مالیات از خانه های خالی به کجا رسید؟

به گزارش تور تایلند ارزان، به گزارش خبرنگاران، براساس طرح کمیسیون تلفیق مجلس در سال گذشته، واحدهای مسکونی با ارزش بالای 10 میلیارد تومان و خودروهای بالای 700 میلیون تومان در سال 99 مشمول مالیات بر دارایی (سالانه) می گردد.

مالیات از خانه های خالی به کجا رسید؟

جهت دریافت خدمات رنگ پتینه کاری با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

قرار بود آیین نامه اجرایی این بند توسط وزارت امور مالی و دارایی (سازمان امور مالیاتی کشور) حداکثر تا خاتمه خرداد 99 تهیه گردد که براساس اعلام وزارت راه وشهرسازی دو هفته قبل این موضوع در هیات دولت تصویب کرد.

محمد اسلامی، وزیر راه نیز در سال گذشته گفت: سامانه جامع املاک تا خاتمه سال از سوی وزارت راه و شهرسازی در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار می گیرد.

وی به تازگی از رونمایی این سامانه اطلاع داد که در اختیار سازمان امور مالیاتی نهاده شده است که این سازمان باید اطلاعات مربوط را در این سامانه وارد نمایند.

همچنین براساس اظهارات اسلامی، در دو هفته قبل کمیسیون مالی دولت مصوبه بهره برداری از این سامانه و اخذ مالیات از خانه های خالی را توسط سازمان امور مالیاتی تصویب کرد و با این کار مانع بر سر راه سازمان امور مالیاتی برای اخذ مالیات از خانه های برداشته شده و دیگر اقداماتی که سازمان امور مالیاتی در مورد املاک و اسکان باید داشته باشد، انجام گردد.

آنچه در قانون تصویب شده این است که مازاد بر احتیاج هر نفر، واحدهای مسکونی مشمول مالیات می گردد و سازمان امور مالیاتی به وسیله این سامانه می تواند آنها را شناسایی و مبادرت به اخذ مالیات، کند.

مالیات از خانه های خالی نیز در دستور کار نهاده شده است.

در این خصوص نیز وزیر راه در میانه فروردین ماه سال جاری مطرح کرد: دیتابیس هایی برای شناسایی خانه های خالی از سکنه انجام شد و در اختیار سازمان امور مالیاتی نهاده شد.(تابناک)

براساس آمارها در تهران 500 هزار و در کل کشور دو میلیون و 500 هزار واحد مسکونی خالی وجود دارد.

محمود محمودزاده، معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در آذر ماه گذشته گفت:هدف گذاری ما اینست که با وضع مالیات و موارد تشویقی بتوانیم حداقل 40 درصد از 2 میلیون و 500 واحد خالی را وارد بازار کنیم.

باید دید در ادامه وزارت راه و شهرسازی و سازمان امور مالیاتی در دریافت این مالیات چقدر پیروز خواهند شد و صاحبان این املاک چه واکنشی نشان خواهند داد.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 3 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 1109

به "مالیات از خانه های خالی به کجا رسید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مالیات از خانه های خالی به کجا رسید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید