برنامه روسیه و چین برای کنار گذاشتن دلار از مبادلات تجاری

به گزارش تور تایلند ارزان، خبرنگاران:گلوبال ریسرچ با اشاره به کوشش های روسیه، چین و گروه بریکس برای کنار گذاشتن دلار از مبادلات تجاری خود نوشت: این اقدامات باعث رویگردانی اقتصاد چند تریلیون دلاری دنیا از دلار می گردد و آسیب مهمی به اقتصاد آمریکا وارد می نماید.

برنامه روسیه و چین برای کنار گذاشتن دلار از مبادلات تجاری

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی گلوبال ریسرچ، روسیه سعی دارد مبادلات تجاری خود را به دلار انجام ندهد و تجارت هیدروکربنی خود را در آینده به روبل و واحد های پولی کشورهای طرف معامله انجام دهد.

مبادلات تجاری هیدروکربنی روسیه به حدود یک تریلیون دلار در سال می رسد. کشورهای دیگر، به خصوص کشورهای عضو گروه بریکس ممکن است به زودی با کنار گذاشتن معاملات انرژی به دلار به روسیه بپیوندند. این موضوع در صورت دست کم گرفته شدن، می تواند منجر به کاهش ده ها تریلیونی دلارهای نفتی در سال گردد و آسیبی مهم به اقتصاد آمریکا وارد کند. فراوری ناخالص داخلی آمریکا حدود 17 تریلیون دلار است.

به علاوه، چین نیز جاده ابریشم را به عنوان یک راستا تجاری جدید که آلمان، روسیه و چین را به هم می پیوندد مجددا بازگشایی خواهد نمود و امکان اتصال و توسعه بازارهای جدید در راستا این جاده به خصوص در آسیای میانه را فراهم خواهد نمود. بازگشایی جاده ابریشم در آسیای میانه موجب افزایش ثبات مالی و سیاسی و در استان های غربی چین، موجب ایجاد حوزه های جدیدی از توسعه خواهد شد.

ژی جیپینگ، رئیس جمهوری چین در جریان سفر خود به دویسبورگ آلمان یک رشته فعالیت های مربوط به دیپلماسی مالی را شروع کرد که مستقیما بر خلاف کوشش های گروه نئو محافظه کاران آمریکایی برای رویارویی جدید بین ناتو و روسیه است.

وی پیشنهاد کرد که آلمان و چین با استفاده از نقش دویسبورگ به عنوان بزرگترین بندر درون خشکی دنیا و یکی از قطب ترانزیتی تاریخی اروپا، برای ایجاد جاده ابریشم مالی جدید که چین را به اروپا مرتبط می سازد، با یکدیگر همکاری نمایند.

رسانه های غربی، تاکنون از هر دوی این اتفاقات بی سر و صدا عبور نموده اند.

آلمان به عنوان بزرگترین اقتصاد اروپا و چهارمین اقتصاد بزرگ دنیا همانند یک آهن ربا دیگر شرکای تجاری اروپایی آلمان را به جاده ابریشم جدید جذب خواهد نمود. آنچه از این طریق عاید روسیه و چین می گردد، موجب وارد شدن زیانی شدید به واشنگتن خواهد شد.

به علاوه، کشورهای گروه بریکس، در حال آماده شدن برای به کار گیری یک واحد پولی جدید که متشکل از یک سبد از واحدهای پولی این کشورهاست، می باشند تا در مبادلات تجاری بین المللی جایگزین دلار گردد.

همچنین قرار است یک سیستم بین المللی جدید پرداخت ها، جایگزین سیستم های سوئیفت و آیبان گردد و از این طریق به هژمونی بانک بین المللی پرداخت ها در بازل سوئیس که از آن به عنوان بانک مرکزی تمامی بانک های مرکزی یاد می گردد، سرانجام داده گردد. این بانک خصوصی در اوایل دهه 1930 با هدف کنترل سیستم پولی دنیای تاسیس شد.

با شکل گیری این سیستم جدید کشورهای دیگر که تاکنون وابسته به آمریکا بودند، به این سیستم روی خواهند آورد و به تدریج اقتصاد وابسته به آمریکا منزوی خواهد شد.

51

منبع: تسنیم
انتشار: 8 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 565

به "برنامه روسیه و چین برای کنار گذاشتن دلار از مبادلات تجاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه روسیه و چین برای کنار گذاشتن دلار از مبادلات تجاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید