مقاله: پانتئون رم (ایتالیا)

به گزارش تور تایلند ارزان، مدت زمانی که گردشگران تور ایتالیا در پانتئون سپری می کنند فوق العاده مختلف است. یک توریست معمولی احتمالا بیش از 20 دقیقه را در این بنا سپری نمی کند. کسانی نیز هستند که 5 دقیقه و به اندازه یک ورود و خروج در داخل می مانند. افراد علاقه مندی نیز وجود دارند که حدود یک ساعت را به بازدید از گوشه گوشه پانتئون اختصاص می دهند. اگر زمان کمی در رم دارید، پانتئون مکانی عالی برای بازدید در یک بعد از ظهر، قبل از رفتن به یک رستوران محلی در آن منطقه است. پانتئون هر روز به روی عموم و بدون هزینه ورودی باز است. به جز یکشنبه ها، ساعت بازگشایی 8.30 صبح و ساعت بسته شدن مجموعه 7.30 عصر است. پانتئون در زمان تعطیلات عمومی و در زمان برگزاری عشای ربانی بسته می شود.

مقاله: پانتئون رم (ایتالیا)

پانتئون از زمان روم باستان تاکنون به خوبی باقی مانده است؛ بخش بزرگی از این موضوع به خاطر استفاده مداوم از این بنا در طول تاریخ بوده است. در سال 609، امپراتور بیزانسی Phocas این ساختمان را به پاپ Boniface IV داد. او این مکان را به کلیسا تبدیل کرد و آن را وقف St. Mary و شهدا کرد. وقف ساختمان به عنوان یک کلیسا آن را از رها شدن، تخریب و بدتر از همه چپاولی که نصیب بیشتر ساختمان های باستانی رم در اوایل قرون وسطی شد نجات داد.

پانتئونی که در این زمان باقی مانده است، دقیقا در مکان دو پانتئون قبلی ساخته شده است. اولین سازه پانتئون توسط Marcus Vipsanius Agrippa (در سال 27 تا 25 قبل از میلاد) و دومی توسط امپراتور رومی Domitian بنا شده بود. اولین سازه در سال 80 بعد از میلاد در آتش سوخت و دومی در سال 110 دچار صاعقه شد و به خاطر آتش سوزی نابود شد. ساخت بنای امروزی پانتئون در زمان حکومت Trajan شروع شد (98 تا 117 بعد از میلاد) ولی تا حدود سال 125 و زمان امپراتور هادریان تکمیل نشد. دنباله رو سنت معمول هادریان در اهدا کردن ساختمان ها و بناهای بازسازی شده به نفرات اصلیشان، پانتئون نیز به Marcus Agrippa اهدا شد. در ورودی ساختمان به لاتین نوشته شده است: MAGRIPPALFCOSTERTIVMFECIT. این جمله به این معنی است: Marcus Agrippa پسر Lucius که سه بار کنسول بوده، این بنا را ساخته است.

منبع مقاله: پانتئون رم (ایتالیا)

انتشار: 7 دی 1400 بروزرسانی: 7 دی 1400 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 2050

به "مقاله: پانتئون رم (ایتالیا)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: پانتئون رم (ایتالیا)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید