نویسنده و تصویرگر محبوب بچه ها درگذشت

به گزارش تور تایلند ارزان، شرلی هیوز نویسنده و تصویرگر پرکار کتاب های بچه ها در سن 94 سالگی درگذشت.

نویسنده و تصویرگر محبوب بچه ها درگذشت

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، شرلی هیوز در طول 70 سال زندگی حرفه ای، تصویرگری و نویسندگی تعداد زیادی کتاب را بر عهده داشت و به عنوان نخستین فرد در سال 2015 جایزه یک عمر دستاورد بنیاد کتابخوانی BookTrust را دریافت کرد و برای تصویرگری کتاب داگر به عنوان محبوب ترین برنده مدال کیت گرینوی (برای تصویرگری کتاب بچه ها) در 50 سال اخیر انتخاب شده بود.

فیلیپ پولمن نویسنده انگلیسی او را فردی با استعدادی غنی و گسترده توصیف کرد و گفت: او چنان حضور گرم و خیرخواهانه ای در زندگی تعداد بی شماری از بچه ها و والدین آن ها دارد که هرگز نمی توان تصور کرد کودکی مان بدون او چگونه می بود.

مجموعه کتاب های شرلی هیوز در مجموع به فروش 10 میلیون دلار رسیده اند و او تصویرگری بیش از 200 کتاب کودک را نیز برعهده داشته است.

از معروف ترین آثار این نویسنده می توان به مجموعه داستان های الفی اشاره نمود که نگارش آن در سال 1981 شروع شد. او در این مجموعه داستان کودکی چهاساله به نام الفی را تعریف می نماید که به طور تصادفی خود را در خانه حبس می نماید. در مجموع هشت کتاب از مجموعه داستان های الفی منتشر شده است.

هیوز در سال 2017 نشان امپراتوری بریتانیا را برای اراده خدمات به عرصه ادبیات دریافت کرد.

BookTrust که بزرگ ترین بنیاد کتابخوانی در بریتانیاست در واکنش به درگذشت این نویسنده و تصویرگر، از او به علت تحت تاثیر قرار دادن چندین نسل و خلق داستانی هایی که هنوز همه عاشق آن ها هستند، قدردانی کرد.

منبع: فرارو
انتشار: 6 خرداد 1401 بروزرسانی: 6 خرداد 1401 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 2190

به "نویسنده و تصویرگر محبوب بچه ها درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نویسنده و تصویرگر محبوب بچه ها درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید