ممکن است زمان برگزاری انتخابات پارلمانی عراق مجددا به تأخیر بیفتد

به گزارش تور تایلند ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از الفرات نیوز، احسان الشمری تحلیلگر مسائل سیاسی عراق امروز چهارشنبه بار دیگر از اقدام دولت بغداد در به تعویق انداختن زمان برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام انتقاد کرد.

ممکن است زمان برگزاری انتخابات پارلمانی عراق مجددا به تأخیر بیفتد

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: متأسفانه باز هم ممکن است زمان برگزاری انتخابات مجلسی زودهنگام در عراق با تأخیر روبرو شود زیرا تا زمانی که مجلسِ کنونی خود را منحل نکند، این فرایند ادامه خواهد داشت.

این تحلیلگر مسائل سیاسی عراق با اشاره به نقش احزاب و جریان های سیاسی در تعویق زمان برگزاری انتخابات مجلسی زودهنگام، یادآور شد: عدم انحلال مجلس کنونی موجب خواهد شد تا مانورهای جریان های سیاسی برای تعویق مجدد انتخابات مجلسی ادامه داشته باشد.

پیشتر عامر الکبیسی کارشناس سیاسی عراقی گفته بود: واقعیت آن است که تعویق زمان برگزاری انتخابات مجلسی زودهنگام در عراق نمی تواند تأمین کننده منافع و مصالح ملت عراق باشد. انتخابات باید در موعد مقرر خود برگزار می شد.

این تحلیلگر عراقی در ادامه یادآور شد: درحال حاضر انتخابات چند ماه دیگر به تعویق افتاده است. معلوم نیست تا زمان برگزاری انتخابات چه اتفاقات دیگری رخ دهد و چه تصمیمات دیگری اتخاذ شود.

کابینه عراق روز گذشته موعد جدید انتخابات مجلسی این کشور را معین کرد. یک منبع عراقی اعلام نمود: کابینه عراق دهم اکتبر آینده را موعد برگزاری انتخابات مجلسی این کشور اعلام نموده است.

بر این اساس، اعلام موعد جدید انتخابات مجلسی عراق در جریان نشست کابینه به ریاست مصطفی الکاظمی، نخست وزیر این کشور و پس از پیشنهاد تعویق انتخابات از سوی کمیساریای عالی انتخابات صورت گرفت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 اسفند 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 1590

به "ممکن است زمان برگزاری انتخابات پارلمانی عراق مجددا به تأخیر بیفتد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممکن است زمان برگزاری انتخابات پارلمانی عراق مجددا به تأخیر بیفتد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید