تعهد ترامپ به یاری برای پیروزی جمهوریخواهان در انتخابات 2022

به گزارش تور تایلند ارزان، دونالد ترامپ در اظهاراتی در یک مراسم با حضور حامیان اقتصادی کمیته ملی حزب جمهوریخواه متعهد شد به جمهوریخواهان در کسب کرسی های کنگره در انتخابات سال 2022 یاری کند اما دو چهره ارشد این حزب یعنی میچ مک کانل، رهبر اقلیت سنا و مایک پنس، معاونش در زمان ریاست جمهوری را مورد حمله قرار داد.

تعهد ترامپ به یاری برای پیروزی جمهوریخواهان در انتخابات 2022

به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در یک ضیافت شامل در محل ملک تفرجگاهی اش موسوم به باشگاه مارالاگو برای حامیان اقتصادی کمیته ملی جمهوریخواهان در پالم بیچ فلوریدا مجددا به طرح ناراحتی اش از ناتوانی در چسبیدن به کاخ سفید به رغم شکست در انتخابات سوم نوامبر گذشته به جو بایدن پرداخت.

مک کانل به خاطر گفتن این حقیقت واضح در دوره پس از انتخابات 2020 که جو بایدن در کسب ریاست جمهوری پیروز شده، با ترامپ اختلاف پیدا کرد و هر دوی آنها با یکدیگر اختلاف دارند. به گفته یکی از شرکت کنندگان این مراسم، ترامپ با جدا شدن از متن از پیش آماده شده سخنرانی اش این سناتور را حرامزاده خوانده است.

همچنین ترامپ قبل از ترک ریاست جمهوری از مایک پنس به خاطر عدم مداخله با هدف متوقف ساختن فرایند تایید شمارش آرای انتخابات از سوی کنگره انتقاد نموده بود، در حالی که این معاون رئیس جمهور سابق چنین اختیاری نداشت.

شرکت کننده در مراسم مذکور اظهار کرد، ترامپ مجددا با جدا عمل کردن از متن سخنرانی از پیش آماده شده اش اظهار کرد، اخیرا با مایک پنس صحبت داشته و به او گفته که هنوز از او ناراحت است.

در همین حال ترامپ در اظهارات از قبل آماده شده اش که از سوی رویترز دیده شد، کوشش داشت تا خود را چهره با نفوذ و معین کننده حزب جمهوریخواه نشان دهد و گفت که خواهان صحبت درباره آینده حزب جمهوریخواه - و آنچه که باید با هدف قرار دادن نامزدهای حزب در راستا پیروزی انجام دهیم است.

او گفت: من در حالی امشب در برابر شما می ایستم که مملو از این اطمینان هستم که در سال 2022 ما قرار است مجلس نمایندگان را باز پس بگیریم و قرار است مجددا مدعی کنترل سنا شویم. و سپس در سال 2024 یک نامزد جمهوریخواه قرار است در کسب کاخ سفید پیروز گردد.

ترامپ مدت دو ماه و نیم بعد از خروج پرآشوبش از کاخ سفید را صرف در نظر دریافت درخواستهای نامزدهای انتخابات 2022 برای جلب تایید وی از خودشان نموده و این تایید را بر مبنای حمایت کردن یا نکردن آنها از خود و دستورکارش به عمل آورده است.

قانون اساسی آمریکا به ترامپ این حق را می دهد که برای یک دور چهار ساله دیگر ریاست جمهوری کاندیدا گردد اما او گفته است هر گونه صحبت از برنامه هایش برای این نامزدی باید تا بعد از انتخابات نوامبر 2022 به تعویق بیفتد. چند جمهوریخواه دیگر نیز کاندیداتوری های بالقوه خودشان را برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 مطرح نموده اند از جمله مایک پامپئو، وزیر خارجه سابق آمریکا و رون دسانتیس، فرماندار فلوریدا.

با وجود این که بایدن با اختلاف چند میلیون رای ترامپ را شکست داد، حزب جمهوریخواه آرای چشمگیری را در میان بعضی رای دهندگانی که به طور سنتی حامی دموکراتها بوده اند نظیر لاتین تبارها و آفریقایی-آمریکایی ها کسب کرد.

ترامپ که صحبتهایش را با حملاتی به جو بایدن همراه کرد، گفت، کلید کسب پیروزی در انتخابات 2022 تقویت این دستاوردها است و گفت: حزب جمهوریخواه در آینده با پذیرفتن سرنوشتش به عنوان قهرمان طبقه کارگر آمریکایی ها پیروز خواهد شد و رشد پیدا خواهد نمود.

نقش فعالانه ترامپ در سیاستهای جمهوریخواهان به رغم شکستش در انتخابات 2020 بر خلاف نقش ایفا شده از سوی دیگر روسای جمهور سابق است که بعد از ترک کاخ سفید تمایل به دور شدن از توجهات پیدا کردند.

به گزارش آسوشیتدپرس ترامپ در ادامه این سخنرانی خود بیان داشت: کلید آینده ای همراه با پیروزی تقویت دستاوردهایی کسب شده از سوی جنبش شگفت انگیز ما در چهار سال گذشته است. ما تحت رهبریس خودمان از ورود میلیونها و میلیونها رای دهنده جدید به ائتلاف جمهوریخواهان استقبال کردیم. ما حزب جمهوریخواه را به حزبی که واقعا برای همه آمریکایی ها میجنگد تغییر شکل دادیم.

ترامپ این سخنرانی را پشت درهای بسته و به عنوان آخرین سخنرانی اجلاس حامیان اقتصادی کمیته ملی حزب جمهوریخواه عنوان کرد. بخش عمده این مراسم در یک هتل مجلل در فاصله چهارمایلی از باشگاه مارالاگوی ترامپ برگذار شد اما شرکت کنندگان در ادامه با اتوبوس به منظور شنیدن سخنرانی ترامپ به محل باشگاه منتقل شدند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1400 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 1738

به "تعهد ترامپ به یاری برای پیروزی جمهوریخواهان در انتخابات 2022" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعهد ترامپ به یاری برای پیروزی جمهوریخواهان در انتخابات 2022"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید