معروف ترین اقامتگاه های بوم گردی قشم و دنیایی از سادگی

به گزارش تور تایلند ارزان، جزیره قشم، برای آن دسته از افرادی که اهل سفر و گشت و گذار هستند بسیارنام آشناست. جزیره دیدنی قشم در بیشتر اوقات پر از گردشگران داخلی و خارجی است. تعداد مسافران و گردشگران در جزیره قشم معمولا در فصل های سرد سال به اوج خود می رسد. به آن دسته از افرادی که تمایل دارند با رسوم محلی مردم منطقه قشم آشنا شوند پیشنهاد می کنیم حتماً به یکی از معروف ترین اقامتگاه های بوم گردی قشم سری بزنند چرا که در این صورت با قرار گرفتن در جریان زندگی روزمره مردم آنجا می توانند با آداب و رسوم آن ها از نزدیک آشنا شوند. در مقاله زیباترین اقامتگاه های بوم گردی قشم، شما را به ملاقات بهترین اقامتگاه های بوم گردی قشم می بریم.

معروف ترین اقامتگاه های بوم گردی قشم و دنیایی از سادگی

مختصری از جزیره قشم بگوییم!

جزیره قشم از دیرباز تا به امروز معروفیت بالایی داشته و امروزه هم به میزان کافی معروف است. مردم در گذشته معمولاً این جزیره را با جاذبه های طبیعی و شگفت انگیز و بازارهای ارزانش می شناختند. در عصر حاضر این معروفیت به اوج خود رسیده و دلیل آن چیزی جز وجود معروف ترین اقامتگاه های بوم گردی قشم نیست. جزیره قشم به واسطه داشتن جاذبه های شگفت انگیز به سرزمین عجایب هفتگانه عالم معروف است. در این مقاله ما تمام سعی خود را نموده ایم تا اطلاعات مورد احتیاج در زمینه بهترین اقامتگاه های بوم گردی قشم را در اختیارتان قرار دهیم. پس از شما تقاضا داریم تا سرانجام مطلب همراه ما باشید. جزیره تماشای قشم به قدری بزرگ است که در بین مردم محلی نام آن به جزیره دراز یا جزیره قبیله معروف است. جزیره قشم در بین جزایر خلیج فارس قرار گرفته است و وسعت آن به چیزی حدود دو برابر وسعت تهران می رسد. این جزیره 64 شهر و روستا را در خود جای داده و مردم هر منطقه فرهنگ و آداب خاص و ویژه منطقه خود را دارند که این امر از موارد منحصر به فرد جزیره قشم به شمار میرود. آن دسته از اقامتگاه های بومی که در جزیره زیبای قشم وجود دارد را در زیر برای شما فهرست نموده ایم و به شرح مختصری در خصوص هر کدام از آن ها پرداخته ایم، پس با ما همراه باشید.

1-اقامتگاه بوم گردی اسد دریایی در قشم

همانطور که کمی قبل تر گفتیم، جزیره قشم شهرها و روستاهای زیادی را در دل خود جای داده که هر کدام آداب و رسوم خاص خود را دارند. آداب و رسومی که بسیار منحصر به فرد و جالب هستند. یکی از روستاهای جزیره قشم روستای سرریگ است که در نزدیکی غار نمکدان و جنگل های حرا قرار گرفته است این روستای زیبا در واقع جزئی از بندر دولاب قشم محسوب می گردد. مردم این روستا به کارهایی همانند صیادی و ساختن لنج مشغول هستند. اقامتگاه اسد دریایی یکی از زیباترین اقامتگاه های بوم گردی قشم به شمار میرود.

2- اقامتگاه بوم گردی و خانه سنتی لرد سوزا

به جرات می توان گفت اقامتگاه بوم گردی لرد سوزا یکی از بزرگترین اقامتگاه های بوم گردی است که در جزیره قشم وجود دارد. موقعیت مکانی این اقامتگاه در مرکز شهر سوزا است. شهر سوزا یکی از منطقه ها زیبای جزیره قشم محسوب می گردد که نام آن برگرفته از نام یک ریاضیدان پرتغالی است و بنابر حکایاتی این شخص پس از مرگ در این شهر دفن شده است. امکانات رفاهی و تفریحی بسیاری برای گردشگران در این خانه های سنتی فراهم شده که یکی از جالب ترین آن ها را می توانید را در خانه سنتی لرد سوزا ببینید. زمانی که شما وارد این خانه می شوید یک اتاق را در مقابل خود مشاهده می کنید که اطراف آن بسیار تزیین شده و به شکل حجله سنتی عروس و داماد در آمده است. در این مکان می توانید عکس های یادگاری زیبایی را برای خود در آلبوم خاطرات ثبت کنید. حتی اگر تمایل داشته باشید می توانید آن اتاق را اجاره کنید و چند شبی را در آن بمانید.

3- اقامتگاه بوم گردی زینت دریایی در روستای سلخ قشم

یکی دیگر از روستاهای مجذوب نماینده و تماشای قشم روستای سلخ می باشد که فرهنگ بسیار غنی دارد. اقامتگاه بوم گردی زینت دریایی در این روستا قرار گرفته است. نام این مکان برگرفته از نام صاحب آن است و هر ساله پذیرای میهمانان و گردشگران بسیاری از نقاط مختلف کشور می باشد. همانطور که در متن بالا ذکر کردیم نام صاحب این خانه زینت دریایی بود. او کسی بود که اندیشه ای متفاوت نسبت به دیگران داشت و برای به کرسی نشاندن عقاید و اندیشه های خود از جان هم مایه می گذاشت. این خانه در طی دو سال اخیر به مکانی تبدیل شده که پذیرای گردشگران و مسافران بسیاری است که از نقاط مختلف به این منطقه آمده اند.

4-اقامتگاه بوم گردی فتاحی در شیب دراز قشم

روستای تماشای شیب دراز در جنوبی ترین نقطه جزیره قرار گرفته است. این روستای باصفا به جزیره هنگام بسیار نزدیک است. برای رفاه مسافران و گردشگرانی که به این روستای تماشای می آیند اقدامات رفاهی مناسبی اجرا شده است. از جمله مهمترین آن ها می توان به تاسیس اقامتگاه بوم گردی فتاحی در این روستا اشاره نمود. به جرات می توان گفت که روستای شیب دراز قشم یکی از زیباترین زیست بوم ها را در قیاس با سایر روستاهای جزیره دارد. شما با اقامت در آنجا می توانید از تماشا این همه زیبایی که در یک منطقه جمع شده، نهایت لذت را ببرید. یکی از صحنه های بسیار مجذوب نماینده و تماشای که در این ساحل با آن روبرو خواهید شد، وجود لاک پشت های سواحل شمال آفریقا و لاک پشت های پوزه عقابی و دریایی است که برای تخمگذاری از دریا به سمت ساحل می آیند. بد نیست بدانیم تخمگذاری لاک پشت ها در اواسط اسفند آغاز شده و تا اواخر خرداد ادامه می یابد. جالب است بدانید که لاک پشت های کوچکی که سر از تخم بیرون می آورند، بعدها پس از طی یک دوره 30 ساله و رسیدن به سن بلوغ دوباره به همان ساحل که زمانی محل تولدشان بوده، باز می گردند و تخمگذاری می نمایند و این چرخه همچنان تکرار می گردد. همه این ویژگی ها سبب شده تا بسیاری از مسافران و گردشگران برای تماشا این جاذبه اکوتوریستی راهی جزیره زیبای قشم و روستای شیب دراز شوند.

5-اقامتگاه بوم گردی و خانه سنتی هفت رنگو

یکی از منطقه های که بیشتر مسافران در سفر به قشم جز اولویت های خود قرار می دهند، بازدید از روستای هفت رنگو است. این روستا به بیشتر نقاط مهم و تماشای جزیره دسترسی دارد و از طرفی به جنگل های حرا و ژئو پارک جزیره قشم نزدیک است. مردم این روستا بیشتر به لنج سازی مشغول هستند، به گونه ای که اگر در این روستا قدم بگذارید، کارگاه های لنج سازی فراوانی را مشاهده خواهید کرد که پر است از لنج هایی که به شیوه هنرمندانه و بدون استفاده از نقشه طراحی و ساخته شده اند. سازندگان این لنج ها این مهارت را در اثر تجربه و تمرین بسیار در طی سالیان دراز به دست آورده اند. اگر تمایل دارید از نزدیک شاهد فرهنگ و رسوم مردم این روستا باشید، پیشنهاد می کنیم در یکی از خانه های سنتی و اقامتگاه های بوم گردی هفت رنگو ساکن شوید.

منبع: همگردی
انتشار: 8 بهمن 1401 بروزرسانی: 8 بهمن 1401 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 2344

به "معروف ترین اقامتگاه های بوم گردی قشم و دنیایی از سادگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معروف ترین اقامتگاه های بوم گردی قشم و دنیایی از سادگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید