مواد خوراکی مقابله کننده با کلسترول را بشناسید

به گزارش تور تایلند ارزان، گردو حاوی چربی اشباع نشده سالم است که به کاهش کلسترول بد LDL یاری می نماید. بادام، فندق و پسته هم چنین خواصی دارند.

مواد خوراکی مقابله کننده با کلسترول را بشناسید

لوبیا و جو هم فیبر محلول دارند که به کاهش کلسترول یاری می نماید. کارشناسان استفاده از این دو را به جای گوشت در وعده ناهار و شام توصیه می نمایند.

آووکادو هم سرشار از اسیدهای چرب مونواشباع نشده است و می تواند به کاهش LDL یاری کند.

بسیاری از مواد خوراکی گیاهی به طورطبیعی حاوی استرول ها و استانول ها هستند، موادی که با کلسترول مقابله می نمایند.

مصرف 2 تا 3 گرم استرول و استانول در روز می تواند 10 تا 15 درصد به کاهش LDL یاری نموده و ریسک بیماری قلبی را تا 20 درصد کاهش دهد.

مواد خوراکی سرشار از چربی های اشباع، نظیر گوشت قرمز و کره، هم بسیار موجب افزایش کلسترول می شوند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 214

به "مواد خوراکی مقابله کننده با کلسترول را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مواد خوراکی مقابله کننده با کلسترول را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید