مراسمی شبیه عاشورا در اندونزی

به گزارش تور تایلند ارزان، سفیر اندونزی در ایران گفت: ما مراسمی شبیه عاشورا در اندونزی داریم که دیدن این مراسم می تواند برای مردم ایران جالب باشد، در نتیجه می توان گردشگران مذهبی بیشتری را تبادل کرد، همچنین تعدادی از آلات موسیقی ایرانی بسیار شبیه سازهای اندونزی است.

مراسمی شبیه عاشورا در اندونزی

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، اوکتاوین علیمودین - سفیر اندونزی در ایران در دیدار با معاون رئیس جمهور با اشاره به بازدیدش از نمایشگاه و کارگاه های صنایع دستی دایر سازمان میراث فرهنگی گفت: امیدوارم بتوانیم درباره ارتقای روابط به ویژه در حوزه گردشگری بیشتر صحبت کنیم. علاوه بر این در زمینه صنایع دستی نیز می توانیم همکاری های خوبی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: طبق توافق هایی که با هواپیمایی ماهان اجرا شده پرواز مستقیم ایران-اندونزی برقرار شده است، این مسئله ظرفیت خوبی را برای افزایش گردشگران بین دو کشور ایجاد نموده است، می توانیم از این ظرفیت برای توسعه روابط گردشگری استفاده کنیم تا پروازهای مستقیم به صورت مرتبط انجام گردد.

سفیر اندونزی در ایران با بیان اینکه پس از دایر شدن این پروازها تعداد گردشگران بین دو کشور افزایش داشته است، توضیح داد: سال گذشته 8300 گردشگر ایرانی به اندونزی سفر نموده بودند اما سال جاری این میزان به 13 هزار نفر رسید. تعداد گردشگران و تورهای اندونزی به ایران نیز افزایش چشمگیری داشته به نحویکه هر هفته شاهد مهمان ها و هیئت هایی از اندونزی هستیم که به ایران سفر می نمایند.

وی با اشاره به رویداد تبریز2018 گفت: مطمئنا این رویداد منجر به افزایش تعداد گردشگران اندونزی ورودی به ایران می گردد و می توان از این ظرفیت برای توسعه روابط گردشگری بین دو کشور بهره برد.

علیمودین تأکید کرد: ما پیش تر نیز پیشنهاد داده بودیم که به وسیله تبلیغات بهتر این دو کشور را به هم بهتر بشناسانیم. انجام نمایشگاه ها و کارهای فرهنگی مشترک می تواند به این مسئله یاری کند. ما نیز در نمایشگاه ها و رویدادی مختلفی که در ایران برگزار می گردد شرکت می کنیم تا فرهنگ و هنر کشور خود معرفی کنیم، این اقدامات می تواند راهی برای توسعه بیشتری روابط بین دو کشور به ویژه در حوزه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی باشد.

وی اضافه کرد: ما مراسمی شبیه عاشورا در اندونزی داریم که دیدن این مراسم می تواند برای مردم ایران جالب باشد، در نتیجه می توان گردشگران مذهبی بیشتری را تبادل کرد. همچنین تعدادی از آلات موسیقی ایرانی بسیار شبیه سازهای اندونزی است. همه این مسائل نشان می دهد اگر چه که ایران و اندونزی از نظر مسافت از هم دور هستند اما قرابت های فرهنگی زیادی دارند.

سفیر اندونزی در ایران با اشاره به ظرفیت های صنایع دستی ایرانی گفت: می توانیم همکاری خوبی در زمینه زیورآلات، و گوهرسنگ های ایرانی با یکدیگر داشته باشیم. ما در اندونزی شورایی تحت عنوان شورای صنایع دستی نوگرا و خلاقانه که می توانیم آن شورا را نیز برای توسعه روابط در حوزه صنایع دستی دخیل کنیم. می توانیم در زمینه توسعه صنایع دستی با همدیگر همکاری هایی داشته باشیم و دانسته ها و تکنولوژی هم استفاده کنیم.

وی با اشاره به حج عمره گفت: حج عمره فرصت های بسیار زیادی برای توسعه گردشگری مذهبی ایجاد می نماید، در نتیجه می توان از ظرفیت گردشگران اندونزی که قصد انجام حج عمره دارند استفاده کرد. البته گردشگری مذهبی اندونزی ابعاد دیگری را هم شامل می گردد. به عنوان مثال برای میلاد رسول اکرم(ص) تعدادی از گردشگران اندونزی برای زیارت به ایران و شهرهای مشهد و قم می آیند.

علیمودین با اشاره به ظرفیت های مشترک فرهنگی، و مذهبی و آداب و رسوم مشترک بین ایران و اندونزی بیان نمود: می توان از این مسئله برای توسعه میزان گردشگران مذهبی استفاده کرد. همچنین با تشویق سرمایه گذاران اندونزی می توان بحث توسعه زیرساخت های گردشگری در ایران را به نحو احسن دنبال کرد. از طرفی باید بر توسعه رستوران ها و فروشگاه های ایرانی در اندونزی نیز توجه داشت.

ایران می تواند الگوی خوبی برای توسعه گردشگری حلال برای سایر کشورها باشد

همچنین محمد محب خدایی - معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در این جلسه گفت: باید یاری کنیم که تورهای ترکیبی بیشتری توسعه داده گردد. همچنین باید به وسیله همکاری، ظرفیت ها و جاذبه های ایران را در هواپیماها و پروازهای اندونزی را معرفی کرد.

وی همچنین خواهان حضور و نقش جدی تر اندونزی در نمایشگاه گردشگری تهران شد و بر لزوم توجه به کمیته های فنی گردشگری دو طرف و برگزاری منظم جلسات کمیته فنی تأکید کرد.

محب خدایی با اشاره به توسعه اقامتگاه های بوم گردی گفت: ما برنامه های جدی برای گردشگری حلال داریم. با توجه به اینکه پایه گردشگری ایران، گردشگری حلال است، ایران می تواند الگوی خوبی برای توسعه گردشگری حلال برای سایر کشورها باشد.

سفیر اندونزی در ایران نیز گفت: ایران و اندونزی می توانند در حوزه گردشگری حلال و بوم گردی همکاری های مشترکی داشته باشند. البته ایران در زمینه بوم گردی بسیار قوی است زیرا ظرفیت هیا منحصربه فردی دارد. به عنوان مثال گردشگران می توانند در سفر به شهرهای مختلف ایران، هم کویر و هم برف را در کمترین مسافت تجربه نمایند و می توان در یک تور گردشگران می توانند سه نوع آب وهوا را در ایران تجربه نمایند.

وی با اشاره به قرابت های ایران و اندونزی در حوزه صنایع دستی گفت: ایران و اندونزی در زمینه مد و فراوری لباس های اسلامی نیز می توانند همکاری خوبی داشته باشند. همچنین علاوه بر برگزاری نمایشگاه مد و زیبایی اسلامی می توان از برگزاری نمایشگاه ها و فستیوال های غذای حلال نیز برای توسعه گردشگری حلال بین دو کشور استفاده کرد.

توسعه سرمایه گذاری مشترک بین دو کشور

همچنین سعید اوحدی معاون سرمایه گذاری و برنامه ریزی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در این جلسه گفت: می توان از فرصت حج برای توسعه روابط استفاده کرد. می توان از شیراز، اصفهان و تهران که دارای فرودگاه بین المللی است برای جذب حجاج اندونزی استفاده کرد تا آنها بعد از چند روز اقامت در ایران به حج بروند.

وی با اشاره به کمبود زیرساخت های گردشگر در شهرهای پرگردشگر مانند اصفهان اضافه کرد: با توسعه سرمایه گذاری مشترک بین دو کشور می توان فرصت های سرمایه گذاری خوبی را ایجاد کرد تا زیرساخت های گردشگری را توسعه داد.

منبع: تسنیم
انتشار: 11 آبان 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 574

به "مراسمی شبیه عاشورا در اندونزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراسمی شبیه عاشورا در اندونزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید