قشم بهتر است یا چابهار

به گزارش تور تایلند ارزان، سلام نو: معمولا اقوام ایرانی در مواقع سفر یا شمال کشور را انتخاب می کنند، یا جنوب؛ سوالی که انتخاب جنوب کشور را با خود به همراه دارد، قشم بهتر است یا چابهار می باشد. در واقع پاسخ به این سوال حتی از حل مسئله های چند مجهولی ریاضی هم سخت تر است.

قشم بهتر است یا چابهار

چرا که طبیعت بی نظیر این دو منطقه غیر قابل مقایسه است.

با این حال ما اینجا هستیم تا در ادامه این مطلب به سوال قشم بهتر است یا چابهار پاسخ دهیم تا مسافرانی که در دو راهی انتخاب قرار گرفته اند از سردرگمی نجات پیدا کنند.

جزیره قشم یا بندر جابهار؟

سفر به جنوب ایران زمین، زیبایی های بسیاری را با خود به همراه دارد که انتخاب مقصد نهایی را سخت می کنند.

معمولا دو گزینه در پیش روی گردشگران این منطقه وجود دارد، جزیره قشم و بندر چابهار؛ اما به راستی قشم بهتر است یا چابهار؟ می توانیم در ادامه به بررسی مواردی که پاسخ این سوال هستند، بپردازیم.

مردم و فرهنگ

یکی از عوامل مهم در سفر به یک منطقه، مردم و فرهنگ حاکم بر آن منطقه هستند.

خلق و خوی جنوبی های عزیز کشور از مهربانی و شادی شکل گرفته است که همیشه خون گرم بودن آن ها زبان زد سایر منطقه ها کشور است.

فرهنگ مردم جزیره قشم و بندر چابهار تقریبا مشابه است و مهمان نوازی و رفتار بسیار صمیمانه مردم، شما را در وهله اول حیرت زده خواهد کرد.

در بندر چابهار، بیشتریت مردم اهل سنت و بلوچ هستند که به زبان بلوچی مکران صحبت می کنند. در این بندر زیبا مراسم های زیادی در قالب رویدادهای بومی برگزار می شود.

مردم جزیره قشم درست مانند مردم بندر چابهار، سراسر زیبایی، مهربانی و مهمان نوازی است. زبان مردم محلی قشم، جزیرتی است. جالب است بدانید که در این منطقه زبان های متعددی در جریان است. بندری، عربی، لارستان، مینابی، برخی از زبان های هندی، پرتغالی، حبشی آفریقایی، زنگبار و حتی انگلیسی، زبان هایی هستند که مردم متفاوت قشم با گویش های متفاوت آن ها را صحبت می کنند.

آب و هوا

اقلیم جزیره قشم و بندر چابهار شامل تفاوت هایی است. موقعیت مکانی بندر چابهار به گونه ای است که با مدار راس السرطان فاصله کمی دارد و از بادهای مونسون اقیانوس هند بهره می برد. به طور میانگین گرم ترین روز سال در این منطقه 36 درجه سانتی گراد است و معمولا در بیشتر مواقع حتی فصول گرم سال، آب و هوای دلپذیری در این منطقه در جریان است.

در مقابل اقلیم جزیره قشم به دلیل گرم و شرجی بودن منطقه آنچنان مورد پسند نیست، رطوبت هوا در این جزیره بسیار بالا است و در فصل تابستان گرمای قشم غیر قابل تحمل می شود. لذا برای سفر به قشم باید ماه های سرد سال را انتخاب کنید.

اکنون با توجه به اقلیم دو منطقه می توانیم بگوییم پاسخ سوال قشم بهتر است یا چابهار، بندر چابهار است؛ اما قطعا اکتفا کردن به همین یک مورد برای انتخاب نمی تواند عادلانه باشد.

جاذبه های گردشگری

شاید در نگاه اول با خود تصور کنید که جاذبه های گردشگری بندر جزیره قشم بسیار بیشتر از بندر چابهار است و چابهار تنها یک منطقه دور افتاده و محروم است. اما لازم به ذکر است که زیبایی های این دو منطقه غیر قابل قیاس است.

دریاچه صورتی لیپار، کوه های مریخی یا مینیاتوری، گل افشان، روستای درک، مسجد جامع تیس و جنگل های حرا از جمله جاذبه های گردشگری بندر زیبای چابهار هستند.

دره ستارگان، گنبد نمکی نمکدان، ژئوپارک قشم و دژ پرتغالی ها از جاذبه های مشهور جزیره بی نظیر قشم محسوب می شوند که افزون بر تفریحات آبی فوق العاده این منطقه می توانند دلیل قانع کننده ای برای انتخاب قشم باشند.

در مورد اینکه قشم بهتر است یا چابهار، اکنون تصمیم گیرنده نهایی خودتان هستید؛ توجه داشته باشید که برای این منظور باید به عوامل دیگری چون مراکز خرید، موقعیت جغرافیایی و اقتصادی توجه داشته باشید.

منبع: دیجیاتور
انتشار: 18 شهریور 1401 بروزرسانی: 18 شهریور 1401 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 2277

به "قشم بهتر است یا چابهار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قشم بهتر است یا چابهار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید