید مکان ایده آل برای زندگی در کشور بزرگ و زیبای آلمان را انتخاب کنید. اگر می خواهید در هزینه های خود صرفه جویی کنید و یا قصد پس انداز پول را دارید باید بتوانید بین هزینه های مربوط به تحصیلات، مسکن و غذا مدیریت لازم را به انجام برسانید.

برای مثال اگر در کشور خود شب های زیادی را برای سرگرمی و گردش به بیرون از خانه می رفتید بهتر است تا مدتی در کشور تازه این سرگرمیات را کاهش داده تا در هزینه های خود به میزان زیادی صرفه جوی کنید. و یا انتخاب مسکن در حومه شهر به جای مرکز شهر می تواند به شدت روی میزان قیمت خانه تاثیر گذار باشد و از صرف هزینه بیشتر برای مسکن جلوگیری کند.

بعلاوه مراجعه به بازارهای محلی برای خرید محصولات غذایی به جای فروشگاه ها و یا تهیه غذا از رستوران های خیابانی به جای پخت غذا و یا سفارش از رستوران های گرانتر هر کدام می توانند در میزان هزینه های مصرفی روزانه شما کاهش چشمگیری ایجاد نمایند.

آیا آلمان کشور گرانی برای زندگی است؟

می توان با قاطعیت گفت که کشور آلمان با اینکه از کشورهای پیشرفته و دیدنی و دارای دانشگاه های معتبر زیادی است اما یکی از کشورهای مقرون به صرفه برای زندگی کردن در بین دیگر کشورهای اروپایی محسوب می گردد.

نتیجه گیری

به طور کلی سفر طولانی مدت و یا مهاجرت به کشورهای دیگر احتیاجمند داشتن اطلاعات خاص و مهارت های زندگی به خصوصی در آن کشور است که بتوانند فرایند زندگی و شرایط اقتصادی شما در آنجا را کنترل نموده و به آن یاری نمایند. آلمان یکی از کشورهای محبوب میان مهاجرین و دانشجویان است و به همین علت داشتن اطلاعاتی در خصوص هزینه زندگی در آلمان بسیار لازم است.

هزینه کلی ماهیانه امرار معاش در آلمان به عواملی مانند محل اقامت و نوع سبک زندگی شما بستگی دارد. در شهرهای بزرگ و صنعتی میزان هزینه اجاره خانه، غذا و لباس گران تر از دیگر شهرها است. در مقابل، در منطقه ها کم جمعیت، می توانید قیمتهای مقرون به صرفه تری را برای بعضی محصولات و خدمات انتظار داشته باشید. پس اگر به فکر مهاجرت و زندگی در آلمان و فراهم کردن شرایط مناسب برای اپلای هستید، از مشاوره تخصصی کارشناسان لتسگو یونی بهره مند شوید.

منبع: لتس گو یونی
انتشار: 2 بهمن 1400 بروزرسانی: 2 بهمن 1400 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 2078

به "هزینه زندگی در آلمان چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه زندگی در آلمان چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید