مواد خوراکی مقابله کننده با کلسترول را بشناسید

به گزارش خبرنگاران، گردو حاوی چربی اشباع نشده سالم است که به کاهش کلسترول بد LDL یاری می نماید. بادام، فندق و پسته هم چنین خواصی دارند.

مواد خوراکی مقابله کننده با کلسترول را بشناسید

لوبیا و جو هم فیبر محلول دارند که به کاهش کلسترول یاری می نماید. کارشناسان استفاده از این دو را به جای گوشت در وعده ناهار و شام توصیه می نمایند.

آووکادو هم سرشار از اسیدهای چرب مونواشباع نشده است و می تواند به کاهش LDL یاری کند.

بسیاری از مواد خوراکی گیاهی به طورطبیعی حاوی استرول ها و استانول ها هستند، موادی که با کلسترول مقابله می نمایند.

مصرف 2 تا 3 گرم استرول و استانول در روز می تواند 10 تا 15 درصد به کاهش LDL یاری نموده و ریسک بیماری قلبی را تا 20 درصد کاهش دهد.

مواد خوراکی سرشار از چربی های اشباع، نظیر گوشت قرمز و کره، هم بسیار موجب افزایش کلسترول می شوند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "مواد خوراکی مقابله کننده با کلسترول را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مواد خوراکی مقابله کننده با کلسترول را بشناسید"

نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید