شناسایی خودروی زرهی کانادایی در اقلام به جا مانده از مزدوران سعودی بعد از عملیات انصارالله

به گزارش تور تایلند ارزان، یک رسانه کانادایی گزارش کرد، در ویدیویی که نیروهای حوثی بعد از عملیات گسترده اخیر خود علیه نیروهای مورد حمایت عربستان در این کشور منتشر نموده اند، یک خودروی زرهی ساخت کانادا در میان اقلام به غنیمت گرفته شده توسط آنها دیده می گردد.

شناسایی خودروی زرهی کانادایی در اقلام به جا مانده از مزدوران سعودی بعد از عملیات انصارالله

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران، پایگاه اوتاوا سیتیزن گزارش داد، در تصاویری که نیروهای حوثی یمن از عملیات گسترده اخیرشان علیه نیروهای وابسته به دولت مستعفی یمن و عوامل عربستانی حامی آنها منتشر نموده اند، نشان داده می گردد که یک خودروی زرهی سبک کانادایی توسط این نیروها به غنیمت گرفته شده است و در کنار آن یک خودروی زرهی سبک نابود شده و یک سری کامیونهای زرهی ساخت شرکت آمریکایی OshKosh که به عربستانی ها داده شده نیز دیده می شوند.

همچنین در این تصاویر نیروهای زیادی از جبهه عوامل مورد حمایت عربستان به اسارت نیروهای حوثی در آمده اند.

عربستان در سالهای گذشته مقادیر زیادی خودروهای زرهی سبک را از شرکت کانادایی جنرال داینامیکس لند سیستمز واقع در اونتاریوی این کشور خریداری نموده است.

در سال 2014 دولت محافظه کار سابق کانادا خبر از توافقی به ارزش 15 میلیارد دلار برای فروش بیش از 700 دستگاه خودروی زرهی سبک به عربستان دادند. این معامله مناقشه برانگیز بعدا از جانب دولت لیبرال کانادا نیز تایید شد.

عربستان سعودی مورد انتقاد بسیاری از مقامهای کشورهای غربی به سبب اقداماتش در نقض حقوق بشر در یمن از جمله با دست زدن به حملات هوایی غیرقانونی علیه غیرنظامیان قرار گرفته است.

در ویدیوی مذکور همچنین علاوه بر خودروهای زرهی حجم بالایی سلاح های انفرادی به غنیمت گرفته شده نیز دیده می گردد.

تعیین نیست که آیا نیروهای حوثی خودروی زرهی کانادایی مذکور را با خود برده و یا آن را در همان مکان عملیات رها نموده اند. به گفته یحیی السریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن، شبه نظامیانی که به اسارت گرفته شدند به مکانهای امن انتقال پیدا نموده اند.

داگ ویلسون هاج، سخنگوی شرکت کانادایی جنرال داینامیکس لند سیستمز از اظهار نظر درباره ویدیوی مذکور خودداری کرد.

دولت لیبرال کانادا در پی حادثه قتل جمال خاشقجی، خبرنگار عربستانی روزنامه واشنگتن پست در کنسولگری عربستان در شهر استانبول ترکیه دستور به بازبینی در قرارداد فروش خودروهای زرهی به کانادا داد. ماه اوت گذشته، 12 سازمان فعال حقوق بشری در کانادا در نامه ای به جاستین ترودو، نخست وزیر این کشور خواهان اطلاع پیدا کردن از وضعیت مربوط به دستور بازبینی مذکور شده و به عدم انتشارهیچ گونه گزارشی از سوی دولت درباره پیشرفت در این آنالیز اعتراض کردند.

روابط بین کانادا و عربستان سال گذشته میلادی بعد از آن که دولت کانادا خواهان آزادی دو فعال حقوق بشری به زندان افتاده در عربستان شد، تیره شد.

در عین حال گزارش شده که عربستانی ها در پرداخت پول مربوط به قرارداد دریافت خودروهای زرهی کانادایی تاخیر نموده اند. چندی پیش گزارش شد، عربستان بیش از یک میلیارد دلار به کانادا بابت خودروهای زرهی که تاکنون به این کشور تحویل داده شده بدهکار است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 503

به "شناسایی خودروی زرهی کانادایی در اقلام به جا مانده از مزدوران سعودی بعد از عملیات انصارالله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی خودروی زرهی کانادایی در اقلام به جا مانده از مزدوران سعودی بعد از عملیات انصارالله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید