مقاله: 10 واقعیت و کشف جالب در خصوص انواع تخم حیوانات

به گزارش تور تایلند ارزان، پنگوئن های امپراطور خوابیدن روی تخم ها را به نوع نر می سپارند. نوع ماده پس از گذاشتن یک تخم بزرگ، ماه ها آن را ترک نموده و به شکار می پردازد و بدین ترتیب زحماتی که بخاطر آن تخم متحمل شده را جبران می نماید. دانشمندان نسبت به چنین رفتاری از جانب پنگوئن ها بسیار کنجکاو شدند، زیرا پنگوئن های امپراطور تنها پنگوئن هایی هستند که در طول زمستان های سرد و طاقت فرسای قطب شمال زاد و ولد می نمایند. ظاهراً پنگوئن های نر پر های کلفت تری دارند که راحتتر از آن ها در مقابل سرما محافظت می نماید.

مقاله: 10 واقعیت و کشف جالب در خصوص انواع تخم حیوانات

در سال 2011، جسد یک ماموت پشم دار نر در سیبری از زیر یخ ها بیرون آمد که نام آن را یوکا نامیدند. در سال 2019، محققان پیروز شدند که ژن های این ماموت 28.000 ساله را استخراج نمایند و در میان آن ها به دنبال یک هسته سالم گشتند. اما با توجه به مدت زمان طولانی که این ماموت یخ زده بود هیچ سلول سالمی باقی نمانده بود. چنین بود که ایده وارد کردن این ژن های آسیب دیده به درون تخم موش شکل گرفت، زیرا تخم موش این توانایی را دارد که دی ان ای را کپی نموده و بر اساس آن تقسیم سلولی انجام دهد.

برای گرمای بیشتر، آن ها پاهایشان را از روی یخ بلند نموده و با استفاده از دمشان تعادل خود را حفظ نموده و برای ماه ها می توانند در این حالت باقی بمانند. در نهایت نر ها در اجتماعات بزرگی دور هم جمع شده و با در آغوش کشیدن هم سعی می نمایند دمای اطراف تخم را 35 درجه سانتیگراد حفظ نمایند.

جوجه های نر هیچ استفاده ای در صنعت فراوری تخم ندارند و به همین دلیل سالانه بیش از 6 میلیارد جوجه نر تازه بدنیا آمده جدا سازی و از بین برده می شوند. این جوجه ها خفه شده یا زنده زنده به درون دستگاه های خرد نماینده فرستاده می شوند تا از آن ها برای فراوری غذای خزندگان استفاده گردد، اما فشار های فزاینده ای برای متوقف کردن این فرایند شکل گرفته است.

منبع مقاله: 10 واقعیت و کشف جالب در خصوص انواع تخم حیوانات

انتشار: 22 آبان 1400 بروزرسانی: 22 آبان 1400 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 2002

به "مقاله: 10 واقعیت و کشف جالب در خصوص انواع تخم حیوانات" امتیاز دهید

1 کاربر به "مقاله: 10 واقعیت و کشف جالب در خصوص انواع تخم حیوانات" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: 10 واقعیت و کشف جالب در خصوص انواع تخم حیوانات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید