نوزاد هایی که تسلا سوار می شوند!

به گزارش تور تایلند ارزان، اگرچه هل دادن نوزاد در کالسکه مطمئنا آسان تر از حمل آن در دست است، اما هنوز کمی کوشش ضروری است تا به فناوری های پیشرفته تری در این زمینه دست پیدا کنیم. کالسکه الا (Ella) از جمله جدیدترین کوشش های فناورانه است که در این زمینه اجرا شده است.

نوزاد هایی که تسلا سوار می شوند!

به گزارش همشهری و به نقل از نیواطلس، این وسیله که بسیاری از کارشناسان لقب تسلای کالسکه ها را به آن داده اند، با استفاده از موتور های کمکی برقی، حالت هندزفری و سایر ویژگی های هوشمند برای آسان تر کردن کار ها طراحی شده است. الا که در حال حاضر برنده جایزه نوآوری از نمایشگاه سی ای اس است، به وسیله استارت آپ کانادایی گلاکس کایند (Glüxkind) ساخته می گردد. این شرکت نام خود را از کلمه آلمانی Glückskind به معنای کودک خوش شانس گرفته است.

اول از همه، این موتور ها با استفاده از جریان برق هنگامی که والدین کالسکه را به سمت سربالایی هل می دهند، نیرو وارد می نمایند. آن ها بعلاوه مانند یک ترمز کمکی عمل می نمایند از سرازیر شدن ناگهانی کالسکه از سراشیبی جلوگیری می نماید.

در واقع، اگر کاربر دستش پر باشد، مثلا اگر بخواهد نوزاد خود را برای مدتی حمل کند، کالسکه می تواند به تنهایی در امتداد پیاده رو همگام با آن ها حرکت کند. در این حالت، از مجموعه ای از سنسور های 360 درجه استفاده می نماید تا پیاده رو را دنبال نمایند و از موانع اجتناب نمایند، در حالی که با تشخیص نزدیکی تلفن هوشمند کاربر، در نزدیک ترین فاصله با وی حرکت می نماید.

وقتی والدین نوزاد برای استراحت می ایستند، می توانند الا را در حالت Rock-My-Baby قرار دهند، که در این حالت الا به آرامی به جلو و عقب می چرخد و اساسا مانند یک گهواره نوزاد را تکان می دهد. این کالسکه بعلاوه دارای یک مولد صدای داخلی است تا نوزادان را به خواب ببرد. سایر ویژگی های الا عبارتند از: ترمز دستی، یک سبد ذخیره سازی برای وسایلی مانند خواربار و پوشک و یک صندلی هوشمند سازگار با صندلی ماشین برای بچه ها نوپا. در نهایت، یک برنامه همراه، امکان آنالیز مکان کالسکه در داخل شهر را فراهم می نماید.

منبع: فرارو
انتشار: 22 دی 1401 بروزرسانی: 22 دی 1401 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 2335

به "نوزاد هایی که تسلا سوار می شوند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوزاد هایی که تسلا سوار می شوند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید