انتها هفته پرهیجان بورس، فرایند صعودی بازار سهام ادامه دارد؟

به گزارش تور تایلند ارزان، به گزارش خبرنگاران، بازار سهام طی هفته گذشته با اتفاقات تاثیرگذار زیادی روبرو بود. در نهایت شاخص کل 4.15 درصد و شاخص هم وزن حدود 4 درصد رشد را ثبت کردند. بازگشایی نماد شستا و فارس، افزایش بیش از 10 درصدی نرخ محصولات ایران خودرو و سایپا و تعلیق نمادهای خودرویی در آخرین روز بازار از اتفاقات مهم بود.

انتها هفته پرهیجان بورس، فرایند صعودی بازار سهام ادامه دارد؟

یکشنبه وزیر اقتصاد در راستای سیاست های کنترل عرضه در بازار سهام، انتشار اوراق دولتی را لغو کرد. اما حتی این اقدام هم نتوانست جلوی منفی شدن بازاری که در نتیجه بازگشایی شستا، روز گذشته سراسر سبز بود را بگیرد.

اما یکشنبه تنها روز قرمز بورس در هفته ای که گذشت بود. در ادامه بازار با حجم و ارزش معاملات پایین رشد ملایمی داشت و کارشناسان نیز به ادامه این فرایند در هفته آینده نیز خوشبین بودند.

سه شنبه وزیر اقتصاد و امور دارایی با مجلسی ها جلسه داشت و محور مهم بازار سهام بود. جلسه ای که برای بورسی ها خوش یمن بود و بازار را تا انتها هفته مثبت نگه داشت.

در نهایت بازار سهام چهارشنبه و در حالی که نمادهای خودرویی تعلیق و بانکی ها پیشتاز شدند، مثبت به کار خود انتها داد.

بازار سهام پتانسیل تعادلی شدن دارد

مریم محبی، کارشناس بازار سهام در مورد اتفاقات هفته اخیر بورس گفت: اوضاع نابسامان بورس طی چند ماه گذشته باعث حضور وزیر اقتصاد در صحن مجلس شورای اسلامی و پاسخ به سوالات نمایندگان منتخب در این هفته شد.

وی ادامه داد: پس از اتمام جلسه، شاخص کل و شاخص کل هم وزن به حواشی پیش آمده واکنش منفی نشان داده و عقب نشینی کردند. علت این عقب نشینی عدم دستیابی به راه چاره این معضل و یا به عبارتی برون رفت از شرایط فعلی بود. از طرف دیگر بعضی سهم های بازار به قیمت های منطقی و مطلوبی رسیده اند که از نظر کارشناسان مجذوب کننده به شمار می آیند.

محبی عنوان نمود: بنابراین هم زمانی رشد نسبی قیمت ها در بازار با حضور وزیر اقتصاد در مجلس نه بخاطر حمایت دولت از بازاز بورس، بلکه به علت ارزنده شدن بعضی سهم خای بازار است. البته پیش بینی می گردد این فرایند نمی تواند در بلندمدت ادامه دار باشد.

این کارشناس عنوان نمود: هفته کاری بورس، منتهی به 19 آبان هفته ای پر نوسان و سرشار از هیجان بود و با فرایند مثبت کار خود را سرانجام داد. این فرایند نشان می دهد بازار بورس پتانسیل خروج از فرایند کاهشی طاقت فرسا و ورود به فاز متعادل تر شدن و منطقی تر شدن معاملات را دارد.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس خبرنگاران بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 8 دی 1400 بروزرسانی: 8 دی 1400 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 2052

به "انتها هفته پرهیجان بورس، فرایند صعودی بازار سهام ادامه دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتها هفته پرهیجان بورس، فرایند صعودی بازار سهام ادامه دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید