واکنش ترامپ به تبرئه در سنا

به گزارش تور تایلند ارزان، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا بامداد یکشنبه از اینکه در دادگاه استیضاح دوم خود در سنا تبرئه شد، استقبال کرد.

واکنش ترامپ به تبرئه در سنا

ترامپ با صدور بیانیه ای در این باره ابتدا از وکلای خود و همچنین سناتورها و نمایندگان کنگره که به استیضاح وی رأی منفی داده و از او دفاع کردند، تشکر کرد.

او سپس به انتقاد از حزب دموکرات پرداخته و گفت: ناراحت نماینده است که در دوران ما، یک حزب سیاسی در آمریکا، راستا آزادی برای بدنام کردن مُر قانون، لکه دار کردن اجرای قانون... و استفاده از عدالت به عنوان ابزاری برای انتقام جویی کسانی دارد که با آنها مخالف هستند.

رئیس جمهور سابق آمریکا دادگاه استیضاح دوم خود را پیگرد متوهمانه دیگری در تاریخ این کشور توصیف نموده و گفت: هیچ رئیس جمهوری چیزی مانند این را تجربه ننموده بود و این بدان دلیل است که مخالفان ما نمی توانند فراموش نمایند که حدود 75 میلیون نفر به ما رأی دادند.

ترامپ در اظهاراتی که رنگ وبوی بازگشت به عرصه سیاست در چهار سال آینده را داشت، گفت: جنبش تاریخی، وطن پرستانه و زیبای آمریکا را دوباره با عظمت کنیم، تازه شروع شده است. در ماه های پیش رو، چیزهای زیادی برای به اشتراک گذاشتن با شما دارم.

او همچنین اضافه کرد: ما کارهای بسیار زیادی پیش روی خود داریم و به زودی با دیدگاهی برای آینده روشن، درخشان و بدون محدودیت برای آمریکا، ظهور خواهیم کرد.

سناتورهای آمریکایی بامداد یکشنبه طی رأی گیری در جریان پنجمین روز آنالیز دومین استیضاح رئیس جمهور سابق این کشور، او را از اتهامات تبرئه کردند.

اتهام مطرح شده علیه ترامپ در طرح استیضاح دوم، تحریک به شورش معرفی شده و به اقدام او در تحریک هوادارانش برای حمله به ساختمان کنگره در جلسه 6 ژانویه، هنگام شمارش آراء مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تأیید پیروزی جو بایدن در انتخابات مربوط می گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 13 فروردین 1400 بروزرسانی: 13 فروردین 1400 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 1671

به "واکنش ترامپ به تبرئه در سنا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش ترامپ به تبرئه در سنا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید