شرایط ارائه تسهیلات 150 تا 450 میلیون تومانی به تالارداران

به گزارش تور تایلند ارزان، اتاق اصناف ایران در اطلاعیه ای، شرایط مشخص شده برای ارائه تسهیلات 150 تا 450 میلیون تومانی به تالارداران آسیب دیده از کرونا و چگونگی ثبت نام آن را خاطرنشان کرد.

شرایط ارائه تسهیلات 150 تا 450 میلیون تومانی به تالارداران

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، این اتاق با انتشار اطلاعیه ای اظهار داشت: ستاد ملی مقابله با کرونا به پیشنهاد اتاق اصناف ایران و به موجب خسارت سنگین تالارداران در 19 ماهه گذشته از شیوع کرونا و تعطیلی های مکرر صنوف، تسهیلات ویژه ای به تالارها و باغ تالارها اختصاص داد که بر اساس متراژ آن ها مشخص و تایید خواهد شد.

این اطلاعیه می افزاید: بر اساس هماهنگی به عمل آمده به وسیله اتاق اصناف ایران، مهلت ارسال لیست تالارهای متقاضی دریافت تسهیلات از سوی اتاق اصناف شهرستان و ثبت آن در سایت ایرانیان اصناف تا سرانجام مهر 1400 تمدید شده و لازم است تالارداران هرچه سریعتر و پیش از این تاریخ درخواست خود را به اتحادیه مربوط برسانند.

در این اطلاعیه تصریح شده است: لازم است تالارداران با بازرسان اتحادیه همکاری لازم را داشته باشند تا مقدار تسهیلاتی که به ایشان بر اساس متراژ تعلق می گیرد، مشخص و ثبت گردد.

برپایه این گزارش، مبلغ تسهیلات استحقاقی دارندگان تالارهای پذیرایی به توضیح زیر است:

گروه یک: سقف مبلغ تسهیلات 150 میلیون تومانی برای مساحت تا 200 متر مربع (فضای سالن)/ مساحت برای تا 400 متر مربع (باغ تالار)

گروه دو: سقف مبلغ 300 میلیون تومانی برای مساحت 200 تا 500 متر مربع (فضای سالن)/ مساحت برای بازه 400 تا یک هزار متر مربع (باغ تالار)

گروه سه: سقف مبلغ 450 میلیون تومانی برای مساحت 500 متر مربع و بیشتر (فضای سالن)/ مساحت بازه یک هزار متر مربع و بیشتر (باغ تالار)

درباره فضای سالن یا باغ تالار، فقط یکی از این دو ملاک محاسبه قرار می گیرد.

به علت شرایط خاص تالار داران، مراحل ثبت و ارسال تقاضا به وسیله اتحادیه و متعاقب آن اتاق اصناف شهرستان و در نهایت بارگذاری فایل اطلاعات متقاضیان (فقط تالارها و باغ تالارها) در سامانه ایرانیان اصناف مطابق بخشنامه ابلاغی به شماره 7/09/7095 مورخ بیستم مرداد ماه 1400 اتاق اصناف ایران خواهد بود.

تسهیلات این دستورالعمل طی عقد مرابحه عام به صورت یک مرحله ای با نرخ 12 درصد و اقساط 20 ماهه پرداخت می گردد. مدت سه ماه هم برای بازپرداخت قسط نخست این تسهیلات پس از اخذ آن، تنفس محاسبه و اعمال خواهد شد که در مجموع دوره اقساط 27 ماه خواهد بود.

بعلاوه، وثایق این تسهیلات بدین توضیح است:

تا 160 میلیون ریال: سفته فرد متقاضی یا چک به تشخیص بانک

160 تا 480 میلیون ریال: سفته فرد متقاضی یا چک به تشخیص بانک به همراه یک ضامن (واحد مالی دیگر یا کارمند)

480 تا 1600 میلیون ریال: سفته فرد متقاضی یا چک به تشخیص بانک به همراه 2 ضامن (واحد مالی دیگر یا کارمند)

1600 تا 2000 میلیون ریال: سفته فرد متقاضی یا چک به تشخیص بانک به همراه 3 ضامن (واحد مالی دیگر یا کارمند)

از 2000 میلیون ریال بالاتر: ارائه تضمین صادره از سوی صندوقهای ضمانت و یا بنا به تشخیص بانک ارائه وثایق متعارف

سقف مبلغ سفته برای همه این مقدار تسهیلات 1.5 برابر اصل و سود تسهیلات (سفته الکترونیکی یا فیزیکی) است.

لازم به ذکر است پیش از این اعلام شده بود دولت به ازای هر یک نفر از کارکنان 14 گروه شغلی تسهیلات 12 تا 16 میلیون تومانی می پردازد. بر این اساس، اتاق اصناف ایران از صنوف مشمول این تسهیلات دعوت به ثبت نام در سامانه کارا می نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 1940

به "شرایط ارائه تسهیلات 150 تا 450 میلیون تومانی به تالارداران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط ارائه تسهیلات 150 تا 450 میلیون تومانی به تالارداران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید