مدیر سابق ایستگاه اطلاعاتی سیا در ایتالیا به 7 سال زندان محکوم شد

به گزارش تور تایلند ارزان، خبرنگاران : مدیر سابق ایستگاه سازمان اطلاعات مرکزی امریکا در ایتالیا به طور غیابی و به جرم ربودن امام جماعت مسجدی در میلان در سال 2003، به هفت سال حبس محکوم شد.

مدیر سابق ایستگاه اطلاعاتی سیا در ایتالیا به 7 سال زندان محکوم شد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از فرانس پرس؛ جف کاستیل؛ مدیر سابق ایستگاه اطلاعاتی سیا در ایتالیا به همراه دو نیروی دیگر این سازمان،، در دادگاه شهر میلان گناهکار شناخته شد و هر کدام به هفت سال زندان محکوم شدند.

این سه تن در دادگاه بدوی به علت به رسمیت شناخته شدن مصونیت دیپلماتیک آن ها از سوی قضات، تبرئه شده بودند اما دادستان های ایتالیایی به این حکم اعتراض کردند.

دادگاه عالی ایتالیا سال گذشته حکم دادگاه مبنی بر محکومیت 23 عامل سیا در حادثه ربودن امام جماعت مسجدی در ایتالیا را تأیید نموده بود و دستور محاکمه دوباره 5 جاسوس سابق ایتالیایی دخیل در این ماجرا را نیز صادر کرد.

اسامه مصطفی حین، معروف به ابوعمر در سال 2003 و طی یک عملیات هماهنگ سیا و سرویس اطلاعات نظامی ایتالیا ربوده شد.

وی که پیش از این یک پناهنده سیاسی در ایتالیا بود، به پایگاه هوایی آمریکا در شمال شرق ایتالیا منتقل شد و سپس به وسیله پایگاه های آمریکایی در آلمان به مصر انتقال یافت.

وی بعدها اظهار کرد که در طول دوران ربایش و بازداشت مورد شکنجه قرار گرفته است.

گفتنی است که این عملیات تحت برنامه آمریکا موسوم به بازدارندگی پیش دستانه انجام شد. این برنامه در زمان ریاست جمهوری جورج بوش پسر و در پی حملات یازده سپتامبر امریکا شروع شد.

منبع: تسنیم
انتشار: 20 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 403

به "مدیر سابق ایستگاه اطلاعاتی سیا در ایتالیا به 7 سال زندان محکوم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیر سابق ایستگاه اطلاعاتی سیا در ایتالیا به 7 سال زندان محکوم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید