شکایت 150 میلیارد دلاری مسلمانان روهینگیا از فیسبوک

به گزارش تور تایلند ارزان، مسلمانان روهینگیایی میانمار از فیسبوک به علت یاری به توسعه خشونت علیه این اقلیت نژادی شکایت و درخواست غرامت 150 میلیارد دلاری نموده است.

شکایت 150 میلیارد دلاری مسلمانان روهینگیا از فیسبوک

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، پناهجویان روهینگیایی میانمار درحال شکایت 150 میلیارد دلاری از شرکت پلتفرم متا (فیسبوک سابق) به علت عدم واکنش این شرکت در برابر انتشار اظهارات ضد روهینگیایی خشونت بار هستند.

این شکایت که روز دوشنبه در کالیفرنیا ثبت شد از فیسبوک به علت ناتوانی در حذف محتویاتی که در نهایت باعث رفتار خشونت بار علیه جامعه روهینگیایی شد، ادعای غرامت نموده است.

فیسبوک هنوز حاضر به اظهار نظر درباره این شکایت نشده و اعلام نموده در جلوگیری از انتشار اطلاعات نادرست و تنفر آمیز در میانمار عملکرد سریعی نداشته و از آن موقع به بعد اقداماتی را برای مقابله با چنین رفتاری در منطقه ازجمله ممنوعیت فعالیت حساب کاربری ارتش در اینستاگرام از 1 فوریه (شروع کودتا) انجام داده است.

البته فیسبوک اعلام نموده که تحت قانون اینترنت آمریکا، این شرکت مسئولیتی در قبال انتشار مطالب از سوی کاربران در این پلتفورم آنلاین ندارد.

بیش از 730 هزار نفر از مسلمانان روهینگیایی در آگوست 2017 و پس از سرکوب ارتش و کشتار گسترده مردم از استان راخینه متواری شدند.

درحالیکه نهادهای حقوق بشری کشتار غیرنظامیان و آتش زدن روستاها را محکوم نموده اند مقامات میانمار مدعی هستند که صرفا درحال نبرد با شورشیان بوده و هرگونه جنایت سیستماتیک را رد می نمایند.

در سال 2018 بازرسان حقوق بشر سازمان ملل اعلام کردند که استفاده از فیسبوک نقش مهمی در توسعه نفرت پراکنی داشته که در نهایت به خشونت دامن زده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 دی 1400 بروزرسانی: 21 دی 1400 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 2066

به "شکایت 150 میلیارد دلاری مسلمانان روهینگیا از فیسبوک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکایت 150 میلیارد دلاری مسلمانان روهینگیا از فیسبوک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید