میلیاردر ژاپنی به ایستگاه فضایی بین المللی رسید

به گزارش تور تایلند ارزان، فضاپیمای سایوز روسیه یک فضانورد روس را به همراه دو توریست ژاپنی طی مأموریت شرکت اسپیس ادونچرز به ایستگاه فضایی بین المللی رساند تا برای 12 روز ساکن این آزمایشگاه مداری زمین باشند.

میلیاردر ژاپنی به ایستگاه فضایی بین المللی رسید

یوساکو مائزاوا (Yusaku Maezawa) میلیاردر ژاپنی و یوزو هیرانو (Yozo Hirano) از تهیه نمایندگان صنعت سینمای این کشور، همراه با فضانورد روس الکساندر میسورکین (Alexander Misurkin) شب گذشته، چهارشنبه 8 دسامبر (17 آذر) ساعت 08:40 منطقه زمانی شرقی (17:10 به وقت تهران) به وسیله کپسول سرنشین دار سایوز به ایستگاه فضایی بین المللی پیوستند.

این سه نفر تنها 6 ساعت پیش از آن زمین را ترک نموده بودند و موشک سایوز 2.1ای (Soyuz 2.1a) آن ها روز گذشته ساعت 02:38 منطقه زمانی شرقی (11:08 به وقت تهران) از پایگاه فضایی بایکونور قزاقستان به فضا پرتاب شد. خاتمه در ساعت 10:35 منطقه زمانی شرقی (19:05 به وقت تهران) دریچه های ایستگاه فضایی و فضاپیمای سایوز MS-20 باز شد و سه فضانورد با ترک وسیله نقلیه، به دیگر ساکنان فعلی ایستگاه پیوستند

مأموریت این سه فضانورد از سوی شرکت اسپیس ادونچرز (Space Adventures) سازماندهی شده است که قبلا هم هفت جهانگرد فضایی دیگر از جمله انوشه انصاری را به ایستگاه فضایی بین المللی برده است. هرچند از پروازهای قبلی مدت ها گذشته است و آخرین پرواز قبلی این شرکت در سال 2009 صورت گرفته بود. به نظر می رسد که با افزایش شمار جهانگردان فضایی به وسیله شرکت های گوناگون مانند اسپیس ایکس، بلو اوریجین و ویرجین گلکتیک، این شرکت هم میخواهد جایگاه خود را در این حوزه بیش از پیش تثبیت کند.

مائزاوا، مدیرعامل استارت تودی (Start Today) و مؤسس خرده فروشی آنلاین زوزو (ZOZO) است که جایگاه ها را برای خود و هیرانو خریداری کرد. مأموریت آن ها 12 روز طول خواهد کشید و هیرانو آن را مستند می نماید و بعلاوه در بعضی تحقیقات مرتبط با سلامت و عملکرد انسان در فضا، شرکت خواهد نمود. میسورکین فضانورد حرفه ای روس هم به عنوان فرمانده مأموریت، مسؤول راهنمایی این جهانگردان فضایی خواهد بود.

این سه نفر قرار است روز یکشنبه 19 دسامبر (28 آذر) به زمین بازگردند. پس از فرود، مائزاوا احتمالا به فکر پرواز فضایی بعدی خود خواهد بود که قرار است به جایی بسیار دورتر سفر کند. این میلیاردر در یک سفر دور ماه را با وسیله نقلیه بزرگ استارشیپ اسپیس ایکس رزرو نموده است که به طور آزمایشی برای سال 2023 هدف گذاری شده است.

دو فضانورد دیگر آماتور هم به تازگی در ایستگاه فضایی بین المللی ساکن بوده اند. آژانس فضایی روسیه کلیم شیپنکو (Klim Shipenko) کارگردان و یولیا پرسیلد (Yulia Peresild) بازیگر روس را به مدت 12 روز در ماه اکتبر (آبان) به آزمایشگاه مداری زمین فرستاد تا قسمت هایی از فیلم سینمایی چالش (The Challenge) را به عنوان نخستین فیلم سینمایی فیلمبرداری شده در فضا، تصویربرداری نمایند.

عکس کاور: نزدیک شدن فضاپیمای سایوز MS-20 به ایستگاه فضایی بین المللی

Credit: NASA

منبع: Space

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 24 تیر 1401 بروزرسانی: 24 تیر 1401 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 2235

به "میلیاردر ژاپنی به ایستگاه فضایی بین المللی رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میلیاردر ژاپنی به ایستگاه فضایی بین المللی رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید