طرز تهیه ملات گروت، طرح اختلاط و نحوه ساخت گروت سیمانی

به گزارش تور تایلند ارزان، طرز تهیه ملات گروت و طراحی این مواد به گونه ای انجام می گردد که جذب نیرو به وسیله آن به سادگی انجام گردد. به این ترتیب انتقال نیرو به بخش های زیرین کار نیز به سادگی انجام می گردد. در هر یک از این مواد صنعتی و ساختمانی، ترکیبات به خصوصی مورد استفاده قرار می گیرند که ساختار این ملات را تکمیل می نمایند. استفاده از این مواد سبب پایداری اتصالات بین اجزای مختلف ساختمان می شوند و به همین دلیل استفاده از آن ها در سال های گذشته بیشتر از پیش شده است.

طرز تهیه ملات گروت، طرح اختلاط و نحوه ساخت گروت سیمانی

آماده سازی ملات گروت

طرح اختلاط گروت، فرمول های مختلفی که برای آماده سازی این ملات مورد استفاده قرار می گیرند را نمایش می دهد. شما می توانید بر اساس نوع احتیاجی که در روند ساخت و ساز خود دارید هر یک از این فرمول ها را به کار ببرید. آماه سازی ملات این مواد ساختمانی نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و یک فرایند مجزا به شمار می رود. این ملات ها باید به گونه ای آماده شوند که جوابگوی احتیاجها و کاربردهای مختلف مشتریان باشند.

برای آماده سازی این ملات، مقادیر پودر مورد احتیاج را آماده نموده و آن را به همراه آب کافی در مخلوط کن بریزید. در حین آماده سازی این مواد باید به حجم محل مصرف این پودر نیز توجه داشته باشید. به این ترتیب مقدار گیری مقادیر مواد مورد استفاده با دقت بیشتری انجام می گردد. همزن های مکانیکی این ملات را با دور کند هم می زنند و در ادامه بر روی دور بالا تنظیم می شوند. به این ترتیب ترکیبات گروت تعمیری و مواد اولیه آن با هم مخلوط خواهند شد.

در فرایند گروت ریزی باید همیشه مقدار آب مورد استفاده در دستگاه را کنترل کنید. آب مورد استفاده برای این فرایند در حالت سیال 16 درصد وزن گروت و در حالت خمیری 12 درصد وزن گروت را تشکیل می دهد. هر یک از این مواد ساختمانی به صورت خمیری و سیال قابل استفاده هستند.

ویژگی های ملات گروت استاندارد

در صورتی که مراحل طرز تهیه ملات گروت را به صورت درست و اصولی پشت سر گذاشته باشید، کیفیت ملات آماده شده مورد تایید خواهد بود. گروت استاندارد با ویژگی های کیفی به خصوصی شناخته می گردد. بعضی از این ویژگی ها را در زیر مشاهده می کنید:

  1. گروت استاندارد باید از مقدار قوام مناسبی برخوردار باشد و در حالت معمولی به سهولت بر روی سطوح مختلف جاری گردد.
  2. در این گروت ها آب و سنگدانه از هم جدا نمی شوند. این مواد ته نشین نشده و به صورت یک دست و یکپارچه مورد استفاده قرار می گیرند.
  3. این ملات به سادگی جمع نشده و مسئله ای در فرایند ساخت و ساز به وجود نمی آورد.
  4. این مواد باید توان نگهداری از آب مواد سیمانی و بتنی را داشته و در برابر این عوامل کیفیت خود را از دست ندهند.
  5. یک ملات استاندارد در زمان مناسب به مقدار مقاومت مطلوب می رسد.

انواع ملات گروت

برای این که از طرح اختلاط گروت به درستی بهره ببرید، باید به دسته بندی ها و انواع مدل های این ملات توجه داشته باشید. هر یک از دسته بندی های گروت در دنیای صنعت از خصوصیات و ویژگی های مشخصی برخوردار هستند و عملکرد قابل قبولی در این عرصه دارند. بعضی از مدل های گروت را در زیر مشاهده می کنید:

  1. گروت های آماده منبسط شونده یکی از این مواد صنعتی به شمار می روند.
  2. گروت های اپوکسی دو جزیی یا سه جزیی
  3. گروت های بسپار یا سیمانی اصلاح شده
  4. گروت های منبسط شونده ای که بر پایه سیمان آماده می شوند.

هر یک از دسته بندی های گروت نام برده شده بسته به شرایط موجود مورد استفاده قرار می گیرند. شرایط مختلف ملات ریزی، سرویس و… در این زمینه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشند.

عمل آوری ملات گروتی

طرز تهیه ملات گروت پرین بتن در مرحله عمل آوری به خاتمه می رسد. برای این که این مواد گروتی پرین بتن در برابر عوامل مختلف تبخیر نشده و رطوبت آن ها از بین نرود، باید به عمل آوری آن ها توجه ویژه ای داشته باشیم. این موضوع در رابطه با همه ملات های سیمانی و اپوکسی صدق می نماید. در این زمینه از مواد مختلفی استفاده می گردد. مواد کیورینگ یکی از مشهورترین دسته بندی های مواد عمل آورنده به شمار می روند که برای عمل آوری مورد استفاده قرار می گیرند.

این مواد با استفاده از گونی خیس بر روی سطوح گروت ریزی شده اعمال می شوند. این فرایند در سه روز متوالی تکرار می گردد تا کیفیت عمل آوری به حد مطلوب برسد. در این زمینه ملات های اپوکسی احتیاج به عمل آوری ندارند و فرایند خاصی بر روی آن ها اجرا نمی گردد. طرح اختلاط گروت در زمینه اجرای این فرایند نیز به شما یاری می نماید.

کاربردهای ملات گروت

طرح اختلاط گروت برای مصارف به خصوصی اجرا می گردد. هر یک از انواع دسته بندی های گروت با کاربردهای به خصوصی شناخته می شوند. بعضی از مصارف آن ها در عرصه های زیر اجرا می شوند:

  1. گروت ریزی بر روی جاده های بتنی بسیار متداول است و کیفیت اجرای این پروژه ها را به حداکثر می رساند.
  2. از فرایند گروت ریزی برای اجرای باند فرودگاه ها نیز استفاده می گردد.
  3. گروت های پلیمری برای جای گذاری زیر پل ها و مصارف مشابه آن نیز به کار می روند.
  4. کف سازی های صنعتی با استفاده از ملات گروت به سادگی انجام می گردد.
  5. از این ملات در محل های پارک ماشین ها به وفور استفاده می گردد و استحکام سطوح با استفاده از آن ها ارتقا می یابد.

جمع بندی

در این مطلب در رابطه با طرز تهیه ملات گروت و روش های آماده سازی این مواد صنعتی و ساختمانی اطلاعاتی را آنالیز کردیم. این مواد صنعتی با کاربردهای فوق العاده ای در عرصه های ساختمان سازی شناخته می شوند و استفاده از آن ها مزیت های قابل توجهی دارد. شما می توانید هر یک را برای مقاصد مختلف خریداری نموده و به سادگی مورد استفاده قرار دهید.

منبع: اتاق
انتشار: 15 اسفند 1401 بروزرسانی: 15 اسفند 1401 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 2361

به "طرز تهیه ملات گروت، طرح اختلاط و نحوه ساخت گروت سیمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه ملات گروت، طرح اختلاط و نحوه ساخت گروت سیمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید